• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Jag har kikat lite smått på den där. Är lite okunnig kring hur communityn är med GS. Hur viktigt är cert generellt? Om klockan inte passar köparen och man vill sälja den vidare. Sitter man med svarte Petter då eller är inte certet så viktigt för gemene GS-köpare?
Cert på en klocka i denna ålder värderar jag inte själv speciellt högt. Är ju ingen garanti på äktheten på klockan utan snarare en garanti på när klockan var ny som inte gäller längre.

Tycker priset är vettigt i dessa tröga tider.

Man får göra sin egen bedömning men jag tycker det är ett klart vettigt objekt :)
 

Magnusen

Panerai
2-Faktor
Panerai till exempel. Extremt viktigt där. Jag ifrågasatte inte priset relaterat till certets avsaknad. Det var en uppriktig fråga då jag har väldigt dålig koll på just GS och communityn/användarna av dessa.

Panerai communityt är cert benägna. Men sen kanske lite skillnad med att folk vill ha fullset när klockan är dyrare. En klocka som går för 5-10k tror jag generellt folk bryr sig mindre om cert.
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Jag vill lyfta denna. Det är helt enkelt en skitbra och trevlig klocka för precis 5 siffrigt.


Jag har en sbgx063 som sitter väldigt säkert. Funkar till precis allt
Snygg klockan men prisvärt tror jag inte den är. Det annonserades en likadan förra månaden för 11.5k som var fullset på k/s.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Missar jag något eller är denna betydligt billigare än vad dessa brukar gå för fullset med länk? Repig, ja men polering går väl på 2-3 tusen och även med det påslaget så landar den under vad dessa brukar kosta.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Missar jag något eller är denna betydligt billigare än vad dessa brukar gå för fullset med länk? Repig, ja men polering går väl på 2-3 tusen och även med det påslaget så landar den under vad dessa brukar kosta.
Checka att inte kontot är kapat bara 😅
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Missar jag något eller är denna betydligt billigare än vad dessa brukar gå för fullset med länk? Repig, ja men polering går väl på 2-3 tusen och även med det påslaget så landar den under vad dessa brukar kosta.
Ja klart lägre pris än brukligt. Tanken slog mig ang det @KenKun skriver nedan. F2F affär kanske är att rekommendera för potentiell köpare
Checka att inte kontot är kapat bara 😅
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Missar jag något eller är denna betydligt billigare än vad dessa brukar gå för fullset med länk? Repig, ja men polering går väl på 2-3 tusen och även med det påslaget så landar den under vad dessa brukar kosta.
Jag är sugen på den. Men priset är för bra för att vara sant, vilket får mig att avstå tyvärr.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor

Burnman

Audemars
2-Faktor
Något säger det väl? Men det är helt klart ingen garanti för något. Men summan av många delar kan ju få en att lita på en säljare.
Njae. Inte för mig personligen. Innan kontokapningarna häromsistens litade jag mer på det. Men efter det om något verkar för bra för att vara sant så skulle jag bara köpa f2f
 
Topp