Expn fick tjänstgöra som GADA ikväll när en trädgårdshandel skulle rivas. Godkänd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
![]()
Denna kommer lösa alla mina bekymmer vad gäller klockor. Bara att sälja resten när denna landar.
Och byta bort iPhonen till en Nokia 3210.Ska du avregistrera dig från KS, WUS, TZ, Purists osv också då? Annars är det kört.
En GADA klocka för mig är JLC Tribute to Deep Sea. Ju fler bruksspår den får desto finare den blir (desto mer lik sin vintage pappa, det vill säga).
![]()
+1 på den! Precis vad jag sparar till för tillfället med just målsättningen att ha den som en GADA.Vad mer behöver man?
![]()
Vad gör DJ mindre sportig än Explorer enligt dig?För mig, som tillbringar stora delar av vaken tid i kostym, är dykare, "sportiga" klockor och liknande inte GADA-klockor överhuvudtaget. Det närmaste jag kommer just nu är Datejust.
//B
Med variationerna på Datejust är det såklart en gråzon och väldig subjektiv åsikt, men enligt mig är en DJ med vitguldsring och jubileelänk tydligt mer dressad än en Explorer I. Med stålring och på oysterlänk på en DJ börjar så klart gränsen suddas ut. Då återstår i princip endast detta med datum. När det gäller just dessa två modeller känns frånvaron av datum sportigare. För mig.Vad gör DJ mindre sportig än Explorer enligt dig?
Allt blänk gör den direkt mindre sportig.Vad gör DJ mindre sportig än Explorer enligt dig?
Bra sammanfattat.Allt blänk gör den direkt mindre sportig.
Allt blänk gör den direkt mindre sportig.
Håller med. Just i fallet med Exp kontra DJ skulle jag tillägga att de arabiska siffrorna (för ökad läsbarhet) gör den sportigare än DJs batonger.Bra sammanfattat.
//B
Vad säger du om en DJ med arabiska?Håller med. Just i fallet med Exp kontra DJ skulle jag tillägga att de arabiska siffrorna (för ökad läsbarhet) gör den sportigare än DJs batonger.
då blir den mer sportig än en med stick dial men inte lika sportig som en Exp. Inte svart eller vitt utan en skala.Vad säger du om en DJ med arabiska?
Sinn 556 a.
Stulen bild från internet. Jag har inte köpt min än, men jävlarrrr vad den är på min radar.
![]()
Det är på gång.![]()
Ingenting att vänta på! För mig är det nog den bästa klockan jag ägt.
Do it!Det är på gång.
Trycker nog av vilken dag som helst.
Favoriten hos Sinn, passar perfekt på bandet du har på!