• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

Är inte denna väldigt bra prissatt?
https://klocksnack.se/threads/breitling-chronomat-81950-89.55833/

9,5k och då inkluderas Breitling-gummi och Breitling servicebox. Bara där en 7-800 spänn. På det ett läder till(?).

Hade ju varit kul med fler bilder @Oli även om jag inte har budget nu.. Fan att man köpte hus ;)
Insåg det innan du postade här och korrigerade med en tusing, men 10,5 är inte så farligt heller. ;) Fixar fler bilder imorrn, sovdags nu :(

Det är ingen råååålex eller patäk så folk vågar inte. :)
Kan det ha något med länken att göra? Har hört från vissa medlemmar att den antingen sitter riktigt bra, eller så sitter den mindre bra, på grund av att det inte finns någon micro-justering.
Hade stora problem med min Grand Seiko, den satt antingen för tight, eller först löst, men löste det genom att ta bort en hellänk och sätta dit två halvlänkar istället.

@Palenkovich
Du kör ju med gummit till exempel...

Kan det ha något med länken att göra? Har hört från vissa medlemmar att den antingen sitter riktigt bra, eller så sitter den mindre bra, på grund av att det inte finns någon micro-justering.
Hade stora problem med min Grand Seiko, den satt antingen för tight, eller först löst, men löste det genom att ta bort en hellänk och sätta dit två halvlänkar istället.

@Palenkovich

Hos de som sålt sina verkar det ha varit primära anledningen. Finns ju ändå än halvlänkbit, så lite förvånande för mig. För egen del sitter länken klockrent. Att jag kört gummit länge nu har mer att göra med att det känns mer praktiskt.

Att den är svårsåld har nog att göra med att folk helt enkelt inte vågar. Så jäkla många tycker klockan är underbar, och de flesta vet att vad gäller kvalitet och finish är den lätt i par med tex. Nautilus, men det blir en ond cirkel. Folk är så jävla rädda för andrahandsvärdet, trots att de kan få den så billigt redan nu..

Hos de som sålt sina verkar det ha varit primära anledningen. Finns ju ändå än halvlänkbit, så lite förvånande för mig. För egen del sitter länken klockrent. Att jag kört gummit länge nu har mer att göra med att det känns mer praktiskt.

Att den är svårsåld har nog att göra med att folk helt enkelt inte vågar. Så jäkla många tycker klockan är underbar, och de flesta vet att vad gäller kvalitet och finish är den lätt i par med tex. Nautilus, men det blir en ond cirkel. Folk är så jävla rädda för andrahandsvärdet, trots att de kan få den så billigt redan nu..
Jag gillar den, och den satt helt ok på min handled då jag testade den, men jag är fast i Rolex träsket, tyvärr :)

Den är jäkligt fin. Jag vill dock ha mer vulgära saker som INTE går under radarn. Därav att den ligger ute. Hade jag varit en normalt funtad individ som inte är jävligt osäker på mig själv och samtidigt empatistörd hade jag nog inte sålt den... :)

Hoppas den blir såld snart då! Asgrym är den! Va hände med den isade rollen?

Btw empatistörd blir jag kallad ofta. Inget att bry sig om;):D

@Palenkovich
Men en halvlänk är ju i princip alltid kortare än en halv länk. Två halvlänkar blir således lite längre än en hel länk. Det är ju inte ens svårt att få till bra justering om man har tillgång till två halvlänkar.

Men en halvlänk är ju i princip alltid kortare än en halv länk. Två halvlänkar blir således lite längre än en hel länk. Det är ju inte ens svårt att få till bra justering om man har tillgång till två halvlänkar.
Mm, men oftast får man bara med en halvlänk. Bra att Seiko slängde med två.

Det är rätt stor skillnad på att få loss 50k till en Rolle med stabilt andrahandsvärde och att lossa 100k för en VC med lite halvskakigt andrahandsvärde. Även om vi vill intala oss det tror jag det är få här inne som har viljan och möjligheten när det väl kommer till kritan.

Det är rätt stor skillnad på att få loss 50k till en Rolle med stabilt andrahandsvärde och att lossa 100k för en VC med lite halvskakigt andrahandsvärde. Även om vi vill intala oss det tror jag det är få här inne som har viljan och möjligheten när det väl kommer till kritan.
Dock just det som är grejen; får du köpa en nästan ny VC OSC för i sammanhanget så billigt som 110k finns det knappt något mer att tappa...

Fattar således inte vad folk är skraja för..
Tex nya Daytona är lite småmysig, men att betala samma pengar för denna snart väldigt vanliga Rolex som för en OSC som lirar i en helt annan liga? Galet..

Dock just det som är grejen; får du köpa en nästan ny VC OSC för i sammanhanget så billigt som 110k finns det knappt något mer att tappa...

Fattar således inte vad folk är skraja för..
Tex nya Daytona är lite småmysig, men att betala samma pengar för denna snart väldigt vanliga Rolex som för en OSC som lirar i en helt annan liga? Galet..

Jag tror att det är så enkelt att det finns en viss diskrepans i hur mycket folk säger sig uppskatta horologiskt finlir och hur man egentligen tycker om att visa upp en Rolex på armen. Sen att ingen någonsin skulle våga erkänna det på KS för att riskera att passera som en posör är en helt annan sak :)

Jag tror att det är så enkelt att det finns en viss diskrepans i hur mycket folk säger sig uppskatta horologiskt finlir och hur man egentligen tycker om att visa upp en Rolex på armen. Sen att ingen någonsin skulle våga erkänna det på KS för att riskera att passera som en posör är en helt annan sak :)
Hear hear!

Jag vill ha Rolex för att vara just posör. Det är därför jag säljer VCn, och det är därför folk här inte köper VCn.

Skulle nog klippa VCn om man inte hade lite tunnt på kontot. Om den är kvar när cashen dimper in från lön eller kaplans och inte Bergströms får lust att släppa en daytona till mig så smäller det.

Den är ruggig, men tror att många med mig är osäkra på hur den känns att bära. Lite svår att sätta i ett fack. Prålig som fan, men ändå rätt macho.

Skulle nog klippa VCn om man inte hade lite tunnt på kontot. Om den är kvar när cashen dimper in från lön eller kaplans och inte Bergströms får lust att släppa en daytona till mig så smäller det.

Den är ruggig, men tror att många med mig är osäkra på hur den känns att bära. Lite svår att sätta i ett fack. Prålig som fan, men ändå rätt macho.
Måste ha bra lön om det bara behövs inväntas en :)

Måste ha bra lön om det bara behövs inväntas en :)

Haha, ack om livet behandlade mig på det viset. Har redan några kronor på kontot ändå och om man har jobbat upp mot 250 timmar på en månad och dessutom ska få lite släpande semesterersättning så kan även en simpel knegare håva in en dräglig summa. Kan garantera att jag tjänar sämre än en stor majoritet på forumet :(

Tillbaka
Topp