Alla länder utom Sverige när det kommer till klockor, gissar jag vilt.Bananländer?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Alla länder utom Sverige när det kommer till klockor, gissar jag vilt.Bananländer?
Undrar om hen menar landet som tillverkar klockan eller landet den säljs i...Alla länder utom Sverige när det kommer till klockor, gissar jag vilt.
Hur kan han då gå och köpa en klocka som har tillverkats i bananrepubliken SchweizAlla länder utom Sverige när det kommer till klockor, gissar jag vilt.
Undrar om hen menar landet som tillverkar klockan eller landet den säljs i...
Måste väl ändå vara tillverkningslandet va
Hur kan han då gå och köpa en klocka som har tillverkats i bananrepubliken Schweiz
Det finns en del sådana. En av de mindre kända är Island. Oklart om LW köper dina rålex där dock.Bananländer?
Hos Jälmers kanske?Svensksålda Rolex har andra specs och tillverkas i Sverige. I'm out!
Haha, du skämmer ut dig.Luxurywatches i Sthlm säljer dem för 85' inköpta från bananländer.
Marknaden styr priserna. Tillgång & Efterfrågan. Adjö nu!
Varför är det ett plus?Och självklart är det ett plus om den är svensksåld även fast den kommer från samma tillverkare.
Om jag kommer in och vill ha någon form av service (länkbyte eller dylikt) och uppvisar ett cert från ADn i fråga jämfört med ett cert från Vietnam så finns två alternativ. 1. Få det gratis genom cert från ADn. 2. Betala 500kr (vid länkbytesexemplet).Varför är det ett plus?
Du menar alltså om jag har en köpt en beggad klocka här på KS, med ett cert utfärdat utav tex RobE.Om jag kommer in och vill ha någon form av service (länkbyte eller dylikt) och uppvisar ett cert från ADn i fråga jämfört med ett cert från Vietnam så finns två alternativ. 1. Få det gratis genom cert från ADn. 2. Betala 500kr (vid länkbytesexemplet).
Finns en anledning till att alla skriver "svensksåld" i sina annonser när klockan är köpt i Sverige.
Precis så! Jag fick en Rolex plånbok igår av Bergströms. Frågade om de hade en liggandes och sa att klockan är köpt "här" fast i andrahand. Vill du ha bilder som bevis? Jag köper alltid mina klockor via ch eller begagnat om jag hittar till bra pris.Du menar alltså om jag har en köpt en beggad klocka här på KS, med ett cert utfärdat utav tex RobE.
Så kan jag som aldrig har besökt RobE bara knata in och få massa förmåner fastän jag aldrig handlat där?
Behöver inga bevis, tycker bara det låter lustigt!Precis så! Jag fick en Rolex plånbok igår av Bergströms. Frågade om de hade en liggandes och sa att klockan är köpt "här" fast i andrahand. Vill du ha bilder som bevis? Jag köper alltid mina klockor via ch eller begagnat om jag hittar till bra pris.
Funkar ett svenskt cert hos alla svenska ADs?Om jag kommer in och vill ha någon form av service (länkbyte eller dylikt) och uppvisar ett cert från ADn i fråga jämfört med ett cert från Vietnam så finns två alternativ. 1. Få det gratis genom cert från ADn. 2. Betala 500kr (vid länkbytesexemplet).
Finns en anledning till att alla skriver "svensksåld" i sina annonser när klockan är köpt i Sverige.
Kan tilläggas att jag var med min kompis som har god relation till dem Kanske inte hade hänt om jag hade gått in som främmande människa. Det har du rätt i.Behöver inga bevis, tycker bara det låter lustigt!
Imo borde det mer handla om personlig kontakt med säljaren och inte vad det står i certet.
Jag har haft 4 olika Rolex. En med cert från Rob och några utomlands cert. När jag ville byta till Rubber B på min första så fick jag betala 500kr men sedan när jag sålde den suben med utlandscert och köpte en med cert från Rob så fixade de det gratis. Sa att den är köpt i Stockholm och frågade om det var lugnt, och det var det.Funkar ett svenskt cert hos alla svenska ADs?
Fast är det verkligen väntetid utanför Stockholm/Göteborg?Löjliga ni är. 78' är inget ockerpris för en relativt ny BLNR med lång väntetid på Jag hade defentivit sålt min för samma som också är sent 2015. Känner en som sålde sin för samma som han köpte den för hos AD.
Och självklart är det ett plus om den är svensksåld även fast den kommer från samma tillverkare.
I Malmö är det det iallafall men mindre orter vågar jag inte svara påFast är det verkligen väntetid utanför Stockholm/Göteborg?
Jag har haft 4 olika Rolex. En med cert från Rob och några utomlands cert. När jag ville byta till Rubber B på min första så fick jag betala 500kr men sedan när jag sålde den suben med utlandscert och köpte en med cert från Rob så fixade de det gratis. Sa att den är köpt i Stockholm och frågade om det var lugnt, och det var det.
Jag köpte en mejsel för 49 kr på Hornbach och fixar mina länkar själv.
Förstår inte vad ditt svar är.Jag har haft 4 olika Rolex. En med cert från Rob och några utomlands cert. När jag ville byta till Rubber B på min första så fick jag betala 500kr men sedan när jag sålde den suben med utlandscert och köpte en med cert från Rob så fixade de det gratis. Sa att den är köpt i Stockholm och frågade om det var lugnt, och det var det.
Sammanfattningsvis så menar jag att min subjektiva erfarenhet är att servicen blir mycket bättre om den är svensksåld.Förstår inte vad ditt svar är.
Om jag bor i Malmö, är det mest värt med en svensksåld klocka eller dansksåld, förutsatt att städerna som gäller är våra respektive huvudstäder?
Gillar tänket men är det inte någon speciell olja de trycker in med skruvarna osv?Jag köpte en mejsel för 49 kr på Hornbach och fixar mina länkar själv.
Du tycker inte att du kanske drar lite snabba slutsatser med tanke på att de baseras på en händelse hos en AD?Jag har haft 4 olika Rolex. En med cert från Rob och några utomlands cert. När jag ville byta till Rubber B på min första så fick jag betala 500kr men sedan när jag sålde den suben med utlandscert och köpte en med cert från Rob så fixade de det gratis. Sa att den är köpt i Stockholm och frågade om det var lugnt, och det var det.
Jo det är kanske sant. Bara min erfarenhetDu tycker inte att du kanske drar lite snabba slutsatser med tanke på att de baseras på en händelse hos en AD?
Är det inte någon speciell olja de trycker in med skruvarna osv?
Nu blir det Veckans brott med min idol GW. Ha en trevlig kväll alla medverkande i diskussionen
Ah, din idol. Jag tror mig börja förstå varför du drar långtgående slutsatser baserat på i stort sett ingenting...
Nu blir det Veckans brott med min idol GW. Ha en trevlig kväll alla medverkande i diskussionen