• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
När jag hör dessa resonemang blir jag alltid lika intresserad att höra hur de med speciella färdigheter eller hög utbildning skulle klara sig i en värld där de som ska konsumera inte tjänar några, eller väldigt lite, pengar?
Priserna är lägre och således ökar eller förblir köpkraften lika stark
EDIT: lagg

Med respekt för trådens följare så blir detta mitt sista off-topic inlägg, vill du fortsätta debatten så får du starta en tråd i lifestyle.
Men som ett sista inlägg så skulle jag vilja påstå att det finns fler exempel och tydliga samband på att mindre inkomstskillnader är bättre för ekonomien än tvärtom.
Kul ämne - fel forum:)

Skulle ni tycka det var lika roligt att gå ner 50% i lön för att konkurrera mot arbetskraft i en "verkligt globaliserad" värld också, eller är det primärt för att få billigare priser av andra på bekostnad av deras lön?

Finns självklart även problem med en öppen marknad och förstår att det finns tull/moms även om det har sina nackdelar också.

Hänger inte riktigt med här. Tycker du att man ska betala tull och moms på importerade klockor för att vara schysst mot andra konsumenter eller för att det är olagligt att inte göra det?

Om man har lagen som argument när det kommer till kopiorna tycker jag inte det är orimligt att man väljer att följa den även när det kommer till tullimport. Vad andra gör är självklart deras val och samvete.

Det jag syftade till var snarare att det finns många köpare som tycker att en modell skall kosta en viss summa som bygger på priserexempel utomlands som i själva verket "bör" kosta 25-30% mer om de deklareras korrekt.

Om man har lagen som argument när det kommer till kopiorna tycker jag inte det är orimligt att man väljer att följa den även när det kommer till tullimport. Vad andra gör är självklart deras val och samvete.

Det jag syftade till var snarare att det finns många köpare som tycker att en modell skall kosta en viss summa som bygger på priserexempel utomlands som i själva verket "bör" kosta 25-30% mer om de deklareras korrekt.
Tack för klargörandet! :)

De priser jag själv jämför med är inom Europa (EU) och de ligger uteslutande en rejäl bit under de svenska. Kommer aldrig mer köpa av svensk AD om jag inte får samma pris som utomlands eller några procent högre.

Köpte den inte för 26. Böt till mig den för att syrran ville ha den och nu vill hon sälja om hon får loss de pengarna hon begärt. Bara för att man köper något väldigt billigt så betyder det inte att man måste sälja alldeles för billigt heller. Fortfarande billigt sett till motsvarande internationellt.

Ungefär som när du köpte min smpc för 13 innan jag visste om KS och du sålde direkt med premium.
Intresse för klockan verkar åtminstone finnas. :)

Köpte den inte för 26. Böt till mig den för att syrran ville ha den och nu vill hon sälja om hon får loss de pengarna hon begärt. Bara för att man köper något väldigt billigt så betyder det inte att man måste sälja alldeles för billigt heller. Fortfarande billigt sett till motsvarande internationellt.

Ungefär som när du köpte min smpc för 13 innan jag visste om KS och du sålde direkt med premium.
Kan inget om priser på AP men hoppade till lite när jag såg priset eftersom jag kom ihåg hur mycket den gick för i maj.

Den köpte jag av dig på blocket och såldes sedan till hook för 15 k är väl inte direkt något saftigt påslag :)

Den köpte jag av dig på blocket och såldes sedan till hook för 15 k är väl inte direkt något saftigt påslag :)
Absolut inte. Fortfarande billigt men fortfarande över 15% påslag på någon dag. Köptes väl enbart för att göra vinst på. Syrran säljer för att hon vill köpa en Chanel som finns till salu, inte för att tjäna pengar. Hade hon bett mig lägga ut klockan för något önskepris så hade hon fått starta sitt eget konto och skapa en tråd. Men priset är rimligt satt och en ska kika på klockan idag, fått flertalet PM så helt ute och cyklar är jag nog inte. :)

image.jpeg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp