• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Löjliga ni är. 78' är inget ockerpris för en relativt ny BLNR med lång väntetid på :) Jag hade defentivit sålt min för samma som också är sent 2015. Känner en som sålde sin för samma som han köpte den för hos AD.
Och självklart är det ett plus om den är svensksåld även fast den kommer från samma tillverkare.
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Varför är det ett plus?
Om jag kommer in och vill ha någon form av service (länkbyte eller dylikt) och uppvisar ett cert från ADn i fråga jämfört med ett cert från Vietnam så finns två alternativ. 1. Få det gratis genom cert från ADn. 2. Betala 500kr (vid länkbytesexemplet).
Finns en anledning till att alla skriver "svensksåld" i sina annonser när klockan är köpt i Sverige.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Om jag kommer in och vill ha någon form av service (länkbyte eller dylikt) och uppvisar ett cert från ADn i fråga jämfört med ett cert från Vietnam så finns två alternativ. 1. Få det gratis genom cert från ADn. 2. Betala 500kr (vid länkbytesexemplet).
Finns en anledning till att alla skriver "svensksåld" i sina annonser när klockan är köpt i Sverige.
Du menar alltså om jag har en köpt en beggad klocka här på KS, med ett cert utfärdat utav tex RobE.
Så kan jag som aldrig har besökt RobE bara knata in och få massa förmåner fastän jag aldrig handlat där?
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Du menar alltså om jag har en köpt en beggad klocka här på KS, med ett cert utfärdat utav tex RobE.
Så kan jag som aldrig har besökt RobE bara knata in och få massa förmåner fastän jag aldrig handlat där?
Precis så! Jag fick en Rolex plånbok igår av Bergströms. Frågade om de hade en liggandes och sa att klockan är köpt "här" fast i andrahand. Vill du ha bilder som bevis? Jag köper alltid mina klockor via ch eller begagnat om jag hittar till bra pris.
 
Senast ändrad:

Richie

Audemars
2-Faktor
Precis så! Jag fick en Rolex plånbok igår av Bergströms. Frågade om de hade en liggandes och sa att klockan är köpt "här" fast i andrahand. Vill du ha bilder som bevis? Jag köper alltid mina klockor via ch eller begagnat om jag hittar till bra pris.
Behöver inga bevis, tycker bara det låter lustigt!
Imo borde det mer handla om personlig kontakt med säljaren och inte vad det står i certet.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Om jag kommer in och vill ha någon form av service (länkbyte eller dylikt) och uppvisar ett cert från ADn i fråga jämfört med ett cert från Vietnam så finns två alternativ. 1. Få det gratis genom cert från ADn. 2. Betala 500kr (vid länkbytesexemplet).
Finns en anledning till att alla skriver "svensksåld" i sina annonser när klockan är köpt i Sverige.
Funkar ett svenskt cert hos alla svenska ADs?
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Funkar ett svenskt cert hos alla svenska ADs?
Jag har haft 4 olika Rolex. En med cert från Rob och några utomlands cert. När jag ville byta till Rubber B på min första så fick jag betala 500kr men sedan när jag sålde den suben med utlandscert och köpte en med cert från Rob så fixade de det gratis. Sa att den är köpt i Stockholm och frågade om det var lugnt, och det var det. :)
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Löjliga ni är. 78' är inget ockerpris för en relativt ny BLNR med lång väntetid på :) Jag hade defentivit sålt min för samma som också är sent 2015. Känner en som sålde sin för samma som han köpte den för hos AD.
Och självklart är det ett plus om den är svensksåld även fast den kommer från samma tillverkare.
Fast är det verkligen väntetid utanför Stockholm/Göteborg?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Att Svensksåld skulle ge bättre service hos alla övriga AD i Sverige stämmer inte alls enligt min erfarenhet.
Har du en klocka med certifikat stämplat av Internationell AD får du enligt min erfarenhet bra service.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag har haft 4 olika Rolex. En med cert från Rob och några utomlands cert. När jag ville byta till Rubber B på min första så fick jag betala 500kr men sedan när jag sålde den suben med utlandscert och köpte en med cert från Rob så fixade de det gratis. Sa att den är köpt i Stockholm och frågade om det var lugnt, och det var det. :)

Jag köpte en mejsel för 49 kr på Hornbach och fixar mina länkar själv.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag har haft 4 olika Rolex. En med cert från Rob och några utomlands cert. När jag ville byta till Rubber B på min första så fick jag betala 500kr men sedan när jag sålde den suben med utlandscert och köpte en med cert från Rob så fixade de det gratis. Sa att den är köpt i Stockholm och frågade om det var lugnt, och det var det. :)
Förstår inte vad ditt svar är.

Om jag bor i Malmö, är det mest värt med en svensksåld klocka eller dansksåld, förutsatt att städerna som gäller är våra respektive huvudstäder?
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Jag har haft 4 olika Rolex. En med cert från Rob och några utomlands cert. När jag ville byta till Rubber B på min första så fick jag betala 500kr men sedan när jag sålde den suben med utlandscert och köpte en med cert från Rob så fixade de det gratis. Sa att den är köpt i Stockholm och frågade om det var lugnt, och det var det. :)
Du tycker inte att du kanske drar lite snabba slutsatser med tanke på att de baseras på en händelse hos en AD?
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
IMG_2909.JPG

Nu blir det Veckans brott med min idol GW. Ha en trevlig kväll alla medverkande i diskussionen ;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp