• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Wilmer

Omega
3ED5A73A-F384-4C10-BD2F-97E855B014AE.jpeg
Sitter just nu brevid en TT datejust som fångades på bild, bakom sitter en kvinna med yacht master och bakom henne sitter en med deep sea. Triss i Rolex :cigar:
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Första jobbveckan efter semestern.
Om jag inkluderar det jag själv bär och kollegor och externa jag stött på idag så har jag idag sett:
vintage Omega Seamaster 1969
Rolex Seadweller 126600
Rolex submariner batman
S&S chronolink (heter den så, den med golfräknare under locket man kan lyfta) med vit tavla
Rolex Explorer " polar
nåt litet chanel damur i halvguld
liten modern dam datejust 26mm halvguld
ett gäng tramsklockor (några DW, armani på läder, tissot på länk, certina på länk)
sliten äldre (90-tal?) Citizien aqualand
äldre rado midsize på kermaisk länk
 
Senast ändrad:

gurk

Omega
Idag fick jag se den sämsta Submariner 16610 kopian på länge, den beklädde en chaufför från Lettland som var på fel plats och inte förstod mina förklaringar om vägval. Klockan tickade kvarts och mätte säkert 44mm. Önskar jag tog en bild.
 

JB_XII

Rolex
Heldag på liseberg med deras nya tema ”parfymklockans dag”.
Sett en DD i gulguld med vit tavla och en Rolex SD, thats it. Försökte ta kort.
Men det räckte att jag tittade på deras handleder så blev det lite bekymrade i blicken. :D
 

TomGanks

Panerai
Inser nu att första kommentaren inte alls refererade till flyg heller.
Klart man lika väl kan åka färja som flyg både inrikes och utrikes :D
 

Träff

Rolex
Friends Of KS
Varit på 80 års kalas idag, så har krylla av gamla gubbar med fina vintage klockor. Blev tyvärr inga bilder på någon då jag inte är så diskret av mig när jag tar kort.
Men såg en gammal Omega seamaster och sen så sporta min bordsgranne en BREITLING Superocean. Men det som regera va Certina och Tissot och enligt gubbarna så fanns det inte mycket annat vettigt. Omega och Seiko va väl också bra, men allt annat va skit om man fråga gubbarna.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Såg en Rolex GMT Coke igår på en snubbe på XXL, och påmindes om hur sjukt snygg den är i verkligheten. På bild vinner Pepsi men irl tycker jag att Coke vinner klart.
En sån får det bli vad det lider, men frågan är bara vilken ref man ska sikta in sig på. Jag får börja studera det tror jag!
 

BrianFallon

KS Explorers Club
Såg en PP Aquanaut på Stureplan och en PP Natilus på grön linje mot stan. Aldrig sett 2st megapopulära klockor på samma dag förut(stålrollar räknas inte :D)
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
-Ap Royal Oak Offshore
-Daytona Two Tone
-Date just
-Nåt som såg ut som en rett liten Seamaster kronograf
Många modeklockor
 

Snårtas

Rolex
Du svenska kille med barnvagn och Aquanaut Travel Time som strök omkring i Antibes i veckan. Du bara måste ju vara Klocksnackare! Fin som fan var den iaf.
Sen kan jag bocka av en YM2 i YG idag också. Det kryllar av klockor här nere alltså...
 
Topp