• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tidigare i veckan hade LW också ett ex från 2016 som var i topp skick. De ville ha 74 enligt min kompis som var inne och tittade på den. Han fick känslan av att de kunde tänka sig att gå ned ngn/ngr tusenlappar. Den ligger fortfarande på deras sida..

Bergströms i Malmö har den inne och kändes också som att hon kunde göra lite på priset också ;) Frågade henne om just väntelista och fick ett svar att det var så vid lanseringen och nu var det inga problem att få tag i den :)

Helt riktigt. Lite kul var det dock. Om sedan @Luckyluciano tycker att alla @Ninen79 's annonser är skämt får det stå för honom.
Inte alla men inte direkt första gången han gör liknande trådar
image.png
image.png
image.png

Hade inte brytt mig så mycket om folk bara var ärliga med att de är giriga.
Det är alltid nån dum ursäkt som ska förklara varför en klocka ska vara värd typ 10k mer än en likadan.
Men det är väl inte ditt problem?
Verkar mer som att du stör dig väldigt mycket på att folk har mage att lägga ut klockor till ett pris som du tycker är för högt.

Att betala i princip listpris för en klocka som är begagnad måste göra att man kan klassas som lätt förståndshandikappad.
Då finns det många förståndshandikappade Rolex och PP-ägare där ute. Allting handlar om tillgång och efterfrågan och att försöka stävja det genom att ifrågasätta prissättningen i den här tråden doftar av avundsjuka. Speciellt som det är samma personer som gör det gång på gång.

Är nästa steg att dra av potentiella rabatter från listpriset för att hitta en nivå som passar KS prispoliser?

Då finns det många förståndshandikappade Rolex och PP-ägare där ute. Allting handlar om tillgång och efterfrågan och att försöka stävja det genom att ifrågasätta prissättningen i den här tråden doftar av avundsjuka. Speciellt som det är samma personer som gör det gång på gång.

Är nästa steg att dra av potentiella rabatter från listpriset för att hitta en nivå som passar KS prispoliser?
Brukar inte kommentera här, men att inte kunna vänta på en sprillans klocka i ett par månader är sinnessjukt.

Sen finns det klockor där du får vänta år, det är en helt annan femma.

Edit vart kommer min påstådda avundsjuka ifrån?

Brukar inte kommentera här, men att inte kunna vänta på en sprillans klocka i ett par månader är sinnessjukt.

Sen finns det klockor där du får vänta år, det är en helt annan femma.

Edit vart kommer min påstådda avundsjuka ifrån?

Min första post i denna tråden. Men jag håller inte med dig där. När jag vill ha en klocka och det finns pengar till det på klockkontot vill jag ha den direkt. Skulle jag vänta månader på att få klockan ny från AD så hade jag till 95% gått och spontanköpt någon annan klocka under den tiden. Vissa här på forumet har råd att betala premium för att få klockan fortare (jag önskar att jag var en av dem).

Min första post i denna tråden. Men jag håller inte med dig där. När jag vill ha en klocka och det finns pengar till det på klockkontot vill jag ha den direkt. Skulle jag vänta månader på att få klockan ny från AD så hade jag till 95% gått och spontanköpt någon annan klocka under den tiden. Vissa här på forumet har råd att betala premium för att få klockan fortare (jag önskar att jag var en av dem).
Men att få någon annans klocka med scratches m.m. tidigare eller att vänta på en sprillans inplastad och fin är eTT enkelt val för mig.

Så en keramisk daytona är en ren lurendrejeri om man säljer för över listpris om den är i toppskick?

Alltså. Tillgång och efterfrågan är högst relevant i sammanhanget.

Skillnaden är ju helt uppenbar. Keramisk Daytona har x antal år väntetid. BLNR finns i lager hos flera handlare med 0 sekunders väntetid. Kanske t.o.m. rabatt om man är slick och får spekulera lite. Således är argumentet tillgång/efterfrågan nonsens.

Men att få någon annans klocka med scratches m.m. tidigare eller att vänta på en sprillans inplastad och fin är eTT enkelt val för mig.

För DIG ja. Vissa bryr sig inte om att klockan har lite hairlines.

En klocka är till för att användas och mig skulle det inte spela någon som helst roll om jag gjorde första hairlinen efter ett dygn eller om den kom med den från "början".

Skillnaden är ju helt uppenbar. Keramisk Daytona har x antal år väntetid. BLNR finns i lager hos flera handlare med 0 sekunders väntetid. Kanske t.o.m. rabatt om man är slick och får spekulera lite. Således är argumentet tillgång/efterfrågan nonsens.
Normalt lägger man ut ett objekt med ett pris som tillåter lite prutning. I så fall kanske vi hamnar 5-10% under listpris och jag har svårt att se att det är något konstigt. Om någon är beredd att betala det så fanns det en efterfrågan.

Tycker precis som en moderator skrev tidigare att den här typen av annonser inte passar in i den här tråden.

Normalt lägger man ut ett objekt med ett pris som tillåter lite prutning. I så fall kanske vi hamnar 5-10% under listpris och jag har svårt att se att det är något konstigt. Om någon är beredd att betala det så fanns det en efterfrågan.

Tycker precis som en moderator skrev tidigare att den här typen av annonser inte passar in i den här tråden.
Klart annonsen hör hemma här om deni finns i lager hos några handlare.

Klart annonsen hör hemma här om deni finns i lager hos några handlare.
Du får upplysa moderatorn om det, han verkar ha en annan uppfattning om vad tråden ska innehålla:
Än en gång, denna tråd är för riktiga felprissättningar där information är svår att få. Att någon säljer en Rolex för samma som nypris faller inte under det. Vemsomhelst kan googla pris och se om klockan är värd sitt pris.
Än en gång, rättning i ledet och leta upp det som verkligen skyddar en ovetandes konsument.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp