• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

Inga prisvärda klockor just nu eller? Denna tråden kan väl kanske behöva komma till liv igen 😅
Eller så får ts lägga till "prisvärda".

sarcasm-sign.gif

Tycker detta är intressant med vad som definieras som prisvärd i dagsläget med dagens priser. Hur tänker ni kring det?
Det beror ju på klockans pris i förhållande till tillgång, rådande marknadsvärde och självklart skick (om den inte är ny)

Jag följer utvecklingen på många olika referenser och även om många stigit helt galet så får man ju anpassa sitt tankesätt till hur marknaden ser ut idag och göra en bedömning om en klocka är ”prisvärd” eller inte…

Tycker detta är intressant med vad som definieras som prisvärd i dagsläget med dagens priser. Hur tänker ni kring det?
Precis som titeln på tråden så är det "just nu" dvs aktuellt prisläge och då är det irrelevant ifall en klocka kostade 50% mindre förra året för jämfört med andra likadana till salu just nu kan det vara prisvärt. Vidare kan man ju spekulera i just ordet "prisvärd" kan användas på alla klockor även om det är en bra ekonomisk deal.. kanske var så du mena primärt i din frågeställning?

Det beror ju på klockans pris i förhållande till tillgång, rådande marknadsvärde och självklart skick (om den inte är ny)

Jag följer utvecklingen på många olika referenser och även om många stigit helt galet så får man ju anpassa sitt tankesätt till hur marknaden ser ut idag och göra en bedömning om en klocka är ”prisvärd” eller inte…

Precis som titeln på tråden så är det "just nu" dvs aktuellt prisläge och då är det irrelevant ifall en klocka kostade 50% mindre förra året för jämfört med andra likadana till salu just nu kan det vara prisvärt. Vidare kan man ju spekulera i just ordet "prisvärd" kan användas på alla klockor även om det är en bra ekonomisk deal.. kanske var så du mena primärt i din frågeställning?

Intressant att läsa er subjektiva åsikter kring detta. Kan även tillägga om man skulle stöta på en trevlig vintage-klocka med bra historia och i bra skick så kan det vara värt att betala över marknadsvärde, för mig kan detta vara prisvärd.

Intressant att läsa er subjektiva åsikter kring detta. Kan även tillägga om man skulle stöta på en trevlig vintage-klocka med bra historia och i bra skick så kan det vara värt att betala över marknadsvärde, för mig kan detta vara prisvärd.
+1 är mkt som vägs in i begreppet prisvärt för mig. Klockor och delar som man inte bara går in i butiken och köper utan måste leta och veta om är många ggr prisvärda för mig :)

Jag tycker att det är lite märkligt att denna inte säljs, särskilt när den nu är nere på löjliga 8k! Kul släpp som är begränsat till 250 ex, väl värd sitt fullpris och säljs för runt $1300-1400 internationellt så runt 14k momsat och klart.

Jag tycker att det är lite märkligt att denna inte säljs, särskilt när den nu är nere på löjliga 8k! Kul släpp som är begränsat till 250 ex, väl värd sitt fullpris och säljs för runt $1300-1400 internationellt så runt 14k momsat och klart.

”Kan skickas på köparens risk”…
Annars hade @Hans B 1955 sålt den för längesedan tror jag.

Dessutom en mycket trevlig och kunnig säljare. Priset är som du säger schysst.

”Kan skickas på köparens risk”…
Annars hade @Hans B 1955 sålt den för längesedan tror jag.

Dessutom en mycket trevlig och kunnig säljare. Priset är som du säger schysst.
Nog för att det var rätt stor initial hype som kanske har lagt sig men det är fortfarande en väldigt välbyggd och prisvärd (särskilt detta ex) klocka från en väl ansedd tillverkare som är begränsad till 250 ex globalt så någon borde åtminstone vara intresserad och jag har själv nästan funderat på att köpa den som ett reservex när det är så billigt. 😁

Tror du verkligen att folk lägger så stor vikt vid den formuleringen? Det skrivs i rätt många annonser som ryker snabbt.

Tillbaka
Topp