• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Har sett massa klockor. Säkert missat att skriva några.
Sub
Kermit
116710LN
Nya pepsin
Nån cartier tank
Iwc portoguise
Submersible på en tjej. (Det såg riktigt bra ut)
Massa DJ’s
Aquanaut (generationen innan)
WG DD med plexi

Säkert massa mer som jag glömt

Senast ändrad:
Såg en panerai på en herre på flyget från London Heathrow till Kastrup kvällen den 24:de. Kanske någon som surfar KS?

En Rolex daytona i platinum nere på stranden här i listerlandet. Fetaste klockan jag stött på sen jag flyttade hem till Blekinge

IMG_20180727_172158.jpg
G

Senast ändrad:
Har hängt massa på Ks idag så har sett en jäkla massa klockor. Irl har jag dock inte sett några, förutom några gant:s och daniel wellingtons då alla mina bekanta är jäkliga tråkmånsar utan klockintresse, vet behöver nya vänner.

Slog ihjäl lite tid med klockspaning på Emporium Bangkok idag.
Longines Aviator ”Big Eye”. 23k i svenska inkl rabatt. Slutsats; köp hemma.
9A9457D9-99ED-4A3D-987F-81B83F7ABEAA.jpeg

Mont Blanc. Detalj påminner om Bolm. Kan köpas för c:a 50k SEK. Slutsats; pennorna är fina... ;)
977173E6-FC03-4875-84B7-4898D7FFDEC3.jpeg

Så en sväng in på Tiffany & Co. Alla automater hade Sellittaverk och var rejält prissatta. Den här quartzen gillade jag, väldigt elegant boett (”unisex”) även om nacken skulle pajja innan man vant sig.. ;) pris 41 k SEK.
FE9EB03D-CA22-43D3-8CC9-BF1200276F23.jpeg

Den billiga kronan gör att man får vänta med inköp tills man är hemma i lågprislandet igen.. :)

Båstad igår en snabbis - såg ett gäng Rolex och Omega såklart samt en AP RO.
Idag på badplatsen i Rammsjöstrand har jag sett tre-fyra Omega och en Bratte.

Såg en man runt 30års åldern på tåget mot Stockholm som hade en Daytona 116500 med svart tavla. Passade fint till hans svarta T-shirt & jeans.

[QUOTE="Så en sväng in på Tiffany & Co. Alla automater hade Sellittaverk och var rejält prissatta. Den här quartzen gillade jag, väldigt elegant boett (”unisex”) även om nacken skulle pajja innan man vant sig.. ;) pris 41 k SEK.
FE9EB03D-CA22-43D3-8CC9-BF1200276F23.jpeg

Den billiga kronan gör att man får vänta med inköp tills man är hemma i lågprislandet igen.. :)[/QUOTE]
Den sista var ju skitsnygg. Men 41 k??? Giv mig styrka!

Torekov idag - några Breitling, flera Omega, flera Rollar. Den mest spännande var en vintage Sub med riktigt snyggt patinerad bezel. Såg en snygg DJ på en fin madam bredvid mig på ett glasscafé.

• Like
Reactions: Man
Var på beachen idag, damen i strandkiosken, i 60-isch åldern, rockade en 16613LN (alt. 116613LN, men ganska säker på att det var den gamla modellen), inte illa ;)

Såg någon med en cigarr som fotade sin Breitling (möjligen Super Ocean) i Slottsskogen idag. Kollade extra i tråden "Vad gör du och din klocka just nu" för att se om bilden åkte upp, men inte vad jag kunde se.
Såg sedan vad som såg ut som en 5-siffrig Rolex Sub vid grannbordet när vi käkade indiskt till middag.

Varit på Arlanda för att åka ut mot sydligare breddgrader och fick syn på en hel del.

Sub
GMT
Datejust
Deep sea seadweller blå svarta
Yachtmaster rose på rubber
Omega planet ocean
Speedmaster

En snubbe som hängde med linda bengtzing hade en vintage explorer 2 på camonato så riktigt fint ut.

Varit på Tom tit idag och noterade först en gulguld sub (på höger arm).

Tudor Pelagos

Och explorer 114270. Började snacka lite med killen som hade den men han visste knappt vilken referens det var. Han hade bara köpt den för 15år sedan för den var snygg.

Sjuka klockor på Sicilien:
2st Patek Philippe 5711
2st AP Royal Oak Offshore (varav en i gul-guld)
1st AP Royal Oak Chronograph i gul-guld
1st Rolex Day Date i gul-guld
10+st Rolex sportstålisar
10+st Rolex Datejust

Tillbaka
Topp