• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

Alltså, är inte detta väldigt prisvärt nu...🤔
Ärligt talat tycker jag det är en gnutta osmakligt att anse sin egen annons vara väldigt prisvärd. Köparen som sätter den ribban i min värld men men...

Hoppas och tänker mig att detta inte blir alltför OT.

Såg en intressant klocka på Chrono24 till bra pris och reagerade på att det var en privat säljare från Sverige och att den inte ligger här på KS.
Jag kommer som inte på några särskilt bra anledningar till att betala 6,5% säljavgift om man ändå lägger ett attraktivt pris.
Visst behöver man 50 inlägg här men det känns väl ändå bättre än att låsa klockan där i tre månader.

Missar jag något?
Framförallt har man en klocka uppe till försäljning på C24 får den bara ligga där och tex inte vara till salu på KS samtidigt. Annonserna ligger på C24 i tre månader.

Ärligt talat tycker jag det är en gnutta osmakligt att anse sin egen annons vara väldigt prisvärd. Köparen som sätter den ribban i min värld men men...
Som du ser är mitt inlägg inkl emojin utformat som en fråga. Jag var alltså mest intresserad av att höra om jag tänker fel. Inköpt för 13k och servad för 4k och nu ute till det priset jag satt så börjar man ju fundera... Men jag fick bra svar att flera med mig upplevt att det är svårsålt just nu på köp& sälj och det var bra info.

Ja det var det jag menade med tre månader
Jag har sålt både på KS och på C24 och av min ringa erfarenhet har jag fått mer för klockorna där än vad de legat ute för här efter flera prisbumps, ink de 6,5% som C24 tar. Inte så konstigt med tanke på att marknaden där är betydligt större och det lär såklart variera mellan klocka och klocka. Men det kan också vara en anledning.

Jag har sålt både på KS och på C24 och av min ringa erfarenhet har jag fått mer för klockorna där än vad de legat ute för här efter flera prisbumps, ink de 6,5% som C24 tar. Inte så konstigt med tanke på att marknaden där är betydligt större och det lär såklart variera mellan klocka och klocka. Men det kan också vara en anledning.
Har det fungerat bra att sälja där?

Klart det finns många olika modeller på C24, men på TOK för dyra, i regel. Skulle säga 20% högre än vad de säljs begagnat för här eller på blocket.
Vad har det med att sälja där att göra?
Handlat där har jag gjort en del och det finns ju många märken man kommer riktigt billigt undan med, Omega och GS tex.

Det här bara måste vara billigt!? Tyvärr gillar jag inte BB utan metallarmband, dessutom är jag överköpt just nu, men..... det måste vara väldigt bra pris med tanke på skicket.

• Like
Reactions: par

Det här bara måste vara billigt!? Tyvärr gillar jag inte BB utan metallarmband, dessutom är jag överköpt just nu, men..... det måste vara väldigt bra pris med tanke på skicket.
Väldigt speciellt utseende på den där. Men visst, sett till nypriset så är det bra.

Verkar vara många panerai klockor till salu på ks nästan konstigt många ?
Har luften gått ur det märket.
Jag tror att det är som det brukar vara: att det går i vågor; ena månades ligger det tio subbar ute, nästa är det en massa folk som kommer på att de ska sälja sina Cartier samtidigt - i alla fall upplever jag det så.

Skillnaden just nu tror jag är att det är mycket som ligger ute längre så att det ser mer ut än man är van.

6K för en Ds1 Valjoux 7750 med flång nytt Hirsh fullset. Är enligt mig sjukt mkt för pengen. Har över lag mörkt att ladorna är tomma och köplust borta generellt. Har till och med fått skambud i Pm med dryg underton…🤷🏿‍♂️

6K för en Ds1 Valjoux 7750 med flång nytt Hirsh fullset. Är enligt mig sjukt mkt för pengen. Har över lag mörkt att ladorna är tomma och köplust borta generellt. Har till och med fått skambud i Pm med dryg underton…🤷🏿‍♂️
Du menar alltså att det du själv säljer är prisvärt? Tror du missförstått tråden. En så kallad fadäs.

Du menar alltså att det du själv säljer är prisvärt? Tror du missförstått tråden. En så kallad fadäs.
Nä helt seriöst tycker jag mycket blivit trökigt i flödena, folk verkar deppiga och jag noterar lågt flöde på köp&sälj . Spelar sen ingen roll om min klocka eller ej, det var ett exempel för att visa på lågt köptryck och allmänt ointresse där massor av annonser ligger länge. Kan absolut komma med ett annat alternativ om det strider mot gängse regler…i am soo sorry 🖖🏽

Tillbaka
Topp