• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den MEST prisvärda klockan på köp & sälj just nu?

Jag har kikat lite smått på den där. Är lite okunnig kring hur communityn är med GS. Hur viktigt är cert generellt? Om klockan inte passar köparen och man vill sälja den vidare. Sitter man med svarte Petter då eller är inte certet så viktigt för gemene GS-köpare?
Cert på en klocka i denna ålder värderar jag inte själv speciellt högt. Är ju ingen garanti på äktheten på klockan utan snarare en garanti på när klockan var ny som inte gäller längre.

Tycker priset är vettigt i dessa tröga tider.

Man får göra sin egen bedömning men jag tycker det är ett klart vettigt objekt :)

Panerai till exempel. Extremt viktigt där. Jag ifrågasatte inte priset relaterat till certets avsaknad. Det var en uppriktig fråga då jag har väldigt dålig koll på just GS och communityn/användarna av dessa.

Panerai communityt är cert benägna. Men sen kanske lite skillnad med att folk vill ha fullset när klockan är dyrare. En klocka som går för 5-10k tror jag generellt folk bryr sig mindre om cert.

Jag vill lyfta denna. Det är helt enkelt en skitbra och trevlig klocka för precis 5 siffrigt.

Jag har en sbgx063 som sitter väldigt säkert. Funkar till precis allt
Snygg klockan men prisvärt tror jag inte den är. Det annonserades en likadan förra månaden för 11.5k som var fullset på k/s.

Missar jag något eller är denna betydligt billigare än vad dessa brukar gå för fullset med länk? Repig, ja men polering går väl på 2-3 tusen och även med det påslaget så landar den under vad dessa brukar kosta.

Missar jag något eller är denna betydligt billigare än vad dessa brukar gå för fullset med länk? Repig, ja men polering går väl på 2-3 tusen och även med det påslaget så landar den under vad dessa brukar kosta.
Checka att inte kontot är kapat bara 😅

Ja klart lägre pris än brukligt. Tanken slog mig ang det @KenKun skriver nedan. F2F affär kanske är att rekommendera för potentiell köpare
Checka att inte kontot är kapat bara 😅

Jag är sugen på den. Men priset är för bra för att vara sant, vilket får mig att avstå tyvärr.

Något säger det väl? Men det är helt klart ingen garanti för något. Men summan av många delar kan ju få en att lita på en säljare.
Njae. Inte för mig personligen. Innan kontokapningarna häromsistens litade jag mer på det. Men efter det om något verkar för bra för att vara sant så skulle jag bara köpa f2f

Svårt att inte tycka att denna är mest prisvärd på K&S just nu.

Otroligt snygg om inte annat!

Verkar vara stendött nu, även med vettiga deals, får väl skänka bort dinkor snart

.
Ingen modell för just mig men väldigt bra pris som sagt, speciellt eftersom modellen är helt ny.
Genuint nyfiken och rädd att bli påhoppad :)
Är det urverk, finish eller vad som gör den prisvärd? Eller bara samurai hype?
Frågar då Seiko har allt i alla prisklasser men det brukar i alla fall sluta med en länk hos uncle seiko. Är denna skruvad eller fortfarande pins på en klocka för 40k?

Gräver ner mig i skyttegraven..🤣😉

.

Frågar då Seiko har allt i alla prisklasser men det brukar i alla fall sluta med en länk hos uncle seiko. Är denna skruvad eller fortfarande pins på en klocka för 40k?

Det finns ju betydligt dyrare märken som också har/hade pins/sleeves i sina länkar.
Kan inte bedöma om den ör prisvärdast men äldre MM300, typ SLA023, går ju ofta för lite under 20K och är nog flera steg under denna både gällande länk och finish samt förmodligen också urverk.

Har Seiko något som håller cosc..?
Tänker för 40 brak gör ju alla konkurrenterna det i den här prisklassen…Undantag TAG och IWC med något eta verk

Jag gillar Seiko, men främst när de kostar under 10k..
När man är uppe på 40k är konkurrensen rätt hård och då blir frågan kring prisvärd jävligt svår.. prisvärd mot konkurrenterna? Nja… mot tidigare tidigare Seiko modeller i denna prisklass Ja säkert..

Ett exempel är ju re-issue på King Seiko, man begär typ 15-20k och stoppar i ett skräp verk .. nej då orkar inte jag

OBS.. kan inte om modellen diskussionen startade kring.. men misstänker att de inte stoppat i något verk med super spec här heller...

Senast ändrad:
.

Listpris vs annonspris ger 45% rabatt. Därav ”prisvärd”. Sedan är modellen överprisad från början i Sverige, men det känns inte som en diskussion relevant för tråden.

Senast ändrad:
Det finns ju betydligt dyrare märken som också har/hade pins/sleeves i sina länkar.
Kan inte bedöma om den ör prisvärdast men äldre MM300, typ SLA023, går ju ofta för lite under 20K och är nog flera steg under denna både gällande länk och finish samt förmodligen också urverk.
Kan inte svara på om länk och finish skulle vara sämre på de äldre MM300, men verket är utan tvekan bättre på MM300. 8L och 6L är olika familjer såvitt jag vet. 6L35 som det aktuella verket är sprunget ur, är ju allt annat än imponerande. Jag är inne på @Dbrasco väg. Verken i de "billigare" (stämmer ju inte i detta fall) Seikoklockorna är kassa. Håller helt med om att konkurrenterna ligger långt framför Seiko sett till precisionen. Även om Seikoklockan lyckas hålla tiden någorlunda anständigt över dygnet, brukar ju gångprecisionen vara usel.

Tillbaka
Topp