• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Efter 30 min på stan i Gbg samt spårvagnen från Hisingen har jag sett 3st Rolex sub och en Omega smp Quartz. Inga Breitllng än... :p

VD'n på jobb rockar lite olika. Än så länge har jag sett en lmt ed Omega speedmaster och en IWC Portoguese I stål med guld index (stavning)

Prinsessan Victoria fick ju kritik för hon bar en klänning från HM på Madeleines bröllop i helgen som var. ;)

Jag tror inte hon jobbade på ICA, utan besökte ICA samtidigt som Charles :)
Precis, därför skrev jag ju "Först tänkte jag".

Men inte alls omöjligt att en tjej/dotter till lokala ICA-pampen får göra sin grundtjänstgöring i kassan, och med tanke på hur mycket cash vissa ica-handlare drar in är den klockan ingen omöjlighet.

Körde besiktning på morgonen, en deltagare hade en PP Nautilus 3710.
Hakan på mig hängde i golvet och det var svårt att utföra mitt uppdrag.
Stort "vill ha" på en jumbo.

Bild från nätet:
image.jpg

Kom till vegas idag. Bara inne på vårt hotell Palazzo/Venetian har de fler bra klockbutiker än hela stockholm förutom Rolex. Då får man gå över en gångbro till nästa hotellkomplex... Fler rolex än jag vet inte vad. Utom möjligtvis Rodeo Drives rolex butik som hade flera SS panda daytona inne... Suck, så mycket att köpa och alldeles för klen plånbok. Saknar minst 2-3MSek bara för att få med det viktigaste jag sett här. Men då blir det inte något blingat.

Gårdagen i centrala Stockholm, det vill säga de jag med säkerhet vet att jag såg:
- Oros Aquis på länk på en dansk medelålders man på Strandvägen.
- DJ av okänd ref på kille med sidbena och kostym i 25-30-årsåldern under guldfirandet i Kungsträdgården.
- Stekarsub på gubbe 60+ på Sibyllegatan
- IWC Portofino Mark XII på en kille i 25-30-årsåldern som satt vid bordet intill på en uteservering i Kungsträdgården. Pratade med sin dam om att han hade en Oris på gummi och att en kompis köpt en vintage Longines han körde på nato. Hade rutig kavaj från Oscar Jacobson och datorväska från Swedbank, nån härifrån?

Dessuton, såg en herre, 50+, som sköt av ett wristshot på en av uteserveringarna nere vid vattnet på Strandvägen vid 22-tiden. Var det nån härifrån?

AP dualtime med vacker blå tavla. Svårt att avgöra om den var i stål el platina dock, om den finns i platina dvs..

BLNR samt en Casio digitalklocka på en och samma person. Måste nog vara en från KS?

Någon ks,are med en fin Audi en fet ap oak och snygg brud hemmastadgad i Örebro? Såg denne man i går nämligen!

Äldre herre i frukostmatsalen idag som körde en Daytona i gulguld på svart läder. Märks att man bor på Öfvre...

Var nyss på kaplans och kollade in lite inför morgondagens auktion. En man före mig i kön hade en Patek 5980 1r. Första jag sett i naturen.

Mötte en leverantör av måleritjänster igår, han bar en Sea Dweller med blå urtavla. Fick dock aldrig chansen att kommentera detta, tyvärr.

- IWC Portofino Mark XII på en kille i 25-30-årsåldern som satt vid bordet intill på en uteservering i Kungsträdgården. Pratade med sin dam om att han hade en Oris på gummi och att en kompis köpt en vintage Longines han körde på nato. Hade rutig kavaj från Oscar Jacobson och datorväska från Swedbank, nån härifrån?

Även om det funnits en IWC Portofino (auto) med Mark XII liknande urtavla, så finns det ingen "IWC Portofino Mark XII".

En av få klockor jag skulle vilja ha i Pt
mark-berg.jpg

Tillbaka
Topp