• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

badis

Omega
Det var en snubbe som körde med: ;) ;) ;) ;)

A0633A2A-21DC-4C6E-9507-942E8E909EE0.jpeg
 

N.M.O

Cartier
2-Faktor
En ryss på flygplatsen, kan det vara en pp
20180818_142242.jpg
See ut att vara fel visare och för stor karta för att vara 5131 i alla fall. Sen är den ju gigantisk på alla håll, trots att armen ser ganska krallig ut? 5131 har en smäckrare profil och andra bandhorn också. Kanske finns någon annan world timer från PP som jag inte har koll på dick!
 

The lord

Audemars
See ut att vara fel visare och för stor karta för att vara 5131 i alla fall. Sen är den ju gigantisk på alla håll, trots att armen ser ganska krallig ut? 5131 har en smäckrare profil och andra bandhorn också. Kanske finns någon annan world timer från PP som jag inte har koll på dick!
Ja det var svårt att se , var bara vi där så det var inte jättesmidigt men den satt bättre än vad det ser ut. Lika tveksam som du om detta är en pp.
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Bra klockdag för att vara Lund, först en Cartier Santon TT på bussen på morgonen sen en dam som rockade 14270/114270 och en äldre herre med DJ 4/5-siffrig och även en medelålders herre med seamaster 300 i matsalen på jobbet.
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Börjar dagen bra, med att se något riktigt härligt vintage med rött datum och bubbla samt ett band som liknade cordovan. Måste nästan bara ks medlem som kollade på klockan så där lagom ofta :)
Dock med hörlurar så inget påhopp från min sida :)
 

Oniel

Panerai
tror jag såg en gg dd precis på stationen i jönköping. gick väldigt snabbt så är osäker om det var en riktig äkta eller om det var någon "homage".
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Den enda riktiga klockan jag spottat under dagen är en Explorer 2 med polartavlan. Annars ständigt dessa parfymklockor...
 

Erikd

Cartier
Har just suttit i "förhör" med vår internrevisor från Nederländerna. Han körde en Rolex GMT med svart vridning (antagligen en 16700).
 
Topp