• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tycker inte att den här är så prisvärd. Listpris är en sak men det är verkligen inte svårt att få en helt ny från gråhandlare eller AD för runt 30.
https://klocksnack.se/threads/breitling-aerospace-evo.60794/
Som jag skrev angående listpriset "om det spelar någon roll" samtliga klockor går att hitta hos gråhandlare till bättre priser än svenska listpriser om man väljer handla så, helt upp till var och en. Bara för ett pris är utsatt i en annons så är det inte hugget i sten, vid snabba affärer med rätt köpare så brukar priser kunna diskuteras. Tack för din input.
//Peter
image.jpeg

Tycker inte att den här är så prisvärd. Listpris är en sak men det är verkligen inte svårt att få en helt ny från gråhandlare eller AD för runt 30.
https://klocksnack.se/threads/breitling-aerospace-evo.60794/
Har sällan involverat mig i denna tråd, men det där är bara larvigt. Utan att ha någon vidare koll på Breitling; om man nu kan få en ny från AD eller grått för ca 30k, och denna från i år och i toppskick ligger ute för 27k, tycker du verkligen att den ens är i närheten av att platsa i denna tråd? Läs rubriken liksom flertalet uppmaningar från tex. Spencer66 om vad som är rimligt att ta upp i tråden..

Har sällan involverat mig i denna tråd, men det där är bara larvigt. Utan att ha någon vidare koll på Breitling; om man nu kan få en ny från AD eller grått för ca 30k, och denna från i år och i toppskick ligger ute för 27k, tycker du verkligen att den ens är i närheten av att platsa i denna tråd? Läs rubriken liksom flertalet uppmaningar från tex. Spencer66 om vad som är rimligt att ta upp i tråden..

Ledsen om jag trampade på en känslig nerv.
För mig är dock valet ganska enkelt, helt ny och inplastad för 29k (finns på LW) eller en oplastad och i toppskick från privat säljare för 27k.

För mig är dock valet ganska enkelt, helt ny och inplastad för 29k (finns på LW) eller en oplastad och i toppskick från privat säljare för 27k.
En svensksåld köpt av AD i detta skick med ett extra armband för 27k, slår en gråhandlarklocka alla dagar i veckan enligt mig. Tror på klockor köpta av svenska AD:n står högre än gråhandlarklockor. Sen ska man köpa det man känner sig nöjd med.
image.jpeg

//Peter

Trams att ta upp denna klocka i denna tråd.

Jag brukar ignorera hela denna tråden men nu klarar jag inte att hålla mig längre. Du skulle alltså betala 2000kr extra för plasten på klockan? :bored::hilarious:

En svensksåld köpt av AD i detta skick med ett extra armband för 27k, slår en gråhandlarklocka alla dagar i veckan enligt mig. Tror på klockor köpta av svenska AD:n står högre än gråhandlarklockor. Sen ska man köpa det man känner sig nöjd med.
image.jpeg

//Peter
Det som stör mig är storleken. 40mm hade varit perfekt. Men det kanske är en annan tråd...
Håller med, den passar inte här. Funderade dock på att slå till. Men men.

Jag citerar denna herre.

Än en gång, denna tråd är för riktiga felprissättningar där information är svår att få. Att någon säljer en Rolex för samma som nypris faller inte under det. Vemsomhelst kan googla pris och se om klockan är värd sitt pris.

Än en gång, rättning i ledet och leta upp det som verkligen skyddar en ovetandes konsument.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp