• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka kommer att uppdatera till Sony Playstation 5 när den kommer i november?!

Rekommenderas, väldigt underhållande spel. Ser fram emot nya i sommar.

Jag lyckades få ps5 på release, väldigt nöjd överlag. Dock så saknas det fortfarande rena PS5 titlar(bortsett från demon souls), men det lär väll börja trilla in från sommaren och fram
Själv så har jag en schysst backlog att kötta igenom. Var rätt trevligt att spela igenom Ghost of Tsushima i 4k 60 fps och just nu spelar jag Persona 5 Royal. Jag klarar mig 😬

Senast ändrad:
Själv så har jag en schysst backlog att kötta igenom. Var rätt trevligt att spela igenom Ghost of Tsushima i 4k 60 fps och just nu spelar Persona 5 Royal. Jag klarar mig 😬
Det kan jag hålla med om, sålde ps4a ett år innan ps5 släpptes, så har också en hel del att spela.

Men det är de rena PS5 titlarna med ännu galnare grafik som man är sugen på!

Screenshot_20210309-120414_Instagram.jpg

Är redan medlem. Varför blir jag medlem igen när jag ska försöka anmäla mig till utlottningen??? Är jag anmäld nu eller inte?

Skärmavbild 2021-03-09 kl. 13.51.36.png
Syftet med utlottningarna är så klart att värva medlemmar men systemet gör ingen skillnad på nya och befintliga medlemmar så även om du redan är medlem i deras kundklubb så fyller du i formuläret som vanligt och som jlind skriver måste man "bli medlem" igen för varje ny utlottning. Kul att det börjar röra på sig och att fler enheter når ut till butikerna! Snart kanske man kan köpa en konsol över disk utan att behöva stå i kö och delta i utlottningar. 😊

Hoppas på 5:e gången gillt då alltså! eller är det 6:e?! tappat räkningen, inga större förväntningar på detta jippo....
Galet frustrerande har det här tävlingsjippot varit... jag installerade tillägget distill till chrome å bevakade några handlare som släppt sporadiskt... knep ett på Netonnet förra veckan. Så det kan vara ett tips om man orkar engagera sig lite!

Galet frustrerande har det här tävlingsjippot varit... jag installerade tillägget distill till chrome å bevakade några handlare som släppt sporadiskt... knep ett på Netonnet förra veckan. Så det kan vara ett tips om man orkar engagera sig lite!
Tycker det är löjligt, men man har ju inte så många valmöjligheter tyvärr.

Hoppas på 5:e gången gillt då alltså! eller är det 6:e?! tappat räkningen, inga större förväntningar på detta jippo....
Jag tycker ändå att det märks att tillgången har ökat rejält på sistone och bara faktumet att man haft ett antal utlottningar är ett gott tecken. Naturligtvis tråkigt att anmäla sig gång på gång utan någon lycka men enligt deras representant har det rört sig om tusentals enheter även vid tidigare utlottningar och flera andra återförsäljare har lagt ut konsoler till försäljning på senare tid så det verkar som att det börjar släppa. Jag förstår så klart att deras baktanke är att locka in kunder i medlemsprogrammet men tycker ändå att El-Giganten har skött försäljningen exemplariskt och deras representant menade även på att man till och med gick så långt som att jämföra adresser osv. för att försöka utesluta folk som registrerat sig flera gånger eller bett någon annan i samma hushåll att skriva upp sig för att öka chanserna.

Jag tycker ändå att det märks att tillgången har ökat rejält på sistone och bara faktumet att man haft ett antal utlottningar är ett gott tecken. Naturligtvis tråkigt att anmäla sig gång på gång utan någon lycka men enligt deras representant har det rört sig om tusentals enheter även vid tidigare utlottningar och flera andra återförsäljare har lagt ut konsoler till försäljning på senare tid så det verkar som att det börjar släppa. Jag förstår så klart att deras baktanke är att locka in kunder i medlemsprogrammet men tycker ändå att El-Giganten har skött försäljningen exemplariskt och deras representant menade även på att man till och med gick så långt som att jämföra adresser osv. för att försöka utesluta folk som registrerat sig flera gånger eller bett någon annan i samma hushåll att skriva upp sig för att öka chanserna.
Well, det blev ingen konsol idag heller så 🤷🏼‍♂️

Av nyfikenhet. Vad lirar ni för spel nu? Jag tycker det finns allt för få intressanta titlar för att känna någon panik över tillgången ännu.. Skulle vara kul å spela sprider-man men annars så är det inte så mkt jag tilltalas av ännu.

Av nyfikenhet. Vad lirar ni för spel nu? Jag tycker det finns allt för få intressanta titlar för att känna någon panik över tillgången ännu.. Skulle vara kul å spela sprider-man men annars så är det inte så mkt jag tilltalas av ännu.
Jag tog en paus från PS4:an på grund av kidsen, så jag har en stor backlog som jag kan kötta igenom.

Fördelar:

Spel som jag har missat kan köpas helt nytt / begagnat för 100-200 kr.

Spelen laddas mycket fortare

Vissa spel kan nu köras i 60 fps

Vissa spel har patchats upp och körs nu i 4K 60 fps, som Ghost of Tsushima / God of War / Days Gone

Vissa PS4 spel låter dig få uppgradera till PS5 versionen gratis

Skönt att få spela på en maskin som inte låter som ett jet plan

Skönare kontroll, tycker jag

Även om det inte finns så många exklusiva PS5 spel där ute, så har jag haft väldigt roligt med konsolen

Just nu spelar jag Persona 5 Royal

Senast ändrad:
Någon som har skaffat sig det nya headsetet Sony släppte till ps5?

Jag har ett par. Helt ok, men inte det matigaste ljudet direkt. Kan inte heller säga att 3d-grejen gör någon stor skillnad. Däremot skönt med trådlösa lurar utan bluetooth-delay.

Jag har ett par. Helt ok, men inte det matigaste ljudet direkt. Kan inte heller säga att 3d-grejen gör någon stor skillnad. Däremot skönt med trådlösa lurar utan bluetooth-delay.
Okok!
Ska skaffa mig ett par nya tänkte jag, de jag har nu håller på att falla sönder.
Dessa verkade vara helt okej sett till pris iallafall :)

Tillbaka
Topp