• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

På min praktikplats har jag en läkare med en Rolex datejust och en annan med en Patek Philippe nautilus. Det är lite märkligt hur de två använder klockorna, antingen har de på sig dem, eller ingen klocka alls. Idag hade hur som båda på sig dem, det är ju ändå fredag.

På min praktikplats har jag en läkare med en Rolex datejust och en annan med en Patek Philippe nautilus. Det är lite märkligt hur de två använder klockorna, antingen har de på sig dem, eller ingen klocka alls. Idag hade hur som båda på sig dem, det är ju ändå fredag.
Har väl med hygien att göra? När det genomförs icke-patient arbete så behöver man möjligtvis inte sin klocka?

typ 30st 14060/16610 på roslagsbanan från djursholm till tekniska.
Ja, dags för över-/övremedel-klassen att lämna trygghetszonen ur klockvalssynpunkt! Visst är sub en rolig klocka, med fin resale value, men det finns mycket annat kul att välja på. Tänk på att du bara lever en gång, även när det gäller att välja klocka till handleden!

Såg några stycken Batman, tre Datejust samt två Submariners idag påväg hem idag (promenera ca 5km) i Stockholm. Oh just det, jag såg en Omega PO Chrono :)

Var ute med några kunder och en kille hade en Breitling Navitimer World. Jag kommenterade schysst klocka och han sa att ”min brorsa spelar i Schweiziska landslaget i hockey och får ett par klockor per år, och jag fick en” (sen va han visserligen inte så glad att de fick stryk av oss)

Denna kronograf passerade, ...för några dagar sedan. Kunden ville ha ett nytt Hirsch och kunde plåta i lugn och ro. Men då glömde jag som vanligt bort den här tråden. Annars har det idag mest passerat lite småtråkiga damkvarts.
IMG_20180424_230957.jpg
IMG_20180423_113953.jpg

2 st Seamaster 300m på mindre än 200 m i centrala Göteborg. Annars är det tunnsått trots att klockfluktarsäsongen har startat tidigt i värmen.

I slutet av arbetsveckan: till jobbet kom en elbesiktningsman med en svart Sub, modell äldre. Dagen efter en TV tekniker med vad jag tror var en tvåtons 1601. Och jag fick kollegan på jobbet att köpa sin första mek-skx009. Bra klockvecka.

Senast ändrad:
I slutet av arbetsveckan: till jobbet kom en elbesiktningsman med en svart Sub, modell äldre. Dagen efter en TV tekniker med vad jag tror var en tvåtons 1601. Och jag fick kollegan på jobbet att köpa sin första mek-skx009. Bra klockvecka.
Är det en bra klockvecka?! :D Det du listade ser jag nog innan jag ens kommer till tunnelbanan som är fyra minuter bort.

Snackade lite med en ung svensk kille ~25-30 år (stockholm) som hade en 116710 BLNR natten till lördag. Om du läser detta hoppas jag att du slår till på daytonan och att du behåller gmtn :D

Såg en vintage omega när jag var och handlade i dag. Tyvärr är det blott den tredje "spännande" klockan jag ser sedan jag flyttade till Örebro i augusti förra året. Har sett en GMT pepsi och någon form av Panerai på länk. Undrar var alla örebroare gömmer sina klockor...

Tillbaka
Topp