• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Jobbar för tillfället på en ganska stor grundskola, höll på att sätta skollunchen i halsen när jag såg en 114060 i matsalen på en idrottslärare. Är annars bara massa tråk-quartz och blingbling från Ur&Penn.
 
Träffade en sportig sjuksköterska idag på företagshälsovården som hade en Longines Hydro Conquest 41mm. Passade bra ihop med luvtröjan. På företagshälsovården springer de ju inte runt i vita rockar... :)
 
Hade en kund som va inne precis med en Rolex GMT II pepsi 16710. Man lyser ju upp lite när en sådan kund kommer in! :D
 
Såg en Rolex Submariner 116613LN på donken igår på av mitt tycke superskön farsa som satt och åt med sina föräldrar samt lilla son. fick mig att inse att den var jäävligt snygg den klockan.. jävligt. "graaaaal"
 
En 16710 på ett möte, samt såg på framsidan av Svenska Dagbladet att Tullverkets underrättelsechef rockar Omega Planet Ocean
image.jpeg
 
Min svärfarfar (säger man så?) har en äldre omega constellation (från 90-00 skulle jag gissa) som jag ser med jämna mellanrum :)
 
Passerade en panna i köerna in till gbg idag.

På mötet träffade jag på en ny kollega med en riktigt fet gulklocka. Inget jag kände igen och konstaterade antingen DYRT eller pinsamt. Hoppas på det första men befarar det sista. Fick för mig att det var big date.
Han satt på andra sidan bordet en bit till höger så jag kunde inte snegla alltför enkelt.

Fortsättning följer.
 
En kollega bär Panerai en annan rolex gmt som han köpte på en pantbank i Macau för 16 årsedan för 20000 hans fru köpte en pp ellipse i helguld.
 
I Julas såg jag något ganska kul.
Köpte snacks på Statoil dagen innan julafton, snubben i kassan bar en Rolex OP med Hatley Davidson tavlan. Ingen kombi jag gillar, men en mycket udda klocka.
Snubben som var i min ålder (pojkspoling) sken upp när jag sa att han hade en riktigt cool klocka :)
 
I Julas såg jag något ganska kul.
Köpte snacks på Statoil dagen innan julafton, snubben i kassan bar en Rolex OP med Hatley Davidson tavlan. Ingen kombi jag gillar, men en mycket udda klocka.
Snubben som var i min ålder (pojkspoling) sken upp när jag sa att han hade en riktigt cool klocka :)
Måste vara på hammarbyrampen i Västerås. Såg samma sak när jag hyrde en lastbil där :)
 
Var iväg på automationsmässan på Elmia i fredags. Där jag såg till en Royal Oak, tyvärr hann han iväg innan jag fick sagt något(inte allt för ofta jag ser en)! Annars var det lite olika Omegas och Rollar på plats samt en och annan Seiko automatare.

Annars idag så är det en vanlig standard dag. En Omega SMP, en del DW och liknande men mest tomt på handlederna .
Hann inte kolla upp vad kursläraren hade på sig dock, får kollas upp imorgon! :)
 
Träffade på mäklaren som sålde min lägenhet till mig. Detta möte var förra hösten då vi kom in på klockor. Då visade jag stolt upp min sea-dweller och då sa vederbörande att hen funderade på en GG gmt. Stötte på honom i lördags då visades dennes nya Gmt upp. Snygg klocka som jag aldrig tidigare har klämt på vilket då fick upplevas :)
 
Tillbaka
Topp