• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

Compiss

Patek
2-Faktor
Kan bara hålla med, jag var första ägaren på denna.. och det är otroligt mkt klocka för den pengen nu, uttagen på Nymans i år, en klocka som kostar över 100.000:- ny.
Sjukt snygg klocka också, @Beastie att den inte sålt är ett mysterium

2017-02-22 19.52.12-2.jpg

DSC04826.JPG

DSC05021.JPG

DSC05068.JPG
hur ligger internationellt?
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Äsch tror att ni missförstod mig här, ingen diss emot varken klockan eller priset, det är ett väldigt bra pris för en fin klocka. Anspelade på uttrycket "torr som en öken" ;)

Har ju varken något med öken eller torr att göra.
Lunar är månen, och dust skall hänvisa till stoft.. på denna tavlan är det platinastoft vilket ger en "porrig" yta på tavlan :)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Tycker nog denna kvalar in i tråden. Kostar ca det dubbla utomlands och ca 7k i Sverige.
Har en själv och tycker den är vansinnigt cool. Sen är jag iof lite svag för klockor som går uberexakt, helst med något exotiskt urverk innanför.
Vem vill inte ha en klocka som går +/- 10 sekunder liksom? Per år dessutom.

https://klocksnack.se/threads/bulova-moonwatch-2500kr.73196/

@Atnot
Om det där är en "liten ding", hur stor är en stor ding i sådant fall? :D Måste ju vara att hela bandhornet är borta.
img_20170409_141954-jpg.537448
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Till det priset är det lätt att tänka bort en liten ding eller två. Och egentligen är det nästan värt ett par hundringar att slippa göra första dingen själv. Ett kap helt enkelt.
Du hittar dem på Amazon UK för runt 300 pund (just nu 318, men har även legat nya för under 300). Helt ok pris på denna jämfört med andra som legat på forumet, men fortfarande inte så långt upp till en ny.
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Så även om klockan är omsatt inom unionen, moms är erlagd (och det skulle kunna styrkas med kvitto) så ska den beläggas med ytterligare moms? Noterade att den var uttagen i Sverige av förste ägare.
Skulle inte ta gift på att det blir så med denna, men jag tror att det skulle bli moms på den en ytterligare gång.

Från Tullverket
När du beställer en vara från ett land utanför EU ska du betala tull, moms och eventuellt andra skatter – oavsett om varan är ny eller begagnad. Dessutom ska du tulldeklarera varan.

Möjligt att det blir annorlunda om du kan visa originalkvitto från Sverige med svensk moms. Men innan jag hade fått det helt verifierat hade iaf inte jag chansat. Vet inte om just detta scenario varit uppe här innan, men många andra har iaf diskuterats och då gällde alltid moms mm från icke-euland.
 

Kai Kobra

Cartier
2-Faktor
Skulle inte ta gift på att det blir så med denna, men jag tror att det skulle bli moms på den en ytterligare gång.

Från Tullverket


Möjligt att det blir annorlunda om du kan visa originalkvitto från Sverige med svensk moms. Men innan jag hade fått det helt verifierat hade iaf inte jag chansat. Vet inte om just detta scenario varit uppe här innan, men många andra har iaf diskuterats och då gällde alltid moms mm från icke-euland.
Moms är alltid knepigt, och att Sverige skulle kunna göra anspråk på moms två gånger känns orimligt. Men att använda rimlighetsresonemang i skatterätten är man inte alltid framgångsrik med. :D
 
Topp