• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Såg en Certina DS1 på en kollega och en annan hade köpt en Knut Gadd. Gadden ska jag klämma och känna på någon dag. Snygg vit tavla hade den iaf.

Kan du PM:a mig när du klämt på Knut Gadde'n ? Jag är väldigt sugen på en sådan
Ska försöka komma ihåg det. Det var decagon white modellen och tavlan med sin struktur fångade mitt öga direkt. Bärs större än 38mm och strutsbandet var inte så dumt.
kompisen köpte hos stjärnurmakarna som tog hem en åt honom utan att han var tvungen att köpa den.

Hemköp Birger Jarlsgatan - En cool man med Gmt pepsi som var sinnessjukt snygg, kvinnliga sällskapet hade en sub på nato.

Sittandes på flygplatsen CDG i Paris och väntar på flyget hem, upptäcker jag denna Reverso på den sovande herrn bredvid mig. Han skulle visst till Nice.
image.jpg

Igår såg jag icke räknebart antalet subbar. En smurf, ett par ädelmetalls daytonas varav en rainbow. 3-4 cartier santos. Några hublot, både guld och ceramiska och galet många AP, både RO och ROO. Sen lite pannor etc. etc.
Monaco var nog den bästa klockspotting jag varit med om.

Såg nya Yachtmastern i roséguld på Ica Saltis. Klart lika snygg i verkligheten som på bild. Någon här på KS kanske?

Större kundmöte som gav möjlighet till lite spaning.

Mycket Suuntos, iWatch (tekniker/dev), en Omega PO + en piepan i guld och nåt jag tror var en Chopard men lyckades aldrig få en bra vy över den.
Dock har en killarna från kunden en sjukt snygg vintage Heuer Carrera Panda - vit tavla med 2 svarta subdials och röd chronovisare på racingstrap.

Igår såg jag för första gången inte bara en utan två apple watch. De kommer.....kidsen är än så länge ensamma i sina respektive skolor med aw.

På flygplatsen på Skiathos, såg en helgulds och en TT Datejust som bars av en gammal dansk gubbe och hans fru, och någon norsk med Apple Watch... Och väldigt myxket tråkigt, men fin semester

Var iofs inte idag, men för någon vecka sedan bar killen i kassan i min lokala Ica-butik en 5711 Nautilus. Snubben kan inte ha varit många år över 20..

"Kan den där Castro så kan väl jag"...sa den äldre damen i kön på Chokladfabriken :)
Lyckades tyvärr inte se märke på klockorna, men kör man dubbelt så tycker jag ändå att hon har förtjänt sin plats på forumet.

IMG_5442.jpg

Är det en blindstav hon har där lutande mot disken? Kan eventuellt förklara att hon bar dubbla armbandsur, eller? :)

En kollega bad mig kolla om den nyinköpta klockan från Clas Ohlson (!) hade en spricka i glaset eller om det skulle vara så. "Du gillar ju klockor, och kan väl lite om sånt här". Det var jobbiga minuter då jag tvingades hålla i den. Och ja, det var en spricka i glaset på den helt nya klockan från Clas Ohlson. Nu måste jag gå och duscha och tvaga hela kroppen. Bort med smutsen.

En kollega bad mig kolla om den nyinköpta klockan från Clas Ohlson (!) hade en spricka i glaset eller om det skulle vara så. "Du gillar ju klockor, och kan väl lite om sånt här". Det var jobbiga minuter då jag tvingades hålla i den. Och ja, det var en spricka i glaset på den helt nya klockan från Clas Ohlson. Nu måste jag gå och duscha och tvaga hela kroppen. Bort med smutsen.

Visste inte att det fanns klockor på Clas Ohlsson, nu blir man ju nästan lite sugen... :D

Har bara sett min gamla Aqualand på mors handled idag. Inte ens mina egna klockor har skådats idag då jag stirrat in i ett word dokument hela dagen...

Visste inte att det fanns klockor på Clas Ohlsson, nu blir man ju nästan lite sugen... :D

Jag hade en Prologue från Clas Ohlson under 6 år. Hela lumpen bl.a. Behövde aldrig byta batteri i den. Råkade dock benda av gummibandet o sen slängdes den när jag fick intresse för klockor.

Tillbaka
Topp