• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

dicken

Omega
2-Faktor
Absolut inte. Blev bara nyfiken. Fattade det som du hade några favoritmodeller av seamaster. Själv gillar jag dem med svärdvisare och stålinlägg på bezel bäst. Har svårt för all typ av skeleton. Och länken är ju ingen favvo heller.
Edit. Måste ju visa!
Bravo!! Precis min poäng, finns många andra trevliga modeller än den jag bifogade :) Tycker dock att den är extremt vanlig, jag ser nog en per dag.
Satt mitt emot en Aqua Terra imorse på t-banan, mycket trevlig modell!
 

Ekberget

Cartier
Bravo!! Precis min poäng, finns många andra trevliga modeller än den jag bifogade :) Tycker dock att den är extremt vanlig, jag ser nog en per dag.
Satt mitt emot en Aqua Terra imorse på t-banan, mycket trevlig modell!
Ja, seamaster är ju lite av folk-omegan känns det som, man ser dem ofta.
Min favorit är nog ändå globemaster. Den spottar man inte varje dag iaf!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
20190704_122204.jpg
 

-SC-

Omega
Pledge Member
Käkade lunch ute och en kille som satt i närheten hade en Patek Philippe Aquanaut (5167 tror jag?).
Jääävligt fin, så nu måste jag väl köpa en sån med. Jag är så lättövertalad:(
 
  • Like
Reactions: F32

ante_77

Cartier
2-Faktor
Gissar på att jag såg allt för många klockor igår.
Gissningsvis så hade japanen i loungen en ädelmetalls Daytona på gummi. Vitguld kanske? Jag är värdelös på Rolex.

Asien och klockor är roligt då folk verkar förstå vad som är viktigt här i livet.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Igår såg jag en pre-ceramic Submariner Date på en trevlig man när jag var och fiskade.
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Såg en deep sea deep blue aka james cameron edition idag på en ung man. Fick inte ett helt reko intryck av personen i fråga överlag, men vad vet jag, den kanske var äkta ändå? :pompus:
 

Man

Rolex
Blev positivt överraskad inne på Max i söndags. En tvåbarnsfamilj satte sig där pappan hade en Speedmaster reduced och mamman (såg den inte lika bra) en OP eller Air king eller liknande. Yngste sonen (kanske 8 år) en Seiko (tror jag) med gigantiskt häng.. Hade nog varit mer lagom på överarmen.. :D En minut senare kom en småbarnsmamma och satte sig med en Lady DJ på armen. Klart positivt överraskad. :)
 

nickebult

Omega
På andra sidan mittengången i flygplanet från Malaga satt en yngre barbiedrogs-brun förmåga med en 40mm gulguld DD på armen. Han var ej blyg med att flasha den för resten av passagerarna, tror dock det bara var jag som satt nog nära just då för att se att det tog 1 sekund mellan de tydliga "ticken" på sekundvisaren samt den extremt dåliga guldpläteringen.

Skönt när man får det bekräftad så man slipper vara en arg svenne åt potentiella "pappa betalar-ungdomar".
 
Senast ändrad:

Willed

Cartier
2-Faktor
På andra sidan mittengången i flygplanet från Malaga satt en yngre barbiedrogs-brun förmåga med en 41mm gulguld DD på armen. Han var ej blyg med att flasha den för resten av passagerarna, tror dock det bara var jag som satt nog nära just då för att se att det tog 1 sekund mellan de tydliga "ticken" på sekundvisaren samt den extremt dåliga guldpläteringen.

Skönt när man får det bekräftad så man slipper vara en arg svenne åt potentiella "pappa betalar-ungdomar".

Det kan inte varit en oysterquartz?
 

dicken

Omega
2-Faktor
Fortsätter lite på förre talarens spår.
Var på grönan för 2 veckor sen för lite 5-kamp och åk (ja, det är kul och inget jag skäms över :D). Såg en 15ish-årig grabb med sitt crew på samma ålder . Men ungen satt med en Batman GMT på armen. Hann tyvärr inte se några detaljer på den men får utgå från att måste vara en fulrolle... Eller så har grabben ett bra jävla sommarjobb :rolleyes:
 
Senast ändrad:

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Fortsätter lite på förre talarens spår.
Var på grönan för 2 veckor sen för lite 5-kamp och åk (ja, det är kul och inget jag skäms över :D). Såg en 15ish-årig grabb med sitt crew på samma ålder . Men ungen satt med en Batman GMT på armen. Hann tyvärr inte se några detaljer på den men får utgå från att måste vara en fulrolle... Eller så grabben ett bra jävla sommarjobb :rolleyes:

Jag såg senast igår en drygt 18 årig kille på bussen med en 6siffrig GMT.
Bussen trafikerar ett område där medelinkomsten ligger lite högre än övriga områden.
Drog en snabb konklusion : Rikemansbarn.
 

Tapiren

Cartier
Fortsätter lite på förre talarens spår.
Var på grönan för 2 veckor sen för lite 5-kamp och åk (ja, det är kul och inget jag skäms över :D). Såg en 15ish-årig grabb med sitt crew på samma ålder . Men ungen satt med en Batman GMT på armen. Hann tyvärr inte se några detaljer på den men får utgå från att måste vara en fulrolle... Eller så grabben ett bra jävla sommarjobb :rolleyes:
Känns mer vanligt förekommande nu för tiden att ungdomar sommarjobbar och köper en väska eller klocka för hela slanten, snarare än bosparar.

Förra sommaren köpte flera av våra sommarungdomar väskor för 20-25.000kr. Mer än de tjänat på hela sommaren, men en väska i den prisklassen är tydligen helt naturligt.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Fortsätter lite på förre talarens spår.
Var på grönan för 2 veckor sen för lite 5-kamp och åk (ja, det är kul och inget jag skäms över :D). Såg en 15ish-årig grabb med sitt crew på samma ålder . Men ungen satt med en Batman GMT på armen. Hann tyvärr inte se några detaljer på den men får utgå från att måste vara en fulrolle... Eller så grabben ett bra jävla sommarjobb :rolleyes:
Luktar lite pappapengar kanske? :D
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Känns mer vanligt förekommande nu för tiden att ungdomar sommarjobbar och köper en väska eller klocka för hela slanten, snarare än bosparar.

Förra sommaren köpte flera av våra sommarungdomar väskor för 20-25.000kr. Mer än de tjänat på hela sommaren, men en väska i den prisklassen är tydligen helt naturligt.
Blir nyfiken: Vilka avses med ”våra sommarungdomar”? Som sommarjobbat hos dig? Oavsett helt barockt att köpa väska för de pengarna i den åldern!
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Blir nyfiken: Vilka avses med ”våra sommarungdomar”? Som sommarjobbat hos dig? Oavsett helt barockt att köpa väska för de pengarna i den åldern!
Tiderna förändras. Jag har haft extrajobbande kollegor i 18-19-årsåldern som degat hem nog för en fet dinka på en termins jobb. Själv blåste jag 19 år gammal muckarslanten på en klocka och, ska sägas, väldigt mycket öl. Om man hoppar över ölen (vilket förvånande många unga gör) och snuset (dito) har man råd med rätt schyssta don.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tiderna förändras. Jag har haft extrajobbande kollegor i 18-19-årsåldern som degat hem nog för en fet dinka på en termins jobb. Själv blåste jag 19 år gammal muckarslanten på en klocka och, ska sägas, väldigt mycket öl. Om man hoppar över ölen (vilket förvånande många unga gör) och snuset (dito) har man råd med rätt schyssta don.
Jajamen, skippar man den biten så är det inte så himla svårt att fixa någon schysst klocka eller kanske en fet första bil. Lev medans man kan liksom ;) Sen kommer allt ansvar och då blir det svårare.
 
  • Like
Reactions: SFS
Topp