• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Va på ett seminarium idag där en som pratade på scenen hade nått som såg ut som en Daytona Panda (han är VD, så inte allt för orimligt) jag satt ganska långt bak så jag kunde inte vara säker.. Lyckades komma lite närmare. Va det inte en Speedmaster med vit och svart tavla?
Till slut hamnade jag bredvid han och såg att det va en masimo dutti.. Jävla vilket antiklimax!

Såg en trevlig Daytona i guld med bruna tavlan på skinnband under lunchen idag. Är det månne någon här inne som har varit och lunchat i Vasastan?

SATS Sickla för någon timme sen, en man med en helgulds DJ/DD med jubileelänk och champagnetavla. Möjligtvis någon härifrån?

Måste tillföra en rolig story.

Jag jobbade här på F1 i Melbourne för några dagar sedan, catering.
Jag stod i kassan och kön var cirka 100m lång, jag ser en halvfet lång Karl runt 55, glider upp med en halvrisig gammal F1 Monaco piké tröja, solblekt och ganska beige för att vara ärlig, och en PR hatt från Bunnings warehouse.

Han är relativt högljudd och väldigt självsäker i sitt handlande, jag tar en titt på hans handled och ser något silverfärgat, var det en gammal tråkig seiko tänkte jag först? Han lämnar över sin skrynkliga $5 sedel. Jag skymtar att länken ser väldigt bekant ut och detta är ingen seiko, jag ser efter noggrant och ser att klockan är formad på ett relativt unikt sett som du känner till, en Patek Nautilus.

Jag känner mig relativt självsäker när jag leker halvt oberörd och slänger till mig -"Nice Patek".

Han ser på mig med en märklig min och ber mig att upprepa, jag upprepar.

En sekund senare skriker han till och säger hur vet du det?! Så ser man glädjen i hans ögon och han blir genast som ett barn. Slänger av sig klockan och ger den till mig. Helt utan att tveka, HELT och hållet.
Han skriker till mig att den är i platinum och jag känner tyngden omgående, han börjar snacka om sin samling och att denna minsann kostade honom $ 120 000. Han köpte den 2000 utav grundaren från en välkänd klädmärkes kedja. Jag ser på den och inspekterar den i mina händer och känner mig väldigt exalterad.

Vi tog en kaffe ihop senare och han visade upp sin kollektion med gamla Audemars, cartier och rolex.

Väldigt kul! Pateken var från runt -80 talet tror jag.

Hej på er!

En gille på gymmet tränade men sin TT sub. Han gick senare fram och frågade om jag var klar med en maskin och då frågar jag "att du vågar träna med den klockan". Var på han säger att han aldrig tar av den. Ändå skönt men människor som vågar använda grejerna i ALLA situationer!

En gille på gymmet tränade men sin TT sub. Han gick senare fram och frågade om jag var klar med en maskin och då frågar jag "att du vågar träna med den klockan". Var på han säger att han aldrig tar av den. Ändå skönt men människor som vågar använda grejerna i ALLA situationer!
Försökte också det där med att gymma med klockan..
15-min in i passet så drar jag in min helt nya speedy i skivstånget och får ett jack i bezeln.
Aldrig mer. :)

Såg en trevlig Hublot på en expedit (kille) på NK. Tyckte den såg ovanligt liten ut för att vara Hublot men den passade bra.

Sorry för kass bild men det bästa jag kunde ta på pendeln.

En sönder isad sub. Alla mittenlänkarna var isade och bezelen var full med mörkblå pärlor.
image.jpeg

Har sett ovanligt många subs idag. Jobbar på en finare kvarterskrog så lite välbergat folk kommer ändå och visst har folk fina klockor men idag kändes det som varenda jävel hade en sub på armen, Subby sunday kanske?? :D

Tillbaka
Topp