• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Inte idag, men igår kom en kompis med den här..........dyrt men inget som jag skulle gå med.
IMG_1432.JPG

Hittils i dag har jag sett bara min egen Rolex SS Daytona med svarta tavlan
men snart ska gå gå ut för att njuta av den här soliga dagen. Möjligtvis ser
man där mera intressanta klockor.

Inget intressant att dela med mig om idag men morgondagen kommer bjuda på lite Vintage från Omega. Kan förhoppningsvis dela med mig av lite schyssta bilder ifall det önskas. :) :omega:
Gärna bilder i vintage-tråden
I går såg jag något som tar priset på udda. På tåget hem från Stockholm står en kille före mig och ska gå av i Eskilstuna. På armen har han en TOM boett på läderband. Inget glas och inget urverk. Jag såg handleden rakt genom boetten. Och det gjorde han också för reflexmässigt tittade han på handleden!
Men detta är kanske ett nytt mode som jag missat....
Jag har en kollega med samma typ av "klocka". Skall vara så, som ett slags armband i form av en klocka. Fashion statement eller nåt sånt. ;)

• Like
Reactions: TiE
Tycker den ser skum ut, stenarna på tavlan ser för små ut för att vara Rolex, dessutom tycker jag inte siffrorna på tavlan ligger i linje fyran i 45 ligger "ovanför" femman. Dessutom tycker jag mönstringen på subdialsen avviker en hel del från originalet. Annan tavla men man ser tydligt skillnaderna.

temp.JPG

Inte jag heller.

Då återstår frågan varför @Andreashjertzell postar kopior?

Är ni helt säkra? Det vore väldigt konstigt då han är god för några hundra miljoner. Men ni kan mycket väl ha rätt, kan inte speciellt mycket om sånt och kan ej se sådant. Han visade mig klockan och jag tog en bild.
Säker är svårt att vara från en bild, enligt min åsikt. Men håller med om att jag tycker det ser riktigt konstigt ut då kronan kl 12 inte är centrerad eller att stenarna vid tim index inte är centrerade.
Han kanske som sagt blivit blåst på klockan?

Säker är svårt att vara från en bild, enligt min åsikt. Men håller med om att jag tycker det ser riktigt konstigt ut då kronan kl 12 inte är centrerad eller att stenarna vid tim index inte är centrerade.
Han kanske som sagt blivit blåst på klockan?
Mycket tråkigt isånafall.
Bilden är borttagen eftersom den enligt er är fejk.

Vill inte bli mer påhoppad än vad jag redan blivit. Har fått flera PM om att jag bör lämna detta forumet. Känns tråkigt

Vill inte bli mer påhoppad än vad jag redan blivit. Har fått flera PM om att jag bör lämna detta forumet. Känns tråkigt

Trist sätt att gruppa ihop sig mot någon, att skicka elaka pm för att få någon att må dåligt....ja det är verkligen under all kritik. Jag hoppas admin @Denke höjer ett finger för dem som tydligen behöver en påminnelse för att agera som vuxna.

Trist för övrigt om din vän har blivit lurad att köpa en faguzzi och jag hoppas som det är nämnt det finns en möjlighet att rota lite i det och se vart den kan komma ifrån så det inte drabbar flera.

Tillbaka
Topp