• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

I går såg jag något som tar priset på udda. På tåget hem från Stockholm står en kille före mig och ska gå av i Eskilstuna. På armen har han en TOM boett på läderband. Inget glas och inget urverk. Jag såg handleden rakt genom boetten. Och det gjorde han också för reflexmässigt tittade han på handleden!
Men detta är kanske ett nytt mode som jag missat....

Haha det låter som ett märkligt mode!

Finns ju "tomma" klockor med svintunna visare tryckta på glasskivor, kan ha varit en sån?

Om inte så är det inte ovanligt med hipsters som går runt med faktiskt tomma boetter. "Tiden har ingen betydelse"...

• Like
Reactions: TiE
Såg 4st Daniel Wellington hos bekanta idag. 3av dem var fejk.
Samtliga höll samma fantastiska kvalitet och de fejkade hade Miyota.
Alla gav mig rysningar........

Här om dagen såg jag en kille som bar sin klocka med spännet öppet?! Såg ut som att han skulle tappa den vilken sekund som helst...

Väldigt mycket Subs och Seamasters på årets överdådiga konferens.
Några IWCs som sagt men en av de jag sneglade mest på var en välbehålld vintage Seiko av okänd modell. Kändes som ett av de mer personliga valen :)

Såg på tuben för några minuter sedan en snubbe i beige trenchcoat med en GMT guld Rolex med en nippledial på ett ballt läder vintageband, måste ha varit någon från KS?

Förra veckans prövade jag dessa
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Varför är Rolex-kronan klockan 12 och stenarna som markerar timmarna inte centrerade? Dessutom ser subdialsen, tim och minut-visaren knepiga ut om man jämför med exempelvis den här bilden från Nymans hemsida:
20120804-1215421.jpg
Jadu, inte vet jag! Har aldrig sett klockan eller modellen förut.
Försöker du säga att den är fake eller?

Inget intressant att dela med mig om idag men morgondagen kommer bjuda på lite Vintage från Omega. Kan förhoppningsvis dela med mig av lite schyssta bilder ifall det önskas. :) :omega:

Tillbaka
Topp