• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
1416833029_125057106.jpg

@osverigeo du har gjort min kväll. Vem tusan går in och frågar om en plånbok för att första ägaren av ens begagnade klocka köpt den där och frågar om de vill ha bildbevis dessutom. Vem tusan förväntar sig att få något gratis i en butik där man inte köpt något bara för att man har en produkt som de säljer. "Den är köpt i Stockholm" hade med andra ord lika gärna kunnat vara köpt hos en konkurrent.
Jag tycker att jag har märkliga kunder på mitt butiksjobb men nu tycker jag mest synd om alla som jobbar med att kränga lyxklockor.
På mitt jobb hade du inte blivit lika bra bemött minst sagt :)

Precis så! Jag fick en Rolex plånbok igår av Bergströms. Frågade om de hade en liggandes och sa att klockan är köpt "här" fast i andrahand. Vill du ha bilder som bevis? Jag köper alltid mina klockor via ch eller begagnat om jag hittar till bra pris.

Jag har haft 4 olika Rolex. En med cert från Rob och några utomlands cert. När jag ville byta till Rubber B på min första så fick jag betala 500kr men sedan när jag sålde den suben med utlandscert och köpte en med cert från Rob så fixade de det gratis. Sa att den är köpt i Stockholm och frågade om det var lugnt, och det var det. :)

Jo det är kanske sant. Bara min erfarenhet :)
Utlandscert: Fick betala . Svenskcert: Fick det gratis

@osverigeo du har gjort min kväll. Vem tusan går in och frågar om en plånbok för att första ägaren av ens begagnade klocka köpt den där och frågar om de vill ha bildbevis dessutom. Vem tusan förväntar sig att få något gratis i en butik där man inte köpt något bara för att man har en produkt som de säljer. "Den är köpt i Stockholm" hade med andra ord lika gärna kunnat vara köpt hos en konkurrent.
Jag tycker att jag har märkliga kunder på mitt butiksjobb men nu tycker jag mest synd om alla som jobbar med att kränga lyxklockor.
Bra sammanfattat. Fyfan vad komiskt det är.

Bra sammanfattat. Fyfan vad komiskt det är.
Väldigt komiskt men mest komiskt som inte ens behövdes tas upp var kopian han sålde och skrev "endast ett exemplar också som jag köpte för att prova modellen"
Provar man inte någon på KS klocka då eller i butik om den modellen fortfarande säljs. Inte tusan köper man hem en fejk. Kan ju inte ge i närheten av samma känsla som att ha en äkta på handleden. :hilarious:

Sicken paragrafryttare du är.
Men herregud! Nu blir till och med jag förbannad. Vad gör du på ett entutiastforum om du rockar fake? Det finns bara en sak jag avskyr mer än kopior, och det är homager, men det är ett tätt race. Tips från coachen: L Ä G G N E R innan du gör mer åtlöje av dig själv.
Puh... Skönt att få det ur sig. Nu kan vi vara snälla mot varandra igen :):):)

Väldigt komiskt men mest komiskt som inte ens behövdes tas upp var kopian han sålde och skrev "endast ett exemplar också som jag köpte för att prova modellen"
Provar man inte någon på KS klocka då eller i butik om den modellen fortfarande säljs. Inte tusan köper man hem en fejk. Kan ju inte ge i närheten av samma känsla som att ha en äkta på handleden. :hilarious:
Haha, ja det är ju som att köpa en beg Mazda för att prova en ny Mercedes, om ens det?

Har en rolig matbutikshistoria helt Offtopic bara för att du jobbar i en:

För ca 10 år sedan fanns en liten Vivo i kristineberg, samma tid var även stora Matpressen i Marieberg en Vivo. En sur gubbe hade hittat en kundvagn i fredhällsparken från Vivo Matpressen. Han tog in den till Vivo Kristineberg och skällde ut personalen efter noter. Skrek om nedskräpning och var illröd i ansiktet. Stackars personalen försökte förklara att de inte har något att göra med Matpressen, men det hjälpte föga. När den ena efter den andra personalen gav upp gubben och gick så hittade han någon ny att skrika sig hes på. Jag hoppas denne karl ligger på psykiatrisk långvård nu. Tyvärr stängdes beckis alldeles för tidigt. :)

Senast ändrad:
Herregud, man är borta från KS en kväll och så tar detta veritabla lustmord plats i tråden man älskar/hatar.
@Jimpa det är ju lite kontinentalt att sörpla vin ur vanligt dricksglas det vet jag, fint så... men ser det inte en aning grumligt ut det där, såvida det inte är en väldigt väldigt lagrad Margaux.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp