• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Även om det funnits en IWC Portofino (auto) med Mark XII liknande urtavla, så finns det ingen "IWC Portofino Mark XII".
mark-berg.jpg
/QUOTE]
Även om det funnits en IWC Portofino (auto) med Mark XII liknande urtavla, så finns det ingen "IWC Portofino Mark XII".

En av få klockor jag skulle vilja ha i Pt
mark-berg.jpg
Stod visst tolv som XII :D

TT sub, 3st Omega smp, stål daytona, helgulds gmt master, 2st breitling chronomat, explorer 2 vit tavla, och sist men inte minst en riktigt solblekt citzen av något slag!

Varit ute på havet och besökt diverse hamnar under dagen. Dagens skörd har resulterat i en hel del subbar, en chronomat, en daytona på läder samt en PP i rosé, är dålig på modeller, men den den satt på en gubbe som var mer än villig att visa och lirade rullator till sin 70 fotare :)

Såg vad som (efter lite googlande) måste varit en PP Aquanaut 5164 Travel Time (guld på krokodil) på en kille två rader framför mig på Londonflighten med BA. Det var nära att jag frågade om jag fick ta en bild....
Kan ha varit det enda positiva med hela den resan ;)

Tittade på första delen av Wallenbergdokun på SVT.

Piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitr doublewristar något Reversoliknande / PP gondolo samt sånt där koolavippenlarmknapp som äldre har.

Dahlbäck kan ha haft en Aerospace, bra smak.

Såg en Panerai idag på jobbet (jobbar i butik). Jag sade "schysst panna!". Hoppas han förstod vad jag menade...

Klart jag fattade :)
Var min Panerai 510 på Assolutamente armband du kommenterade, tack!
Världen är liten ibland.
Tror för övrigt att jag även såg @Spencer66 på cafe i just Nacka Forum idag? Köpt en bok om knutar och knopar och hade en PVD historia på armen?

Senast ändrad:
Schtedkigt! Men hade killen (eller du för den delen) något att titta på, såg ut att mest vara "skräp"?
Jag kollade på en BB men köper nog ny istället, blev rätt inflaterade priser. Han kikade på en simpel reverso vad jag såg men kan varit någon annan anledning han var där också.

I går såg jag något som tar priset på udda. På tåget hem från Stockholm står en kille före mig och ska gå av i Eskilstuna. På armen har han en TOM boett på läderband. Inget glas och inget urverk. Jag såg handleden rakt genom boetten. Och det gjorde han också för reflexmässigt tittade han på handleden!
Men detta är kanske ett nytt mode som jag missat....

I går såg jag något som tar priset på udda. På tåget hem från Stockholm står en kille före mig och ska gå av i Eskilstuna. På armen har han en TOM boett på läderband. Inget glas och inget urverk. Jag såg handleden rakt genom boetten. Och det gjorde han också för reflexmässigt tittade han på handleden!
Men detta är kanske ett nytt mode som jag missat....

Haha det låter som ett märkligt mode!

Pepsi gmt och tt subs på EM i amatör golf i Tylösand. Med den "höga" medelåldern på publiken var det ett antal olika vintage omegor också. Under tiden jag skrev detta vandrade den klassiska gubbklockan förbi guld DD och TVÅ cartier armband :woot:

En PO 42mm med orange indexen, och som en skonörd såg jag även att han hade på sig ett par Edward Green Dover.

image.jpg
image.jpg

Såg den här på ett Museum i Prora Tyskland. Ser ut som en GUB Glashutte Spezimatic men säker är jag inte....

Senast ändrad:
Såg en Rolle datejust med svart urtavla som en försäljare på jobbet hade. Gubben var förvånad att jag äns la märket till den. Verkade inte vara van vid klockfantaster ;)

Idag har Lübeck bjudit på Rolex, Piaget, Chopard, A Lange Söhne, Bvlgari, Tag Heuer, Tudor, Breitling, Longines, Omega, IWC och...Nomos!!!! Börjar få upp ett riktigt sug efter dessa stilrena modeller...rätt ok Urhandel :cigar:
image.jpg

I sällskapet jag åt middag med igår fanns en Datejust 2 som jag klämde lite på och en groteskt stor Breitling i helguld. Det var nog den fulaste klockan jag sett någon gång men samtidigt kanske den coolaste! Pratade Rolex med flera vid bordet men min Seiko sbdx001 var det ingen som lade märke till. Konstigt? Det var ju trots allt den snyggaste klockan den kvällen :)

Patek, Rolex, omega, Bell & ross, AP, Panerai men även Richard mille. Mycket fin. Varje handled pryds av något trevligt i Puerto banus.

Tillbaka
Topp