• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är bästa GADA-klockan?

Expn fick tjänstgöra som GADA ikväll när en trädgårdshandel skulle rivas. Godkänd.
20170707_202308.jpg

:hilarious: Ska du avregistrera dig från KS, WUS, TZ, Purists osv också då? Annars är det kört.

En GADA klocka för mig är JLC Tribute to Deep Sea. Ju fler bruksspår den får desto finare den blir (desto mer lik sin vintage pappa, det vill säga).

IMG_1332.JPG
Och byta bort iPhonen till en Nokia 3210. ;)
Riktigt trevlig JLC!

Senast ändrad:
Vad gör DJ mindre sportig än Explorer enligt dig?
Med variationerna på Datejust är det såklart en gråzon och väldig subjektiv åsikt, men enligt mig är en DJ med vitguldsring och jubileelänk tydligt mer dressad än en Explorer I. Med stålring och på oysterlänk på en DJ börjar så klart gränsen suddas ut. Då återstår i princip endast detta med datum. När det gäller just dessa två modeller känns frånvaron av datum sportigare. För mig.

On-topic: Min GADA-klocka behöver datum.

//B

Har ingen själv. Men i mina ögon så faller Sjöö Sandström Worldtimer in som den ultimata GADA

Men om Royal capital hade haft något diskret gummi strap så hade den varit perfekt
56563DD4-218A-491D-93CD-1C413BF161A9.png
C4132A8B-BBEA-4EB2-B941-9A3ACD88D1C4.png

Bilder är lånade från nätet...

Min bästa som jag äger är denna!
Jaeger LeCoultre Master Compressor Extreme World
Motivering- den är 46mm, för stor för dom flesta men med titanium i boett så är den inte tung, bärs inte särskilt stor!
"klickknappar" på baksidan gör att man på en sekund kan byta band/länk/gummi
Kan bli elegant/sportig/fräsig med bandbyten!
Sen är den tät så bada osv e inga problem :)
image.jpeg

• Like
Reactions: Bas
Om man inte känner sig bekväm med att ”go anywhere” med en Explorer tycker jag att den här kvalar in på samtliga parametrar.

200m, behöver bara ställa den 2 gånger om året (ifall du håller dig i samma tidszon) Funkar till kostym, piketröja och badbyxor. Vad mer kan man begära?

certina ds action kronometer
235C746B-7875-44EB-AA73-40781256E00F.jpeg

Använd som gada från ny 1997 och fram tills 2017 ish. Det syns på den, repor, någon ding och flisa i glaset. Numera pensionerad med ålderns och stigande värdes rätt, lät renover verket men lämnade exteriören ifred. Har man skapat patinan själv skall den vara kvar.

Gada idag ? En Casioak….

2CF95CBA-A5A3-48C7-B4D7-E0D3233C1ED9.jpeg

Inte för att jag har ägt en själv men en äldre (läs mindre) Breitling Aerospace måst kvala in här. Flera kollegor över åren har burit upp dem till olika klädslar vilket får mig att tänka på den.

1631009551624.jpeg

Tillbaka
Topp