• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Reverso

Panerai
Mycket bra dag vad gäller klockor idag, Ferrari event på knutstorp idag:
Hulk
Gulgulds AP ROC på länk med vit tavla
PP nautilus roseguld på länk
Hublot classic fusion i rose guld
AP ROO med vit tavla

Såg Per Gessle också med vad jag tror var en Panerai men kan inte svära på det.

Mycket annat smått och gott men dessa jag såg och minns bäst.


Häftigt!

Gessle är en Paneristi så det stämmer nog! :)
 
  • Like
Reactions: bvb

papabear

Panerai
2-Faktor
Häftigt!

Gessle är en Paneristi så det stämmer nog! :)

CC01C06A-D9C2-46CA-942E-28861B8FD6D2-3315-00000451F6C3ACEA.jpg

(Från kända svenskars klockor-tråden)
 
D

Deleted member 11690

Guest
Har spottat en Rolex (tror det var en datejuste 2 116334/5) med blå tavla. En sarb017, En gmt prepsi Coke, två hublot som jag har dålig koll på vilja modeller det kan ha vart. Sist men inte minst en Rickard mille. Sjuk jävla klockdag!
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Idag på jobbet, alltid kul med ngn som uppskattar klockor, såg en Patek Aquanaut :):)snygg och den mest prisvärda Patek uret ? Är annars ej big fan av Calatravan el Nautilusen :(, deras haute horlogerie är grymma men way pricy...
 
D

Deleted member 11690

Guest
Bra klockvecka i Liverpool! dagens, Rolex datejust 41 tvåton, svart guldsub samt någon AP offshore. :)
 

Pistol_Pete

Panerai
Under ett av dagens alla möten hade samtliga deltagare förutom jag Submariner (jag körde en annan Rolex). Det blev god stämning när jag poängterade sammanträffandet. :)
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Såg en ALS Lange 1 i full frihet för första gången. Var 3-4 meter ifrån så kunde inte avgöra om det var gul- eller roséguldsvarianten men vansinnigt snygg var den... :)

upload_2017-9-26_20-34-4.png
 

Dalinar

Breitling
Av de som är försäkringsäljare på vårt jobb såg jag en med submarine och en med sea dweller, känns som dessa klockor är extra poppis hos div försäkringsäljare och mäklare. :)
 

Pistol_Pete

Panerai
Du får göra en djupdykning i detta lågvattenmärke vad gäller den svenska konformismen!
:)
De med subbar var norska kostymnissar i IT-branschen. Av någon anledning verkar svenskar i samma bransch ofta föredra Omega PO eller AT, finnar kör mest olika pulsklockor, danskar är lite mer individuella och de med mest stil på handlederna är tyskar. Allt enligt min helt ovetenskapliga och subjektiva bedömning.
 
Topp