• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

@leben har en riktigt mysig 16570 med gulnat index och allt. Mycket pengar men den är ju NOS.
Vill ha! :)

Utan att googla runt på jämförelsepriser så kändes det verkligen som ett bra pris när jag såg annonsen. Sällan jag får Rolex-sug, men den där var ju banne mig fantastisk. Rätt modell på Explorer II och fantastisk patina. Det är bara en sak som saknas...52 tusen i min ficka.

Använder man en något äldre (typ Lebens) NOS klocka eller köper man den som samlarobjekt?
/i

Jag kan bara tala för mig själv, men om jag hade de pengarna skulle jag absolut använda den. Det blir liksom det bästa av två världar...fint patinerade index och visare så att man får vintagekänslan, men samtidigt helt oskadat case så alla dings och repor som uppstår är de som man gjort själv :)

En fråga @leben , borde inte din NOS Explorer vara värd mer?
Det är inte varje dag man stöter på en NOS klocka bara sådär. Måste ju finnas ganska mycket sug efter den, eller?

En fråga @leben , borde inte din NOS Explorer vara värd mer?
Det är inte varje dag man stöter på en NOS klocka bara sådär. Måste ju finnas ganska mycket sug efter den, eller?
Ja kanske.
Lägger väl på några extra dollares när den ska ut på den internationella marknaden. Hade ju iofs hellre sett att den stannar i Sverige.

Ja kanske.
Lägger väl på några extra dollares när den ska ut på den internationella marknaden. Hade ju iofs hellre sett att den stannar i Sverige.

Kan man arbeta av klockan?

21483_1253995885.jpg

Tillbaka
Topp