För övrigt tycker jag att 17013 är överjävligt snygg. Den har allt jag gillar, TT, integrerad länk och lite lagom knasigt stuk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Känns som ett riktigt bra pris, ja. Men det är ett monster till klocka och kräver en stadig arm. Är nog därför den inte säljer. Coolt ur i övrigt.@Pleasureman ligger bra till nu.
https://klocksnack.se/threads/oris-prodiver-chrono.70273/
14 000 kr. Min är iofs nästintill nyskick men skulle inte ens fundera på att sälja min för den summan. 14 000 kr är fasen ett fynd! I Sverige kostade den väl över 40' när den såldes! (vet att ORIS var överprissatta tidigare) Skulle inte ens fundera på att sälja min för den summan!
Någon borde köpa den, tala om perfekt sommarklocka på gummit! Sen är den sjukt snygg och otroligt välbyggd!
Fel lås vilket borde skrivas i annonsen, men fortfarande bra pris!https://klocksnack.se/threads/breguet-marine-5817-big-date-46-8k.71093/
@aosehus
46,8K ... Skulle säga att detta är ett väldigt bra pris för en Breguet Marine.
Har endast sett en tidigare på KS som då låg ute för 90k... kanske nyare iof.
Jo det är sant. Dock ändå väldigt bra prisFel lås vilket borde skrivas i annonsen, men fortfarande bra pris!
https://klocksnack.se/threads/breguet-marine-5817-big-date-46-8k.71093/
@aosehus
46,8K ... Skulle säga att detta är ett väldigt bra pris för en Breguet Marine.
Har endast sett en tidigare på KS som då låg ute för 90k... kanske nyare iof.
Det billigaste du kan hitta, då räknar jag in C24.. ligger på 60K, sedan går det uppåtHelt makalöst bra pris trots avsaknaden av tillbehör
Denna som säljs på KS ? ...48*1,25 = 60. Glöm inte att klockan finns utanför EU.
Hur vet man det?48*1,25 = 60. Glöm inte att klockan finns utanför EU.
Han bor i SchweizDenna som säljs på KS ? ...
Brukar lösa sig bra ändå48*1,25 = 60. Glöm inte att klockan finns utanför EU.
Hur då?Brukar lösa sig bra ändå
Troligtvis skriva ned värdet, ansvara personligen för transporten och hoppas på det bästa.Hur då?
Tänkte faktiskt inte på hur det skickades. Men har köpt av vederbörande utan att betala mer än begärt pris.Hur då?
Så löste det sig för mig när jag köpte av honom för snart 2 år sedan. Köpte en pryl för strax under 30' och han skrev ett par hundra på värdet. Behövde betala typ 200kr i tullavgiftTroligtvis skriva ned värdet, ansvara personligen för transporten och hoppas på det bästa.
Mmm och om paketet hade skadats eller försvunnit hade du tappat 30 tusen i sjön.Så löste det sig för mig när jag köpte av honom för snart 2 år sedan. Köpte en pryl för strax under 30' och han skrev ett par hundra på värdet. Behövde betala typ 200kr i tullavgift
Självklart. Men det är väldigt sällan en spårbar försändelse försvinner så var villig att ta den risken för att komma undan 7500kr..Mmm och om paketet hade skadats eller försvunnit hade du tappat 30 tusen i sjön.
Jag fick samma förslag för en klocka i 70.000:- klassen. Eftersom att jag (som det benämndes) inte är en gambler tackade jag nej.Så löste det sig för mig när jag köpte av honom för snart 2 år sedan. Köpte en pryl för strax under 30' och han skrev ett par hundra på värdet. Behövde betala typ 200kr i tullavgift
Jag förstår, skulle nog inte heller köra på det förslaget i den prisklassen. Skulle nog inte göra om risken jag tog heller.Jag fick samma förslag för en klocka i 70.000:- klassen. Eftersom att jag (som det benämndes) inte är en gambler tackade jag nej.
Lade upp en köpesannons som gav hugg efter några minuter och en plastad LV landade kort därefter.
Hade hängt mig i närmsta dvärgbjörk om jag strulat bort 30kJag förstår, skulle nog inte heller köra på det förslaget i den prisklassen. Skulle nog inte göra om risken jag tog heller.
Vore helt klart jobbigtHade hängt mig i närmsta dvärgbjörk om jag strulat bort 30k
Du kan mycket väl få betala tull ändå trots att deklarationen är på ett lägre belopp. Tullen är inte korkad, de kräver regelbundet in kvitton från mottagaren trots att det finns en deklaration. Du hade alltså bara tur, i dubbel bemärkelse.Självklart. Men det är väldigt sällan en spårbar försändelse försvinner så var villig att ta den risken för att komma undan 7500kr..
Är man osäker ska man ju välja att köpa från någon innanför EU.
Absolut, det var väldigt tur! Det var första och enda gången jag köpt av någon utanför EU för ett större belopp. Och ja, jag skulle egentligen inte rekommendera det när det finns så stora risker.Du kan mycket väl få betala tull ändå trots att deklarationen är på ett lägre belopp. Tullen är inte korkad, de kräver regelbundet in kvitton från mottagaren trots att det finns en deklaration. Du hade alltså bara tur, i dubbel bemärkelse.
Var och en får förstås ta vilka risker de vill men jag vill ändå tycka att det är viktigt att det är känt på förhand vilka de är.
Okej, det hade jag ingen aning om ..Han bor i Schweiz
Känns ju extremt risky om du frågar mig. Hade aldrig chansat på det sättet.Så löste det sig för mig när jag köpte av honom för snart 2 år sedan. Köpte en pryl för strax under 30' och han skrev ett par hundra på värdet. Behövde betala typ 200kr i tullavgift
EDIT... raderat olämplig innehåll.Känns ju extremt risky om du frågar mig. Hade aldrig chansat på det sättet.
Risky och olagligtKänns ju extremt risky om du frågar mig. Hade aldrig chansat på det sättet.