Sålde du den som en äkta?Längesedan i en facebookgrupp där det är tillåtet. Absolut inte på KS.
Edit: endast ett exemplar också som jag köpte för att prova modellen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sålde du den som en äkta?Längesedan i en facebookgrupp där det är tillåtet. Absolut inte på KS.
Edit: endast ett exemplar också som jag köpte för att prova modellen.
Absolut inte.Sålde du den som en äkta?
Skulle du beskriva det som ett skelett i din garderob?Absolut inte.
Att det de facto är olagligt är inget du tänker på när du basunerar ut det här?Absolut inte.
Här? Det var i en fb-grupp där admins har sagt att det är OK.Att det de facto är olagligt är inget du tänker på när du basunerar ut det här?
Precis så! Jag fick en Rolex plånbok igår av Bergströms. Frågade om de hade en liggandes och sa att klockan är köpt "här" fast i andrahand. Vill du ha bilder som bevis? Jag köper alltid mina klockor via ch eller begagnat om jag hittar till bra pris.
Jag har haft 4 olika Rolex. En med cert från Rob och några utomlands cert. När jag ville byta till Rubber B på min första så fick jag betala 500kr men sedan när jag sålde den suben med utlandscert och köpte en med cert från Rob så fixade de det gratis. Sa att den är köpt i Stockholm och frågade om det var lugnt, och det var det.
Jo det är kanske sant. Bara min erfarenhet
Utlandscert: Fick betala . Svenskcert: Fick det gratis
Det är lika olagligt här som där.Här? Det var i en fb-grupp där admins har sagt att det är OK.
Bra sammanfattat. Fyfan vad komiskt det är.@osverigeo du har gjort min kväll. Vem tusan går in och frågar om en plånbok för att första ägaren av ens begagnade klocka köpt den där och frågar om de vill ha bildbevis dessutom. Vem tusan förväntar sig att få något gratis i en butik där man inte köpt något bara för att man har en produkt som de säljer. "Den är köpt i Stockholm" hade med andra ord lika gärna kunnat vara köpt hos en konkurrent.
Jag tycker att jag har märkliga kunder på mitt butiksjobb men nu tycker jag mest synd om alla som jobbar med att kränga lyxklockor.
På mitt jobb hade du inte blivit lika bra bemött minst sagt
Sicken paragrafryttare du är.Det är lika olagligt här som där.
Ännu bättre sammanfattat !!!Bra sammanfattat. Fyfan vad komiskt det är.
Väldigt komiskt men mest komiskt som inte ens behövdes tas upp var kopian han sålde och skrev "endast ett exemplar också som jag köpte för att prova modellen"Bra sammanfattat. Fyfan vad komiskt det är.
Ja, för att ta avstånd från kopior är "paragrafrytteri". Var det inte du som pluggade till revisor eller nått - du har lite att jobba på om vi säger så.. personligen hade jag inte velat att du skötte min bokföring. Kanske kan anlita dig för Rut-tjänster istället.Sicken paragrafryttare du är.
Men herregud! Nu blir till och med jag förbannad. Vad gör du på ett entutiastforum om du rockar fake? Det finns bara en sak jag avskyr mer än kopior, och det är homager, men det är ett tätt race. Tips från coachen: L Ä G G N E R innan du gör mer åtlöje av dig själv.Sicken paragrafryttare du är.
Givetvis.Är det inte enligt lag förbjudet att sälja en kopia fastän man utger att det är en kopia?
Går väl under varumärkesförfalskning?
Haha, ja det är ju som att köpa en beg Mazda för att prova en ny Mercedes, om ens det?Väldigt komiskt men mest komiskt som inte ens behövdes tas upp var kopian han sålde och skrev "endast ett exemplar också som jag köpte för att prova modellen"
Provar man inte någon på KS klocka då eller i butik om den modellen fortfarande säljs. Inte tusan köper man hem en fejk. Kan ju inte ge i närheten av samma känsla som att ha en äkta på handleden.
Nja, förutsatt att inte Mazdan är ett hemmabygge så den ju ändå kosherHaha, ja det är ju som att köpa en beg Mazda för att prova en ny Mercedes, om ens det?
Borde anmäla Röda Korset varje gång de har en fake-Rolle inne. Sist hade de en plast-Daytona.Är det inte enligt lag förbjudet att sälja en kopia fastän man utger att det är en kopia?
Går väl under varumärkesförfalskning?
Det har du ju rätt i.Nja, förutsatt att inte Mazdan är ett hemmabygge så den ju ändå kosher
Det är ju nya varianten med plastic bezel.Borde anmäla Röda Korset varje gång de har en fake-Rolle inne. Sist hade de en plast-Daytona.
Har en rolig matbutikshistoria helt Offtopic bara för att du jobbar i en:@osverigeo du har gjort min kväll. Vem tusan går in och frågar om en plånbok för att första ägaren av ens begagnade klocka köpt den där och frågar om de vill ha bildbevis dessutom. Vem tusan förväntar sig att få något gratis i en butik där man inte köpt något bara för att man har en produkt som de säljer. "Den är köpt i Stockholm" hade med andra ord lika gärna kunnat vara köpt hos en konkurrent.
Jag tycker att jag har märkliga kunder på mitt butiksjobb men nu tycker jag mest synd om alla som jobbar med att kränga lyxklockor.
På mitt jobb hade du inte blivit lika bra bemött minst sagt
Sicken paragrafryttare du är.
Älskar, den förmodligen omedvetna, liknelsen mellan Din sko och Fejk-din sko!