• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

Jag kommer faktiskt inte ihåg situationen i detalj men har för mig att det var en svepande generalisering från din sida jag reagerade på, i själva verket kanske du då reagerade mer på en specifik situation.

Tycker inte du ska sluta lägga dig i på ett forum :). Poängen är väl att åsikter och tankar ska stötas och blötas. Det var inte "lip service" när jag sade (skrev) att det var ett bra bidrag från din sida :).

Det är i ren självbevarelsedrift för att jag även fortsatt ska finna det njutbart att surfa in på KS :)

Håller med, kan inte någon admin lägga in in krav på att man måste köpa från K&S så slipper vi ha massa osålda objekt som irriterar medlemmar för att vi säljare inte slumpar bort klockorna. Jag som säljare lägger ut klockor till ett pris som jag tycker är rimligt för mig att sälja för, nappar ingen så finns det ingen marknad, då drar jag tillbaka den.

Jag förstår inte heller hur man orkar eller har tålamod att låta den ligga kvar och bara bumpa den.

Säljer jag något är det nästan alltid på grund att att man har något nytt i sikte, då vill man gärna få att ganska snabbt sälj för att kunna gå vidare. Att man sen förlorar lite på varje affär kan jag leva med, det är en del av hobbyn. Den måste få kosta någon krona.

Vintage, plexi och tritium för ett överkomligt pris. Rolex Datejust 16014, full set med klistermärke på boettlocket och caset ser väldigt bra ut.

https://klocksnack.se/threads/rolex-datejust-16014-fullset.124217/ @Harry Palmer

img_3717-jpg.1299122

Glad att @Dnedne hann bli informerad om hur felprissatt den var och inga gamar hann profitera på den. :D

Edit: @Dnedne hur många PM har du fått idag?

Jag har aldrig sålt vintage tidigare men en hel del nytt... Jag fick 10 meddelande på 5minuter och en 11e som var väldigt vänlig och noterade att den var fel prissatt och kanske till och med väääldigt fel prissatt då den verkar ha en gilt dial. Har lagt upp frågan i vintage tråden för mer info :)

Tacksam för alla vänliga själar som uppmärksammade!

Senast ändrad:
Jag har aldrig sålt vintage tidigare men en hel del nytt... Jag fick 10 meddelande på 5minuter och en 11e som var väldigt vänlig och noterade att den var fel prissatt och kanske till och med väääldigt fel prissatt då den verkar ha en gilt dial. Har lagt upp frågan i vintage tråden för mer info :)

Tack för alla vänliga själar som uppmärksammade!
Fast det kan vara svårare att få fullbetalt om köpekretsen begränsas med som t. ex endast f2f Helsingborg.

Skriv en kommentar i personens Goodguy-tråd om den har en sådan. Det är på riktigt ett goodguy-beteende.

Det där ser ut som min gamla? Kul att den stannade så länge i så fall :D

Tillbaka
Topp