• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

Strindberg

Patek
2-Faktor
För övrigt tycker jag att 17013 är överjävligt snygg. Den har allt jag gillar, TT, integrerad länk och lite lagom knasigt stuk.
 

Veratio

Cartier
@Pleasureman ligger bra till nu.

https://klocksnack.se/threads/oris-prodiver-chrono.70273/

14 000 kr. Min är iofs nästintill nyskick men skulle inte ens fundera på att sälja min för den summan. 14 000 kr är fasen ett fynd! I Sverige kostade den väl över 40' när den såldes! (vet att ORIS var överprissatta tidigare) Skulle inte ens fundera på att sälja min för den summan!

Någon borde köpa den, tala om perfekt sommarklocka på gummit! Sen är den sjukt snygg och otroligt välbyggd!
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
@Pleasureman ligger bra till nu.

https://klocksnack.se/threads/oris-prodiver-chrono.70273/

14 000 kr. Min är iofs nästintill nyskick men skulle inte ens fundera på att sälja min för den summan. 14 000 kr är fasen ett fynd! I Sverige kostade den väl över 40' när den såldes! (vet att ORIS var överprissatta tidigare) Skulle inte ens fundera på att sälja min för den summan!

Någon borde köpa den, tala om perfekt sommarklocka på gummit! Sen är den sjukt snygg och otroligt välbyggd!
Känns som ett riktigt bra pris, ja. Men det är ett monster till klocka och kräver en stadig arm. Är nog därför den inte säljer. Coolt ur i övrigt.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Så löste det sig för mig när jag köpte av honom för snart 2 år sedan. Köpte en pryl för strax under 30' och han skrev ett par hundra på värdet. Behövde betala typ 200kr i tullavgift :)
Jag fick samma förslag för en klocka i 70.000:- klassen. Eftersom att jag (som det benämndes) inte är en gambler tackade jag nej.

Lade upp en köpesannons som gav hugg efter några minuter och en plastad LV landade kort därefter.
 

DrKlocka

Audemars
Jag fick samma förslag för en klocka i 70.000:- klassen. Eftersom att jag (som det benämndes) inte är en gambler tackade jag nej.

Lade upp en köpesannons som gav hugg efter några minuter och en plastad LV landade kort därefter.
Jag förstår, skulle nog inte heller köra på det förslaget i den prisklassen. Skulle nog inte göra om risken jag tog heller.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Självklart. Men det är väldigt sällan en spårbar försändelse försvinner så var villig att ta den risken för att komma undan 7500kr..
Är man osäker ska man ju välja att köpa från någon innanför EU.
Du kan mycket väl få betala tull ändå trots att deklarationen är på ett lägre belopp. Tullen är inte korkad, de kräver regelbundet in kvitton från mottagaren trots att det finns en deklaration. Du hade alltså bara tur, i dubbel bemärkelse.

Var och en får förstås ta vilka risker de vill men jag vill ändå tycka att det är viktigt att det är känt på förhand vilka de är.
 

DrKlocka

Audemars
Du kan mycket väl få betala tull ändå trots att deklarationen är på ett lägre belopp. Tullen är inte korkad, de kräver regelbundet in kvitton från mottagaren trots att det finns en deklaration. Du hade alltså bara tur, i dubbel bemärkelse.

Var och en får förstås ta vilka risker de vill men jag vill ändå tycka att det är viktigt att det är känt på förhand vilka de är.
Absolut, det var väldigt tur! Det var första och enda gången jag köpt av någon utanför EU för ett större belopp. Och ja, jag skulle egentligen inte rekommendera det när det finns så stora risker.
 
Topp