• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Frågan är vem som bestämmer, @Gummo eller @Spencer66? :D

Spencer så klart. Men om @alfgren läste hela trådstarten och första exemplet intråden så hade ha fattat att jag håller med spencer.
AP-Bush-Saudi.jpg

Spencer & Gummo
Skämt åsido så känns trådens syfte ganska solklart.

https://klocksnack.se/threads/rolex-gmt-master-ii-blnr-fullset-2016-från-svensk-ad.61249/

Jag säger inte att den här nödvändigtvis är oprisvärd då det är något oklart om den är helt ny eller använd ("fullset med ytterbox, kvitto, tag, bezelskydd?, alla länkbitar, certifikat och allt annat som kommer med vid köp, även själva butikspåsen(!)"), men 300 kronors rabatt på svenskt listpris för en klocka som är ett halvår gammal är väl inte direkt prisvärt iaf?

https://klocksnack.se/threads/rolex-gmt-master-ii-blnr-fullset-2016-från-svensk-ad.61249/

Jag säger inte att den här nödvändigtvis är oprisvärd då det är något oklart om den är helt ny eller använd ("fullset med ytterbox, kvitto, tag, bezelskydd?, alla länkbitar, certifikat och allt annat som kommer med vid köp, även själva butikspåsen(!)"), men 300 kronors rabatt på svenskt listpris för en klocka som är ett halvår gammal är väl inte direkt prisvärt iaf?
Den har redan diskuterats ovan ;)

Instämmer

43k för en moddad 16570 med nya GMT-handen? Känns som den borde vara (bra mycket) billigare än motsvarande original 16570 från samma år.

Vill man ha den nya handen köper man väl 216570? Många föredrar väl 16570 dessutom...

https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-2-16570-moddad.61637/

@denjohan
Det gör man givetvis som man vill. Ett prisförslag är ett prisförslag. Och som sagt, vill man återställa till originalskick är det inget som helst problem, den handen följer med. Vill man ha en prisdiskussion, go ahead. Jag lyssnar. Men tar det gärna som PM.

Senast ändrad:
Det gör man givetvis som man vill. Ett prisförslag är ett prisförslag. Och som sagt, vill man återställa till originalskick är det inget som helst problem, den handen följer med. Vill man ha en prisdiskussion, go ahead. Jag lyssnar. Men tar det gärna som PM.
Tror den blir svårsåld för det priset, sänk med 10 k så funkar det kanske bättre!

Absolut, men det är ett arbete att återställa.
Jag menar att även om visaren hade varit den rätta är 43 lite i överkant för klockan.

Tror den blir svårsåld för det priset, sänk med 10 k så funkar det kanske bättre!
En annan Y-serie, omoddad och oservad gick för 40 nyss, i övrigt i nära nog identiskt skick som min. Ok, jag går med på att 43 var väl tilltaget och det har jag korrigerat, men att sänka 10 för något som är en smal sak att åtgärda, det tror jag inte på. Handen från en 216570 lär kunna finansiera ett byte. Med det sagt kommer jag inte kommentera detta mer här. Fortsatt diskussion tas med fördel i PM.

En annan Y-serie, omoddad och oservad gick för 40 nyss, i övrigt i nära nog identiskt skick som min. Ok, jag går med på att 43 var väl tilltaget och det har jag korrigerat, men att sänka 10 för något som är en smal sak att åtgärda, det tror jag inte på. Handen från en 216570 lär kunna finansiera ett byte. Med det sagt kommer jag inte kommentera detta mer här. Fortsatt diskussion tas med fördel i PM.
Vart? Har min ute från 2005 på K&S just nu för 35. Legat osåld 1 månad snart. Men din som är 10 k dyrare och 3 år äldre går säkert för det priset! Aja. Lycka till :)

Absolut, men det är ett arbete att återställa.
Jag menar att även om visaren hade varit den rätta är 43 lite i överkant för klockan.
Jo, och jag har korrigerat priset nedåt, det var tilltaget i överkant, det går jag med på. Men ett visarbyte på en i övrigt välservad klocka är så vitt jag vet ingen biggie.

Jo, och jag har korrigerat priset nedåt, det var tilltaget i överkant, det går jag med på. Men ett visarbyte på en i övrigt välservad klocka är så vitt jag vet ingen biggie.
Nej det är absolut ingen biggie. Du får lägga ut den för hur mycket du vill, men tror den blir svårsåld även för 40', speciellt med tanke på att min som är nyare som ligger för 35' inte blir såld!

Vart? Har min ute från 2005 på K&S just nu för 35. Legat osåld 1 månad snart. Men din som är 10 k dyrare och 3 år äldre går säkert för det priset! Aja. Lycka till :)
SEL&Lugholes är ju dock mer attraktivt för de flesta. Sen har du inte heller box eller papper.
Att en med papper+box och sel+lugholes är dyrare är inget konstigt.
Men jag tror ändå det kan vara meckigt att få bytt GMT-handen på @denjohan 's annons (i tid mest, inte pengar).

Men nu tycker jag den ligger bättre till i pris @denjohan :) Lycka till med försäljningen!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp