• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka kommer att uppdatera till Sony Playstation 5 när den kommer i november?!

Inte här heller... börjar bli frustrerande att det inte kommer nån info när man kan förvänta sig att man kan få tag på en maskin 😬
April-ish är väl det som är sagt för någorlunda tillgång från personer med insyn i branschen och det gör väl inte så mycket då det ändå inte finns särskilt många intressanta titlar än och förhoppningsvis hinner man dessutom få bukt med en del problem som konsolerna lider av. Det ryktas om att en stor mängd konsoler ska levereras nu i januari då dessa har skeppats med båt (en väldigt stor del av konsolerna till den amerikanska marknaden flögs in för att få dit dem i tid, oklart dock om det även gällde Europa) men med tanke på antalet förhandsbokningar och det stora intresset så kommer nog de flesta om inte alla att ryka direkt.

El-Giganten hade ju en ny utlottning igår vilket skulle kunna styrka det och precis som förra gången skrev de att konsolerna skickas inom fem dagar vilket tyder på att det antingen rör sig om ett större antal och/eller att de kanske inte ens har kommit in i lager än men är på ingång. Vi lär väl märka om övriga återförsäljare också börjar beta av sina kölistor de kommande veckorna. ;)

Äntligen! Frugan ska åka för att hämta PS5an 😍

Screenshot_20210115-152606.png

Det är en ny utlottning på G enligt El-Giganten (mer info under morgondagen) och övriga återförsäljare verkar också ha levererat en hel del konsoler på sistone så det kanske stämde att det fanns ett större parti på väg med båt. ☺️

Det är en ny utlottning på G enligt El-Giganten (mer info under morgondagen) och övriga återförsäljare verkar också ha levererat en hel del konsoler på sistone så det kanske stämde att det fanns ett större parti på väg med båt. ☺️
Hur många bokningar tog sånna som netonnet å mediamarkt, borde inte dom har levererat till de som bokat snart?

Hur många bokningar tog sånna som netonnet å mediamarkt, borde inte dom har levererat till de som bokat snart?
Jag vet inte om netonnet hade någon förhandsbokning? De har sålt konsoler i flera omgångar varav senast förra veckan då det gick att beställa med direktleverans. Det tar nog ett tag att beta av kölistorna men det är kul att se att det rör på sig och att ockerpriserna verkar sjunka för varje dag som går. ☺️

Jag vet inte om netonnet hade någon förhandsbokning? De har sålt konsoler i flera omgångar varav senast förra veckan då det gick att beställa med direktleverans. Det tar nog ett tag att beta av kölistorna men det är kul att se att det rör på sig och att ockerpriserna verkar sjunka för varje dag som går. ☺️
Åh fan! Har satt bevakning på Netonnet å även gått in på sidan nån gång i veckan men aldrig varit beställningsbar för mig 😬

Skulle vara kul att veta hur många konsoler elgiganten fått in vid varje utlottning!

Tycker det börjar bli tröttsamt med dessa "utlottningar", man får bara en massa falska förhoppningar.. haha

Dels det, men det skulle även vara kul att få veta hur många som är med vid varje utlottning också! Det måste ju röra sig om hundratals minst, om inte fler...

Dels det, men det skulle även vara kul att få veta hur många som är med vid varje utlottning också! Det måste ju röra sig om hundratals minst, om inte fler...
Ja, jag tror ju inte Elgiganten har ens i närheten av antalet konsoler jämfört med antalet som deltar i utlottningen faktiskt.

Läste någons kommentar via instagram om hur många det var, svaret dom kunde ge var ”långt över 50st”. Mer vågar dom väl inte säga.

Edit: kommentaren var väl i stil med ”är det 50st eller fler?”, då svarade dom att det var långt över 50 men inte kunde ge mer exakt pga policy.
För att förtydliga bara. :)

Även jag gick bet idag, för andra gången hos elgiganten. Det är märkliga tider när man hoppas på tur i ett lotteri för att få ynnesten att köpa en leksak.

Jag tror att det kan vara 10 000 som är med i utlottningen? Bara i min bekantskapskrets (som inte är stor) vet jag fem stycken förutom mig som varit med de här gångerna.

Så jag håller inte ens tummarna, utan får väl tänka att om det blir så är det en bonus. Det är plastsonen som ska ha den, jag har helt slutat spela konsol. Klarar inte av handkontrollerna nog bra. Åldern...

Samma här.. hade ju hoppats på tredje gången gillt, men icke!🤷🏻‍♂️

Edit: @HSK du verkar ganska insatt i situationen, har du någon hum om ryktena ang. när konsolen kommer finnas tillgänglig i butik? Är April/Maj rimligt?
Insatt och insatt, det är inte så att jag sitter på någon insider info men bristen beror till stor del på kapacitetsbrist hos TSMC som är exklusiv tillverkare av många populära produkter däribland CPUer från AMD (både för PC men även XBX och PS5), CPUer till smartphones samt iPhone/Mac, kretsar för grafikkort, elektronik till bilindustrin etc. och flera av dessa branscher expanderar stort och har lanserat ett flertal hett eftertraktade produkter på sistone. Lägg till problem i leverantörskedjan och andra hinder orsakade av COVID-19 så har man en ganska tråkig situation som drabbar många konsumenter inom vitt skilda produktkategorier.

Det har tidigare talats om att man förhoppningsvis skulle komma tillrätta med en del av problemen till april/maj men jag vet inte hur pass aktuell informationen är i dagsläget och jag skulle tro att det finns ett någorlunda utbud framåt tidig sommar. Man märker redan nu att leveranserna har börjat rulla ut och flera stora återförsäljare har öppnat för försäljning/skickat ut förhandsbokningar på senare tid och jag tycker även att man ser att scalpermarknaden inte är lika het längre då julen är över sedan länge och det allmänna utbudet har ökat även om det är långt kvar tills utbudet når efterfrågan.

Problemet beror dock inte enbart på brist utan efterfrågan är otroligt hög och även under normala förhållanden hade det varit svårt att möta efterfrågan. Redan vid lansering var det känt att det var den största konsollanseringen någonsin och Sony gick nyligen ut med att man hade sålt fler än 4.5 miljoner enheter från lansering kring mitten av november till årsskiftet.

Om man nöjer sig med digital edition (dvs. modellen som saknar skivläsare) så kommer El-Giganten att ha en ny utlottning för dessa redan nästa vecka. ☺️

Insatt och insatt, det är inte så att jag sitter på någon insider info men bristen beror till stor del på kapacitetsbrist hos TSMC som är exklusiv tillverkare av många populära produkter däribland CPUer från AMD (både för PC men även XBX och PS5), CPUer till smartphones samt iPhone/Mac, kretsar för grafikkort, elektronik till bilindustrin etc. och flera av dessa branscher expanderar stort och har lanserat ett flertal hett eftertraktade produkter på sistone. Lägg till problem i leverantörskedjan och andra hinder orsakade av COVID-19 så har man en ganska tråkig situation som drabbar många konsumenter inom vitt skilda produktkategorier.

Det har tidigare talats om att man förhoppningsvis skulle komma tillrätta med en del av problemen till april/maj men jag vet inte hur pass aktuell informationen är i dagsläget och jag skulle tro att det finns ett någorlunda utbud framåt tidig sommar. Man märker redan nu att leveranserna har börjat rulla ut och flera stora återförsäljare har öppnat för försäljning/skickat ut förhandsbokningar på senare tid och jag tycker även att man ser att scalpermarknaden inte är lika het längre då julen är över sedan länge och det allmänna utbudet har ökat även om det är långt kvar tills utbudet når efterfrågan.

Problemet beror dock inte enbart på brist utan efterfrågan är otroligt hög och även under normala förhållanden hade det varit svårt att möta efterfrågan. Redan vid lansering var det känt att det var den största konsollanseringen någonsin och Sony gick nyligen ut med att man hade sålt fler än 4.5 miljoner enheter från lansering kring mitten av november till årsskiftet.

Om man nöjer sig med digital edition (dvs. modellen som saknar skivläsare) så kommer El-Giganten att ha en ny utlottning för dessa redan nästa vecka. ☺️
Har ju ingen brådska, men det hade ändå varit trevligt med en konsol av nya generationen redan nu.. 4an duger dock bra tills vidare så förväntar mig nog ingen ny innan sommaren men hade varit kul att bli positivt överraskad till påsk typ :)

Digital,vem vill ha det?
Man vill ju ha skivorna, och dessutom inte behöva låsa sig till ockerpriserna i PS-store 😅

Har ju ingen brådska, men det hade ändå varit trevligt med en konsol av nya generationen redan nu.. 4an duger dock bra tills vidare så förväntar mig nog ingen ny innan sommaren men hade varit kul att bli positivt överraskad till påsk typ :)

Digital,vem vill ha det?
Man vill ju ha skivorna, och dessutom inte behöva låsa sig till ockerpriserna i PS-store 😅
Jag håller med, har inte heller något intresse av DE men El-Giganten meddelade precis att man även har ett gäng SE att lotta ut. Fjärde gången gillt? 🤞😁

Det där är ju ett jäkla hån egentligen... att döma från IG inlägget så är det ju över 6000 likes.. borde vara långt fler som de facto anmäler sig, engagerar vänner osv. Finns ju ingen inblick över hur många som lottas ut... jag har en polare som vann första gången så visst har dom några enheter men det osar katt..

Det där är ju ett jäkla hån egentligen... att döma från IG inlägget så är det ju över 6000 likes.. borde vara långt fler som de facto anmäler sig, engagerar vänner osv. Finns ju ingen inblick över hur många som lottas ut... jag har en polare som vann första gången så visst har dom några enheter men det osar katt..
Vad är det som är lurt?

Tillbaka
Topp