Ingen stress, gör vad du kan min vän.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen stress, gör vad du kan min vän.
Ja kanske.
Lägger väl på några extra dollares när den ska ut på den internationella marknaden. Hade ju iofs hellre sett att den stannar i Sverige.
Ett byteDet tycker jag.
Visst det är ingen gilt GMT eller en Come SD men några fler kronor tycker jag ändå att du borde kunna få ut för den.
Inte varje dag man stöter på en NOS Explorer! Hur kom du ens över den?
Såg den också, värt att klippa den av @Linkan nu om man är sugen. De kommer (som andra sportrollar redan gjort) sticka iväg i pris snart. Jag hade gärna köpt den då det var min tänkta sommarklocka men tyvärr blir det inte så (i år)Linkan:s exp 2, 16570 skulle jag säga är ett riktigt kap
Hur vet du det?Såg den också, värt att klippa den av @Linkan nu om man är sugen. De kommer (som andra sportrollar redan gjort) sticka iväg i pris snart. Jag hade gärna köpt den då det var min tänkta sommarklocka men tyvärr blir det inte så (i år)
Har en spåkula... Nä, vet gör jag ju inte men ganska mycket tyder på det, de har ju redan ökat en del sett till vad man kunde få dem för för några år sedanHur vet du det?
Orkar du förklara i siffror? Vad har stuckit, hur mycket, och vad kommer Exp 2 kosta framöver?Har en spåkula... Nä, vet gör jag ju inte men ganska mycket tyder på det, de har ju redan ökat en del sett till vad man kunde få dem för för några år sedan
Är det här ett korsförhör? Jag påpekade bara att @Linkan hade satt ett schysst pris på sin, om du uppfattade det som taget ur luften är det väl tråkigt men inte upp till mig att övertyga dig.Orkar du förklara i siffror? Vad har stuckit, hur mycket, och vad kommer Exp 2 kosta framöver?
Det var väl inte det jag kommenterade?Är det här ett korsförhör? Jag påpekade bara att @Linkan hade satt ett schysst pris på sin, om du uppfattade det som taget ur luften är det väl tråkigt men inte upp till mig att övertyga dig.
Det tycker jag.
Visst det är ingen gilt GMT eller en Come SD men några fler kronor tycker jag ändå att du borde kunna få ut för den.
Inte varje dag man stöter på en NOS Explorer! Hur kom du ens över den?
Omformulerar mig, jag tror det om man ser till utvecklingen på andra sportmodeller från Rolex. Men nej, jag vet inte och har inga specifika siffror att referera till mer än att de gick för 20-25k för några år sedan (som jag vet att du också vet eftersom du har sålt flera här på forumet). Nu verkar de vara på väg upp i pris, vilket jag tyckte var nämnvärt då jag kommenterade Linkans annons. Om du bara vill märka ord föreslår jag att PM är en bättre plattform för den diskussionenDet var väl inte det jag kommenterade?
Du sa att modellen kommer sticka i pris. Jag blir nyfiken på mer.
Handlar knappast om att märka ord.Omformulerar mig, jag tror det om man ser till utvecklingen på andra sportmodeller från Rolex. Men nej, jag vet inte och har inga specifika siffror att referera till mer än att de gick för 20-25k för några år sedan (som jag vet att du också vet eftersom du har sålt flera här på forumet). Nu verkar de vara på väg upp i pris, vilket jag tyckte var nämnvärt då jag kommenterade Linkans annons. Om du bara vill märka ord föreslår jag att PM är en bättre plattform för den diskussionen
Det stämmer och jag ger dig rätt det som får mig att tro att 16570 kommer sticka lite till i pris är att det är en 40mm sportmodell som inte är lika utbredd som subbar eller gmts och fler har fått upp intressset för den på senare tid (inklusive jag själv) i och med att det genrella intresset för klockor växer. Men som du säger, jag vet inte, du vet inte, ingen kan veta till fullo då det är svårt att sia om framtiden. Vi får se helt enkeltHandlar knappast om att märka ord.
Det är dock inte ovanligt att folk kastar egna sanningar runt omkring sig, och allt som oftast har personen inte en aning om vad de pratar om.
Du säger till exempel 20-25. Jag vill påstå att de inte kostat under 25 på väldigt, väldigt länge.
I dagsläget får man över 40k för ett fullset. En motsvarande 16610 kostar runt 50 (och har historiskt sett alltid varit dyrare).
Vad är det som får dig att tro att den kommer dra iväg ännu mer?
Ligger tre på C24 just nu.
De är som AIK. Överallt!Bah, NOS Explorer... dussinklocka
De är som AIK. Överallt!
Snyggt, nån på forumet?Och där försvann den.
Yes. Riktigt kulSnyggt, nån på forumet?
håller med. skulle tycka det var jobbigt att köpa NOS, en del i värdet är ju att den just är oanvänd... ÅNGEST.Yes. Riktigt kul
tejpa boetten å användhåller med. skulle tycka det var jobbigt att köpa NOS, en del i värdet är ju att den just är oanvänd... ÅNGEST.
tejpa boetten å använd
Ugh. Roligt att ta bort gaffatejp-resten sen
Trust me, I'm a professional...
men den är fortfarande NOSUgh. Roligt att ta bort gaffatejp-resten sen
Håller fullständigt med. Goddag yxskaft!Hur kommer det sig att i princip alla skriver "Ej retur då klockan är under garanti" nu? Jag förstår inte riktigt vad man menar med det, garantin har ju att göra med något helt annat. Ungefär som att skriva "Skickas på posten mot förskott eftersom klockan går + 3 sek/dygn i gångavvikelse."
?Hur kommer det sig att i princip alla skriver "Ej retur då klockan är under garanti" nu? Jag förstår inte riktigt vad man menar med det, garantin har ju att göra med något helt annat. Ungefär som att skriva "Skickas på posten mot förskott eftersom klockan går + 3 sek/dygn i gångavvikelse."
Jag tycker att det är fullt rimligt. Den gången en retur är aktuellt är om en klocka anländer & avviker rejält i skicket från produktbeskrivningen. Och för att en klocka ska gå under garanti ställs det givetvis krav på skicket, vilket gör det till a piece of cake när det gäller nyare klockor. Det är min åsikt (jag utgår ifrån att det är en "ny" klocka).Håller fullständigt med. Goddag yxskaft!