• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

Fint skick, men är det en populär modell? :)
Uppenbarligen och jag betalar gladeligen för skick, men i min värld är den ändå dyr...

-Om det är en populär modell? Ja men det skulle jag kunna säga. Stilren klassiker i toppskick med bra andrahandsvärde. Många samlare och användare vill ha en sån klassisk och vintage Omega i sin samling. Men det finns säkert klockor som är mer populära.

-Om den är dyr? Ni har säkert varit med längre än mig och har säkert bättre koll. Men min köpte jag för 5K och den var inte alls i samma skick. Många märken, kanske ditsatt daghjul och något billigt läder...

Så 6500kr för en klassiker i nyskick med allt original borde vara ett bra pris?
44A2B309-2003-49EA-9A36-7EEFB7B9B6FA.jpeg

-Om det är en populär modell? Ja men det skulle jag kunna säga. Stilren klassiker i toppskick med bra andrahandsvärde. Många samlare och användare vill ha en sån klassisk och vintage Omega i sin samling. Men det finns säkert klockor som är mer populära.

-Om den är dyr? Ni har säkert varit med längre än mig och har säkert bättre koll. Men min köpte jag för 5K och den var inte alls i samma skick. Många märken, kanske ditsatt daghjul och något billigt läder...

Så 6500kr för en klassiker i nyskick med allt original borde vara ett bra pris?
44A2B309-2003-49EA-9A36-7EEFB7B9B6FA.jpeg
Förstår vad du menar, men är det ingen speciellt populär/hypad modell ger inte fint skick hur mycket utdelning som helst.

Min uppfattning är dock att det finns många andra Omega modeller som är mycket mer populära och efterfrågade än Seamaster 600 med ljus tavla.

Därav tycker inte jag att priset för en manuell stål Omega från 60-talet utan något specifikt som gör att den sticker ut är superbilligt för 6,5k :)

Bra pris och MEST prisvärda klockan på köp&sälj är de allra flesta fallen långtifrån samma sak.

Sorry @FilPro om det här verkar riktat mot dig, det är det faktiskt inte så jag hoppas du inte tar det personligt. Men förvånansvärt ofta lyfts en klocka fram och när det sedan kommer lite mothugg att det inte alls är så billigt så ursäktar sig ursprungspostaren med att man inte har så bra koll. Jag undrar då varför man känner sig så pass manad att sätta strålkastaren på en specifik klocka om man inte har gjort hemläxan eller sitter på kunskapen?

Förstår vad du menar, men är det ingen speciellt populär/hypad modell ger inte fint skick hur mycket utdelning som helst.

Min uppfattning är dock att det finns många andra Omega modeller som är mycket mer populära och efterfrågade än Seamaster 600 med ljus tavla.

Därav tycker inte jag att priset för en manuell stål Omega från 60-talet utan något specifikt som gör att den sticker ut är superbilligt för 6,5k :)

Yes jag förstår vad du menar. Kanske inte riktigt rätt tråd för min post :)

Jag ser den där Omegan som ett mycket fint exemplar för ett bra pris i sin klass.

Min post hade varit lämplig för den tråden om klockan skulle vara 70% billigare än vad dessa modeller brukar gå för.

Baserat på:
-box
Och att demineur är sjukt ovanliga.
Fortfarande tillgång och efterfrågan, just nu är inte efterfrågan hög/mindre populär modell?. Kollar man historiskt på dom som sålts här på ks så ligger den väl rimligt, kanske tom borde kunna prutas på.

Fortfarande tillgång och efterfrågan, just nu är inte efterfrågan hög/mindre populär modell?. Kollar man historiskt på dom som sålts här på ks så ligger den väl rimligt, kanske tom borde kunna prutas på.
Försökt att lägga den en bra bit under motsvarande. Sista som såldes här var nog min. Sämre skick utan box o högre pris (utan länk) såldes blixtsnabbt. Men alltid fritt fram att försöka pruta. Är inte omöjlig.:D Vad har du fått ifrån att modellen inte är populär? Coolaste:bellross: som finns.

Försökt att lägga den en bra bit under motsvarande. Sista som såldes här var nog min. Sämre skick utan box o högre pris (utan länk) såldes blixtsnabbt. Men alltid fritt fram att försöka pruta. Är inte omöjlig.:D Vad har du fått ifrån att modellen inte är populär? Coolaste:bellross: som finns.
Blixtsnabbt är samma dag(enligt mig iaf), sist låg väl en sån lite längre? Om det var din har jag inte koll på.

Bell & Ross är väl inte världens mest populära märke på forumet?

Jag dissar inte din klocka, jag personligen gillar designen.

Blixtsnabbt är samma dag(enligt mig iaf), sist låg väl en sån lite längre? Om det var din har jag inte koll på.

Bell & Ross är väl inte världens mest populära märke på forumet?
Jag dissar inte din klocka, jag personligen gillar designen.
Du dissade klockan när du svamlar om att den inte är populär och att den borde prutas på:D. Om den är prisvärd eller inte avgör marknaden.

Tillbaka
Topp