Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fixed your post...
Ah, nu ser jagFixed your post...
Är ingen Seikofantast och kan ha dålig koll men var inte denna modell det mest prisvärda man kunde hitta för 35k, slutsåld överallt, kommer öka i värde osv osv...Seikoboyz, barriären är bruten. Nu får ni börja stödköpa
https://klocksnack.se/threads/seiko-sla017-29-5k.78994/
Som sagt: 29,5K +25% moms blir dyrare än 35KÄr ingen Seikofantast och har kan ha dålig koll men var inte denna modell det mest prisvärda man kunde hitta för 35k, slutsåld överallt, kommer öka i värde osv osv...
Verkar som sagt inte vara fallet...
Fast det är inte så de säljs, så det är inget att haka upp sig på.Som sagt: 29,5K +25% moms blir dyrare än 35K
Hur menar du då? Att momspåslaget praktiken inte behöver betalas?Fast det är inte så de säljs, så det är inget att haka upp sig på.
Typ, men inget värt att orda om i sig. Är inte rimligt att lägga på 25% i moms i priset.Hur menar du då? Att momspåslaget praktiken inte behöver betalas?
Det beror ju på från vilket land klockan skickas ifrån. Inte så långt till t ex Italien. Vet vi säkert att klockan är i Schweiz? Kanske är den i Sverige?Hur menar du då? Att momspåslaget praktiken inte behöver betalas?
Du har säkert rätt. Jag lär kanske bli varse en dag då säljaren ifråga ofta har objekt som intresserar mig.Typ, men inget värt att orda om i sig. Är inte rimligt att lägga på 25% i moms i priset.
Nej, det vet man ju inte såklart. Fullt möjligt att objekten bara förmedlas i många fall.Det beror ju på från vilket land klockan skickas ifrån. Inte så långt till t ex Italien. Vet vi säkert att klockan är i Schweiz? Kanske är den i Sverige?
Diskuterad klocka är död pga säljaren, svårare än så är det inte. Är tämligen säker på att jag (eller någon annan med referenser och boende i Sverige) skulle kunna sälja min/sin imorgon för minst 30.Är ingen Seikofantast och har kan ha dålig koll men var inte denna modell det mest prisvärda man kunde hitta för 35k, slutsåld överallt, kommer öka i värde osv osv...
Verkar som sagt inte vara fallet...
Hjälper dig hur? Vill du låna pengar?@Zadenius 4000t är löjligt billig! Varför hjälper inte någon mig och köper den lite snabbt?
Att köpa den så jag slipperHjälper dig hur? Vill du låna pengar?
Den är fin, men jag har inget behov av den.
Beklagar, är i liknande situation och försöker bygga upp klockkontot igen.Att köpa den så jag slipper
Har nyss köpt sommarstuga, ekonomin tillåter inte ytterligare extravaganser!
Det är väl för att "dingen" verkar vara en ganska rejäl skada på boetten?
Det är väl för att "dingen" verkar vara en ganska rejäl skada på boetten?
Jag tycker faktiskt det, bara några tusen dyrare än en dussin Speedy.Är denna värd 30k utan någon som helst service sedan 2009 ?
https://klocksnack.se/threads/sista-pris-omega-speedmaster-apollo-xi-40th-anniversary.79024/
Jag tycker faktiskt det, bara några tusen dyrare än en dussin Speedy.
allt är relativt. Kan kosta från 6K och uppåt via swatch group. Via oberoende urmakare kan det bli billigare. Vill man ha en LE Speedmaster så är det nog inget dumt pris. Annars kan man såklart få en vanlig servad för det priset.Är inte servicen på denna rätt dyr? Ca 7k vad jag sett?
Kan säkert kosta det hos AD. Men den verkar ju gå bra idag så inget akut behov. Men om du inte tycker att jubileumsmodellen är så speciell så kan du köpa en ny billigare än denna+service.Är inte servicen på denna rätt dyr? Ca 7k vad jag sett?
Diskuterad klocka är död pga säljaren, svårare än så är det inte. Är tämligen säker på att jag (eller någon annan med referenser och boende i Sverige) skulle kunna sälja min/sin imorgon för minst 30.
Kan ha fel här men jag undrar om det spelar nån roll att den är momsad redan. Så fort den lämnar EU och ska in igen riskerar man moms.Vad är grejen med säljaren? Är han en företagare? Klockan är ju såld av KM så Skatteverket har redan fått sina momspengar för den.
Edit: felcitering
allt är relativt. Kan kosta från 6K och uppåt via swatch group. Via oberoende urmakare kan det bli billigare. Vill man ha en LE Speedmaster så är det nog inget dumt pris. Annars kan man såklart få en vanlig servad för det priset.
Ja, priset är bra, typ samma pris som folk tar för sina 16570 nu för tiden.Varför säljs inte denna? https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-ii-216570-48k.76021/
Jättetråkig Rolex?Varför säljs inte denna? https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-ii-216570-48k.76021/