• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilka kommer att uppdatera till Sony Playstation 5 när den kommer i november?!

Många verkar ha sågat det, nya CoD alltså MEN några har jämfört det med Black Ops vilket jag personligen tycker är det roligaste CoD jag spelat.

De andra men hundra olika spaceiga grejer, orimliga kill streaks har inte alls lockat och varit en besvikelse när jag spelat dem!

Ja precis, till mig själv:cool:
Tony Hawk remake låter ju bra. Aldrig ens hört om Red Dead Redemption...har som sagt ingen koll på något från de senaste 20 åren...men skall ta och kolla upp det.
Jag spelar RDR 2 då jag missade det då jag inte hade någon PS4, men gillar det. Man kan starta det, köra ett uppdrag, free roam lite, skönt spel som är snyggt och har bra story!

Älskar arcade känslan i Tony Hawk spelen, att alla kan lira och ha kul. Rätt socialt att lira med polarna och nu förhoppningsvis äldsta sonen =)

det är ju en stor fördel att kunna spela ps4 spel på femman!

har man dessutom inte spelat aå mycket tv-spel dom senaste åren så har man ju mängder med spel att kunna köpa relativt billigt ifrån ps4 hyllan och lira igenom!

vad gillar du för typ av spel?
Ja du, problemet är att jag inte riktigt vet vad jag gillar, har aldrig spelat särskilt mycket och inte alls på 20 år. Olika sport spel var det jag mest kanske tyckte om och Tony Hawk var nog favoriten, men nu känns FIFA tyvärr lite tråkigt. Men jag är tittade på youtube videos med red dead redemption 2 igår efter tipset jag fick av @Erkkn och det verkar ju intressant. Kanske PSN+ faktiskt kunde vara en bra idé i en månad eller två, för att kunna prova sig fram lite.

Ja du, problemet är att jag inte riktigt vet vad jag gillar, har aldrig spelat särskilt mycket och inte alls på 20 år. Olika sport spel var det jag mest kanske tyckte om och Tony Hawk var nog favoriten, men nu känns FIFA tyvärr lite tråkigt. Men jag är tittade på youtube videos med red dead redemption 2 igår efter tipset jag fick av @Erkkn och det verkar ju intressant. Kanske PSN+ faktiskt kunde vara en bra idé i en månad eller två, för att kunna prova sig fram lite.
Ja, jag gillar det man får vara med i ett western äventyr och leka cowboy !

Annars är populära titlar som du borde kika på:

• Spider-Man Miles Morales - Ser sjukt läckert ut men har aldrig själv varit ett Spider-Man fan :/
  • Astros Playground - Har du väl redan testat, följer med kontrollen !
  • Sack Boy: A big adventure - Tänk Mario 3D, tror det kan vara kul att spela själv men även kanon att spela MED barnen vilket är kul :)
  • Ghost of Tsushima - Hört mycket gott om detta ninja slasher spel !
  • CoD Cold War - Om du gillar FPS och de som är mer Black OPS liknande i serien !
SEN ryktas det om God Of War Ragnarök, har spelat ett av spelen och jäklar så bra spelet var !

IGN Top PS5 Games

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: mmh
Hej Bullen...jag menar KS.

Jag är en 41-årig tvåbarnspappa som nyligen skaffat PS5 till barnen. Jag har inte spelat TV spel sedan 20-års åldern då jag brukade spela lite FIFA, NHL och Tony Hawk Pro skateboarding med några kompisar. Jag hade även en Nintendo då jag gick på lågstadiet. Nu känns det dock som att jag nästan måste utnyttja det faktum att vi har en PS5 med att prova på att spela lite själv också.

Har testat Astro's Playroom som kom med gratis och även om det kanske inte är något jag orkar lägga tid på, så fick det mig att bli nyfiken på vad annat PS5 har att erbjuda, då allting med det spelet är ljusår ifrån nivån på spelen i min barndom och ungdom. Jag har spelat lite FIFA2021 med 9-åringen men tycker det är lite tråkigt....kanske för att han spöar mig minst 6-0 hela tiden. Dottern spelar Just Dance och det kan jag åtminstone konstatera att inte är min kopp te ;)

Har ni några tips på bra spel jag borde skaffa? Tony Hawk är troligtvis aktuellt även om det inte är utvecklat för PS5, men utöver det är jag helt lost. Jag är inte speciellt intresserad av skjut/krigsspel etc men de är inte heller uteslutna så tips emottages gärna även inom denna kategori om det finns något ni tycker är jävligt bra. Något bilspel kanske? Annat? Extra plus om spelet är billigt eller till och med gratis att ladda ner (kommer nog aldrig att bli en riktig gamer men måste ju ändå ge PS5 en chans).

Tack!
Några spel jag rekommenderar är remaken av The Last Of Us, är lite daterad men storyn är så bra att man glömmer det, och uppföljaren, inte lika bra men klart godkänd.
Metro Exodus, riktigt bra, ett lite äldre spel är The Witcher serien.
Dom här spelen innehåller i o f s mkt vapen vilket inte var din cup of tea men i a f.

• Like
Reactions: mmh
Dags att se vad detta är.

5801780C-1F0B-4EDF-977D-C98CCA39B54D.jpeg

jag har bara lirat ps4 spel hitentills efter att ha haft femman sedan i tisdags!

tänkte spela klart hitman 1 spelet jag köpte precis före mitt ps4 gick sönder för nåt år sedan

Damn, missa webhallen members kampanjen...men känns som det kommer lossna nu och komma in fler på lager 😀

PS5 är en fantastisk maskin. För min del som släppt PC gaming för många år sen är det endast konsol som gäller när tid finns, Laddningstiderna är så snabba, maskinen är tyst och att spela i 60FPS gör verkligen enorm skillnad, (jag var själv skeptiker till 30 till 60fps)
Addera en fet 4K tv på det så är man hemma!

Lyckades tack vare denna och/eller sweclockers-tråden (minns inte vilken det var som pingade till först) snappa upp en från webbhallen! Perfekt för mig som ändå var sugen på Ratchet and Clank.

Tyvärr gör ju inte storleken på den här besten att den går under radarn hemma... :)

3A8BE9C8-4576-412C-96A8-2D455499109C.jpeg

Tillbaka
Topp