• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Oniel

Panerai
Detta var visserligen i helgen men en kompis visade upp sitt senaste köp vilket var en omega planet ocean xl. Tror den låg på 45 mm.
 

Kugghjul

Panerai
:)
De med subbar var norska kostymnissar i IT-branschen. Av någon anledning verkar svenskar i samma bransch ofta föredra Omega PO eller AT, finnar kör mest olika pulsklockor, danskar är lite mer individuella och de med mest stil på handlederna är tyskar. Allt enligt min helt ovetenskapliga och subjektiva bedömning.

Det låter inte omöjligt! Jag ser också väldigt mycket Omega på IT folk och även andra i Sverige.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Dubbelpostar från Dagens igår. Såg en Sub på en trevlig bilförsäljare. Tog självklart foto också, (riktigt dålig bildkvalitet dock)...det är för lite bilder i den här tråden :)

IMG_20171009_151918.jpg
 
Såg att en dansk i jaktlaget sportar en svart Sub med datum på styckdagen idag. Började givetvis att prata klockor. Tycker det är en ovanlig klocka i de här sammanhangen.
Kan inget om refs så det kan jag inte svara på.
 

Pistol_Pete

Panerai
Helt otroligt Rolex-tätt i Lufthansa Senator/First Class loungen på Newark i dag, såg t.o.m. en DJ på en av personalen (men just den såg ut som en fake).

Har sett ca. 10 st. platina DD, men submariner dominerar stort.
 

lofgreno

Audemars
Såg en Submariner på Finlands flygplats i Söndags. Tror det var en annan svensk som var på väg hem. :)

Jävla fin dinka den där! :)
 

cycleMagnus

Panerai
Såg en hublot igår på Tivoli i Köpenhamn, lite väl stor den var och lite för mycket bling, trodde de var mer matt svarta och diskreta än så.. (bara tittat på hublot irl två gånger iof)
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
En italiensk senior kollega rockade en Patek Philippe 5270R, tyvärr inte läge att plåta. Inte riktigt min tekopp, men jävlarrrrrr vilken magnifik dina.
 
Senast ändrad:

Kugghjul

Panerai
Helt otroligt Rolex-tätt i Lufthansa Senator/First Class loungen på Newark i dag, såg t.o.m. en DJ på en av personalen (men just den såg ut som en fake).

Har sett ca. 10 st. platina DD, men submariner dominerar stort.
De kallas ju inte Texas Timex utan anledning. Snacka om att grabbarna i Genäv är bra på att mjölka sina procent från den amerikanska drömmen!
 

Myggan

Omega
Såg en SKX007 på länk i min lokala ICA-butik för en stund sen. Den var otroligt fin. Missade att se om det var en K eller J dock.
 
Topp