Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
SBGX259
![]()
Står ju i trådstartenSorry, men vad står GADA för?![]()
Haha, sorry igen. Såg det nuStår ju i trådstarten![]()
Har du kvar den CWCn?![]()
Det borde ju vara min CWC, den funkar till allt utom bröllop.Tål allt, smidig och snygg.
![]()
Från och med lördag kan det vara denna.
Tål det mesta, smidig och snygg.
Tyvärr inte. Sålde den av någon dum anledning. Fin var den.Har du kvar den CWCn?![]()
Ajdå. Annars hade jag köpt den av dig nu direktTyvärr inte. Sålde den av någon dum anledning. Fin var den.
Japp denna.Min Aerospace har fått följa med nästan ensam som reseklocka till England. Den funkar super.
Väckarklocka till mornarna, timer till lunchen, andra tidzon till Sverige ( mkt nödvändigt då det skiljer en timme) dag/datum för planering, kronograf för att se hur länge jag gjort något. Ring att fingra med, pip-tid att roa sig med.
Och vanlig tid såklart! Lätt och vattentät det med. En väldigt bra GoAnywhereDoAnything-klocka!
![]()
Citerar mig själv och lägger till denna som alternativ om man vill lägga till mer pengar.Drar till med en BB36. Även om jag själv inte äger en längre så skulle det nog vara min rekommendation till den som vill ha en bra klocka som klarar allt men samtidigt inte vill lägga för mycket. I mitt tycke bra pang för pengen.
![]()
Skulle kunna tänka mig en BB58Slänger in Tudor Black Bay 58 i leken, måste vara bland de bättre GADA klockorna ute där. Motivation: Tidlös och klassisk design, tål nästan ”allt”, tillräcklig charm och enkelhet för att funka med alla stilar, inte direkt bland stöldbegärliga klockor, kan gå över generationer (om det räknas), listan fortsätter….
![]()
Även om UX är en fantastisk toolwatch kan den väl inte räknas som GADA. Nog för att den TÅL att fira nyår med men tanken är väl ändå klockor som är så allsidiga att dom passar hyggligt bra både på nyår, i skogen och i vattnet. Rolex explorer ovan är väl ett bra exempel. UX är kanske inte så allround eller?Sinn, går överallt, även ner till 500m
Å förlåt, glömde en nolla, 5000m skulle det va….![]()
Beror ju på hur mycket man ämnar följa diverse etikettsregler.Även om UX är en fantastisk toolwatch kan den väl inte räknas som GADA. Nog för att den TÅL att fira nyår med men tanken är väl ändå klockor som är så allsidiga att dom passar hyggligt bra både på nyår, i skogen och i vattnet. Rolex explorer ovan är väl ett bra exempel. UX är kanske inte så allround eller?
Jo så kan det vara men då blir ju kategorin precis vad varje person gör den till. En Lange zeitwerk går ju också att ha när man hugger ved osv....Beror ju på hur mycket man ämnar följa diverse etikettsregler.
UX:en är på både bröllop och begravning - funkar utmärkt för mig.
Så det är bara Rolex Submariner och möjligen nån Tudor då som är godkänd?Jo så kan det vara men då blir ju kategorin precis vad varje person gör den till. En Lange zeitwerk går ju också att ha när man hugger ved osv....
Jag försöker bara hålla fast vid att en kategori inte definieras av vad du tycker. Om du tycker att en UX är bra klocka till allt så är ju det bara bra. På samma sätt är det väl fine om jag tycker att min Stowa Marine är en bra dykarklocka. Den är trots allt vattensäker till 5atm o så djupt dyker inte jag. MEN det innebär inte att den platsar i kategorin dykare.Så det är bara Rolex Submariner och möjligen nån Tudor då som är godkänd?
Du menar att en Lange Zeitverk bara funkar hålla i cocktalglas med eller?
Fjanterier.
Sållar mig till skaran som håller med dig till fullo. En g-shock är ingen gada bara för nån gillar att ha den både på bröllop och på badstranden, det är bra en tecken på halvdan smak och bristande etikettJag försöker bara hålla fast vid att en kategori inte definieras av vad du tycker. Om du tycker att en UX är bra klocka till allt så är ju det bara bra. På samma sätt är det väl fine om jag tycker att min Stowa Marine är en bra dykarklocka. Den är trots allt vattensäker till 5atm o så djupt dyker inte jag. MEN det innebär inte att den platsar i kategorin dykare.