Frågan är vem som bestämmer, @Gummo eller @Spencer66?Moderatorn kanske ska läsa första inlägget?
"I den tråden tänkte jag att man kan posta exempel på annonser som man tycker har ett förvånande högt pris."
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Frågan är vem som bestämmer, @Gummo eller @Spencer66?Moderatorn kanske ska läsa första inlägget?
"I den tråden tänkte jag att man kan posta exempel på annonser som man tycker har ett förvånande högt pris."
Som trådskapare kan man sällan styra hur tråden utvecklas.Frågan är vem som bestämmer, @Gummo eller @Spencer66?
Spencer så klart. Men om @alfgren läste hela trådstarten och första exemplet intråden så hade ha fattat att jag håller med spencer.Frågan är vem som bestämmer, @Gummo eller @Spencer66?
Frågan är vem som bestämmer, @Gummo eller @Spencer66?
Spencer så klart. Men om @alfgren läste hela trådstarten och första exemplet intråden så hade ha fattat att jag håller med spencer.
Tack!
Spencer & Gummo
Skämt åsido så känns trådens syfte ganska solklart.
HAH! Lätt @Gummo till vänster!
Spencer & Gummo
Skämt åsido så känns trådens syfte ganska solklart.
Tack! Jo vi är rätt lika till sinnet. Gillar att golfa, roliga fester och starta krig.HAH! Lätt @Gummo till vänster!
Den har redan diskuterats ovanhttps://klocksnack.se/threads/rolex-gmt-master-ii-blnr-fullset-2016-från-svensk-ad.61249/
Jag säger inte att den här nödvändigtvis är oprisvärd då det är något oklart om den är helt ny eller använd ("fullset med ytterbox, kvitto, tag, bezelskydd?, alla länkbitar, certifikat och allt annat som kommer med vid köp, även själva butikspåsen(!)"), men 300 kronors rabatt på svenskt listpris för en klocka som är ett halvår gammal är väl inte direkt prisvärt iaf?
Instämmerhttps://klocksnack.se/threads/rolex-gmt-master-ii-blnr-fullset-2016-från-svensk-ad.61249/
Jag säger inte att den här nödvändigtvis är oprisvärd då det är något oklart om den är helt ny eller använd ("fullset med ytterbox, kvitto, tag, bezelskydd?, alla länkbitar, certifikat och allt annat som kommer med vid köp, även själva butikspåsen(!)"), men 300 kronors rabatt på svenskt listpris för en klocka som är ett halvår gammal är väl inte direkt prisvärt iaf?
Ja det kanske den har. Tänkte komma in i tråden som en sån där jobbig jävel som inte läst vad som avhandlats ovan..Den har redan diskuterats ovan
Om du läser diskussionen efter att den las upp så förstår du varför jag påpekade att den redan varit uppeJa det kanske den har. Tänkte komma in i tråden som en sån där jobbig jävel som inte läst vad som avhandlats ovan..
ähhh dra den en vända till för jag har precis öppnat en öl å en påse jordnötterOm du läser diskussionen efter att den las upp så förstår du varför jag påpekade att den redan varit uppe
Det gör man givetvis som man vill. Ett prisförslag är ett prisförslag. Och som sagt, vill man återställa till originalskick är det inget som helst problem, den handen följer med. Vill man ha en prisdiskussion, go ahead. Jag lyssnar. Men tar det gärna som PM.43k för en moddad 16570 med nya GMT-handen? Känns som den borde vara (bra mycket) billigare än motsvarande original 16570 från samma år.
Vill man ha den nya handen köper man väl 216570? Många föredrar väl 16570 dessutom...
https://klocksnack.se/threads/rolex-explorer-2-16570-moddad.61637/
@denjohan
Tror den blir svårsåld för det priset, sänk med 10 k så funkar det kanske bättre!Det gör man givetvis som man vill. Ett prisförslag är ett prisförslag. Och som sagt, vill man återställa till originalskick är det inget som helst problem, den handen följer med. Vill man ha en prisdiskussion, go ahead. Jag lyssnar. Men tar det gärna som PM.
Absolut, men det är ett arbete att återställa.Det gör man givetvis som man vill. Ett prisförslag är ett prisförslag. Och som sagt, vill man återställa till originalskick är det inget som helst problem, den handen följer med. Vill man ha en prisdiskussion, go ahead. Jag lyssnar. Men tar det gärna som PM.
En annan Y-serie, omoddad och oservad gick för 40 nyss, i övrigt i nära nog identiskt skick som min. Ok, jag går med på att 43 var väl tilltaget och det har jag korrigerat, men att sänka 10 för något som är en smal sak att åtgärda, det tror jag inte på. Handen från en 216570 lär kunna finansiera ett byte. Med det sagt kommer jag inte kommentera detta mer här. Fortsatt diskussion tas med fördel i PM.Tror den blir svårsåld för det priset, sänk med 10 k så funkar det kanske bättre!
Vart? Har min ute från 2005 på K&S just nu för 35. Legat osåld 1 månad snart. Men din som är 10 k dyrare och 3 år äldre går säkert för det priset! Aja. Lycka tillEn annan Y-serie, omoddad och oservad gick för 40 nyss, i övrigt i nära nog identiskt skick som min. Ok, jag går med på att 43 var väl tilltaget och det har jag korrigerat, men att sänka 10 för något som är en smal sak att åtgärda, det tror jag inte på. Handen från en 216570 lär kunna finansiera ett byte. Med det sagt kommer jag inte kommentera detta mer här. Fortsatt diskussion tas med fördel i PM.
Jo, och jag har korrigerat priset nedåt, det var tilltaget i överkant, det går jag med på. Men ett visarbyte på en i övrigt välservad klocka är så vitt jag vet ingen biggie.Absolut, men det är ett arbete att återställa.
Jag menar att även om visaren hade varit den rätta är 43 lite i överkant för klockan.
Den gick här, hade det som riktmärke när jag satte pris. Med det sagt, låt oss enas om att vara oense.Vart? Har min ute från 2005 på K&S just nu för 35. Legat osåld 1 månad snart. Men din som är 10 k dyrare och 3 år äldre går säkert för det priset! Aja. Lycka till
Nej det är absolut ingen biggie. Du får lägga ut den för hur mycket du vill, men tror den blir svårsåld även för 40', speciellt med tanke på att min som är nyare som ligger för 35' inte blir såld!Jo, och jag har korrigerat priset nedåt, det var tilltaget i överkant, det går jag med på. Men ett visarbyte på en i övrigt välservad klocka är så vitt jag vet ingen biggie.
SEL&Lugholes är ju dock mer attraktivt för de flesta. Sen har du inte heller box eller papper.Vart? Har min ute från 2005 på K&S just nu för 35. Legat osåld 1 månad snart. Men din som är 10 k dyrare och 3 år äldre går säkert för det priset! Aja. Lycka till
Vänta här nu. Har du cert till din?Vart? Har min ute från 2005 på K&S just nu för 35. Legat osåld 1 månad snart. Men din som är 10 k dyrare och 3 år äldre går säkert för det priset! Aja. Lycka till
Nej. Är det värt 10k med cert alltså?Vänta här nu. Har du cert till din?
Nej. Är det värt 10k med cert alltså?
Inte bara cert. Cert, box, lugholes och SEL. Och diffar nu på 5k, vilket jag definitivt inte tycker är uppåt väggarna orimligt.Nej. Är det värt 10k med cert alltså?
35-43. 8 då, sry, ska aldrig mer avrundaHur räknar du?
Nä, men den har ju aldrig varit 10k dyrare..Nej. Är det värt 10k med cert alltså?