• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Är till 99% säker på att jag såg en Jaeger LeCoultre Master Compressor Navy Seals i guld idag på planet hem från London.
Flashades som hastigast av em medpassagerare när han hängde på sig jackan som sen givetvis täckte den så jag inte kunde kolla närmare.
 
Såg denna omegan igår. Min klocka till vänster ;)
image.jpeg
 
en 116710 :)

BTW, satt i möte med en herre förra veckan som sportade en helgulds-Breitling.
Den var clean (inte såå plottring) för att "vara en breitling" och såg jävligt snygg ut. Svart urtavla. Någon som har en aning om vad det kan ha varit? (Frågade ej).
 
Har hängt i olika SAS guldlounger i dag.
Resultat:
- Ett tjugotal Submariners
- Ungefär lika många Apple Watches
- Ett otal Omegor
- En Batman
- En Calatrava
- En hjälte med neonrosa Swatch och svintight skräddarsydd suit

Sista killen vann! (Nej, det var inte jag)
 
Senast ändrad:
Varje dag på min praktik får man se sin handledares Regal klocka med fejkad kronograf som denne 40-50 åriga man stolt bär tillsammans med sina tatueringar på sina armar,nån annan har en stor helikopterplatta på handleden som också är en Ur och Penn klocka.
Enda vettiga klocka man har sett är morbrors Swiss Military Hanowa quartz kronograf.
 
Sen man börjat kika runt här har man noterat en hel del roligt på tjänsteresorna (borträknat de som ligger upppolerade i butikerna). Nu senast den nya yacht-mastern i lufthansas lounge, en panerai luminor innan boarding och ett dussintal Submariners :)
 
En fin SubC, hans kollega hade en tvåtons sub-"kopia" från Ur och Penn. Förfärligt ful.
Samt en Panerai! (Kan ej deras refs)
 
En föreläsare hade hör o häpna en Panerai Radiomir idag, äldre modell. Kunde dock inte avgöra om den hade California eller Mysterious dial... Blev heller aldrig något tillfälle att gå fram och diskutera klockor med honom..
 
Spottar kollegans 14060 dagligen, ganska fin men något för lång länk gör att den hänger rätt friskt (ej bilhandlare :D)
 
Jag tror eländet kostade 8 dollar, skriver inte
Jo men frågan varför man köper en kopia på en sådan "billig" klocka. Även imponerande att lyckas se att det var en kopia..
Hon sade att hon betalt 8 dollar för den, därigenom fattade jag att den inte var kosher.
Jag hade inte sett att den var fejk, har inget till övers för denna sk klocka.
 
Tillbaka
Topp