• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Ja det är definitivt köparens marknad när det gäller vintage på KS. Däremot har antalet annonser sjunkit tycker jag det känns som. Jag har ingen statistik på det, men både jag och många andra säljer knappt något här längre. Kommer alltid finnas en del vintage, men de som säljer regelbundet kommer nog leta sig till andra marknader. Det är synd, för det brukar oftast vara trevligt att sälja till någon på ks. Har haft många trevliga möten och eventuellt kan man få se klockan vid fortsatt liv.
Ja isåfall är det ju en trist utveckling. Kanske oundvikligt när forumet växer o alltfler med andra intressen än själva uren kommer in i matchen?
 

DrKlocka

Audemars
Vilka andra säljkanaler i Sverige finns det? Om vi nu bortser från Blocket, Tradera och olika grupper på Facebook.
Många vänder sig utomlands, där får man oftast mer betalt. Typ Omega forums mfl.

Ja isåfall är det ju en trist utveckling. Kanske oundvikligt när forumet växer o alltfler med andra intressen än själva uren kommer in i matchen?
Jag tror också det är oundvikligt. Det är ju en utveckling lett som lett fram till det här. Svårt att backa bandet nu.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Just denna privatperson är det inga problem att köpa dyra saker av. Tror dessutom att det brukar vara säljaren som är mer utsatt när det handlar om stora belopp.
Att säljaren är reko har jag verkligen ingen anledning att betvivla. Tänkte bara på det som en möjlig orsak, i samband med att kundkretsen blir snävare ju dyrare objekt. Speciellt nu, när många kan få problem med ekonomin pga pandemin.
 

RobVintage

Panerai
Att säljaren är reko har jag verkligen ingen anledning att betvivla. Tänkte bara på det som en möjlig orsak, i samband med att kundkretsen blir snävare ju dyrare objekt. Speciellt nu, när många kan få problem med ekonomin pga pandemin.
Absolut är det mycket pengar, men det är fortfarande ett väldigt bra pris jag lämnar diskussionen där.
 

ScubaKing

Audemars
Den här bör definitivt kvala in här, konstigt att den inte är såld den dras visserligen tillbaka varannan dag:hilarious:
https://klocksnack.se/threads/patek-philippe-5711.132440/

Konstigt att en klocka för över en halv miljon kronor inte är såld? Nej knappast, det är extremt svårt att sälja klockor begagnade i den prisklassen. Tro mig jag har försökt. Marknaden när du kommer upp i dessa pengar blir extremt liten, och i just dessa tider med en pandemi lär den nog bli osåld.
 

RobVintage

Panerai
Konstigt att en klocka för över en halv miljon kronor inte är såld? Nej knappast, det är extremt svårt att sälja klockor begagnade i den prisklassen. Tro mig jag har försökt. Marknaden när du kommer upp i dessa pengar blir extremt liten, och i just dessa tider med en pandemi lär den nog bli osåld.
Klart att marknaden är smalare men det finns fortfarande många med mkt pengar även i dessa tider och priset på den klockan är det bästa på väldigt länge.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Skulle slå ett slag för BB36:an som ligger ute. Har en själv men för den som vill uppleva Tudor känslan är priset helt OK för en ny.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Är det här verkligen prisvärt?
Vet att vi ska visa prisvärda klockor och annonser här,men jag kan tycka att detta är dess diametrala motsats:
https://klocksnack.se/threads/2st-omega-tjockisar-50-tal-med-våffeltavlor.135554/#post-3444966
Tyvärr stängdes tråden med frågor om annonser, den kunde varit väldigt bra och hjälpa både köpare och säljare att hitta fel eller konstigheter som ibland är svåra att se, men det blev också en del bråk och tjafs som inte tillförde något.
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Är det här verkligen prisvärt?
Vet att vi ska visa prisvärda klockor och annonser här,men jag kan tycka att detta är dess diametrala motsats:
https://klocksnack.se/threads/2st-omega-tjockisar-50-tal-med-våffeltavlor.135554/#post-3444966


Tyvärr stängdes tråden med frågor om annonser, den kunde varit väldigt bra och hjälpa både köpare och säljare att hitta fel eller konstigheter som ibland är svåra att se, men det blev också en del bråk och tjafs som inte tillförde något.

Med risk för off topic så uttalar jag mig gärna då det är min annons. Antar att prisbilden är åt helvete. Får skylla på att jag är total nybörjare.:banghead: Hade bilden av att våfflor hade ett högre marknadspris samt att priset på dessa modeller fortsätter gå upp.

Känns ju som lite skämskudde på detta. Tar ödmjukast emot imput på vad ett vettigt pris skulle vara.

/Gary Coleman
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Hade varit ganska normala priser hos en handlare som servade ur och moms inkluderat.. Men lite väl tilltaget här ja.

Har försökt kolla runt men tycker prissättningen var svår! Ser att handlare begära 2250 Euro för stål-varianter. Tänkte att rimligt pris var typ hälften av detta för en våffla i fint skick.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Med risk för off topic så uttalar jag mig gärna då det är min annons. Antar att prisbilden är åt helvete. Får skylla på att jag är total nybörjare.:banghead: Hade bilden av att våfflor hade ett högre marknadspris samt att priset på dessa modeller fortsätter gå upp.

Känns ju som lite skämskudde på detta. Tar ödmjukast emot imput på vad ett vettigt pris skulle vara.

/Gary Coleman

Du kan prova att fråga om prisbilden i denna tråden,

https://klocksnack.se/threads/den-stora-vad-är-rimligt-pris-för-vintageklockan-tråden.24218/
 
Topp