• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

Tycker den ligger helt rimligt, eller faktiskt rätt bra. Nyservad 2015/2016 och komplett fullset. Var hittar du det för 30?
EDIT: Läste fel.

Finns flera på C24 och säkert andra ställen.

Vet vad jag betalade för min 2015 och vad jag sålde den för. Hur som helst kan jag inte se att den skulle platsa i den här tråden.

Senast ändrad:
Håller inte riktigt med om det. 10 år gammal och pris som för en som är 1-2 år gammal.
Personligen hade jag inte betalt mer än drygt 30 oavsett tillbehör.
Jag lämnade utrymme genom ligger "ganska" bra till, men ner till 30K tror jag är ett önsketänkande. Desperata säljare kommer alltid att finnas. Runt dem är du sällan en ensam fluga.

EDIT: Läste fel.

Finns flera på C24 och säkert andra ställen.

Vet vad jag betalade för min 2015 och vad jag sålde den för. Hur som helst kan jag inte se att den skulle platsa i den här tråden.
Man kan så klart lyfta på varje sten på C24 men denna säljs inte där utan här. Många hittar superfina klockor på c24 men ingen vågar ändå skicka sina pengar till bodega motori slr eller vad de kan heta....

Man kan så klart lyfta på varje sten på C24 men denna säljs inte där utan här. Många hittar superfina klockor på c24 men ingen vågar ändå skicka sina pengar till bodega motori slr eller vad de kan heta....
Visst. Det är bara min åsikt att den är prisad för högt. Om någon hugger den för 38 så är det ju bra för säljaren :)

Jag lämnade utrymme genom ligger "ganska" bra till, men ner till 30K tror jag är ett önsketänkande. Desperata säljare kommer alltid att finnas. Runt dem är du sällan en ensam fluga.
Fick ett bud på 29 för min utan box och tillbehör för snart 2 år sedan :bag: och då är min en med sausage dial från 2004. Borde kanske sålt :p

Fick ett bud på 29 för min utan box och tillbehör för snart 2 år sedan :bag: och då är min en med sausage dial från 2004. Borde kanske sålt :p
Jag känner att jag har dålig koll på prisförändringarna de senaste åren. Hur ser det ut? Är det vissa modeller som gått upp och andra ner? Det blir ingen rörlighet om folk bjuder för dåligt för då säljer ingen. Det är inte bra. Sen finns det modeller som begagnade ligger över listpris.

Jag känner att jag har dålig koll på prisförändringarna de senaste åren. Hur ser det ut? Är det vissa modeller som gått upp och andra ner? Det blir ingen rörlighet om folk bjuder för dåligt för då säljer ingen. Det är inte bra. Sen finns det modeller som begagnade ligger över listpris.
Vet faktiskt inte, men verkar som att de flesta 112or på KS gått för mellan 35 och 40 iaf...

Vet faktiskt inte, men verkar som att de flesta 112or på KS gått för mellan 35 och 40 iaf...
KS är ju ingen isolerad marknad. Den påverkas av resten av världen, men jag får uppfattningen at vissa är i KS-bubblan enbart och här är det en liten grupp som driver upp priserna. Som exempel köpte jag två klockor i somras. Jag sökte på olika ställen, även här, och tog kontakt, frågade om intresse fanns för att diskutera pris, bjöd på några etc. Prisskillnaden var 40K som lägst och 80K som högst. Visst, det var olika skicka, fullset och inte etc, men det visar att man ska se sig om i världen och speciellt på entusiastforum i andra delar av världen. Gör man det och lägger ner lite jobb på det får man två fina klockor till priset av en.

Hade gått på den första billiga. Skulle inte kunna motivera en prisskillnad på 13-17k för lite papper, guld på låset osv

Det beror väl på vad du själv värdesätter?
Eller handlar det om att lägga sina pengar på nåt så säkert som möjligt = inte förlora en spänn när du flippar? ;)

Det beror väl på vad du själv värdesätter?
Eller handlar det om att lägga sina pengar på nåt så säkert som möjligt = inte förlora en spänn när du flippar? ;)
Hahaha! Det sistnämnda är ju inte helt osant!
Nej men jag funderar ju lite kring hur mycket det rimligtvis bör skilja mellan guld- och stålspänne. Hur går tankarna kring ett par vassa luggar och dingfritt insert jämfört med vice versa och vilken prisskillnad skulle kännas rimlig utifrån de objekt som finns här på K&S? Personligen värdesätter jag nog en skarp boett och cleant insert relativt högt men känns som att 65-70k är rätt mastigt för en 16613. Eller är detta vad man får punga ut för en 16613 med guldspänne i vad som ser ut att vara relativt bra skick idag?

Hahaha! Det sistnämnda är ju inte helt osant!
Nej men jag funderar ju lite kring hur mycket det rimligtvis bör skilja mellan guld- och stålspänne. Hur går tankarna kring ett par vassa luggar och dingfritt insert jämfört med vice versa och vilken prisskillnad skulle kännas rimlig utifrån de objekt som finns här på K&S? Personligen värdesätter jag nog en skarp boett och cleant insert relativt högt men känns som att 65-70k är rätt mastigt för en 16613. Eller är detta vad man får punga ut för en 16613 med guldspänne i vad som ser ut att vara relativt bra skick idag?
Ligger en NOS från 2002 i Spanien och väntar på dig om du ändå tänker lägga 70 på en beg, lägg 72 på en NOS (oprutat skall tilläggas, så den kanske blir billigare...)

Tillbaka
Topp