• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Mitt gör det, men jag kanske missuppfattade det hela.

Jag förstod det som att någon köpte en Black Bay utan serienummer vid länkinfästningen. Saknar klockan serienummer helt är det givetvis en annan femkrona.
Inte case closed i alla fall..
"Efter 3 veckor upptäcker jag att serienr saknas på klockan. Det skall sitta på bandhornen men är borttaget." Har ju skrivits?

Det ska se ut såhär?
image.jpeg

Har du påtalat problemet för säljaren, och vad har du i så fall fått för återkoppling?
Har du startat en separat tråd så den här inte kapas helt?

Jag startade inte diskussionen här. Jag har endast skrivit i goodguy/badguy reftråd efter diskussion med säljaren.
Skall inte uppta mer plats i denna tråd.

Kan en klocka någonsin få bortskrapat serie nummer förutom vid avsiktligt skrapande alternativt nån vintage där det skavt mot bandet? :confused:Tänker på exempelvis MC som kan få kryssad ram om försäkringsbolaget löser in den och säljer som skrot.
Detta! Finns väl ingen bra legal anledning att slipa bort ett serienummer så...

Nej känns helt klart som att något är mycket fel här. Verkar som att säljaren inte uppmärksammat detta ännu heller då han inte svarar upp.

Tar AD emot den för service om nummret är bortskrapat på en sådan ny klocka eller är det bara stöldregistret som styr? Vilket dock blir svårt att stämma av den mot.
Ingen aning, jag tänker mig att det är lättare att sälja till uret/pantbanker osv. om det inte går att kolla mot stöldregister...

Om någon vill köpa en puma parfymklocka för 59k så är det bara att höra av er

asså jag vill inte skryta men eftersom du envisas med att tjata så mycket ...
jag har ju varit med i disneyklubben och blivit intervjuad på ABC-nyheterna - mao är jag i samma nivå som hollywoodstjärnorna och kommer prissätta mina klockor därefter!

(inte alls sarkastisk)

Besviken jag blev nu. Satt här och drömde om vilken namnkunnig person det skulle kunna vara på andra sidan skärmen:heart:

SVEKET!!! Trodde du varit med i dagens visa och varit barnkändis som Macaulay Culkin eller nått!

Besviken jag blev nu. Satt här och drömde om vilken namnkunnig person det skulle kunna vara på andra sidan skärmen:heart:

SVEKET!!! Trodde du varit med i dagens visa och varit barnkändis som Macaulay Culkin eller nått!

Jag är inte riktigt där, men nästan. Du kan få klockan för 55k (kompispris).

• Like
Reactions: JLW
@Denke kan inte du klargöra hur forumledningen ser på frågan om bortslipat serienummer på en klocka som i princip är ny och säljs som fullset. Vi har ju än så länge bara hört den ena sidan av historien men ponera att jag sålt en klocka i nyskick från 2016 som fullset men glömt den lilla detaljen att serienumret var bortslipat. Jag vägrar sedermera att ta tillbaka klockan. Vad får det för konsekvenser för mig som medlem på forumet? Detta oavsett om jag hävdar vetskap eller icke om det bortslipade serienumret.

Rent generellt så är vår policy att vi inte recenserar eller agerar på de affärer som görs på köp/sälj givet att det inte handlar om rena olagligheter eller, i vissa fall, brott mot riktlinjerna för köp/sälj.

Som säljare (och köpare) bör man dock ha i åtanke att ens beteende i och hantering av affärer ligger transparent och sökbart i ens goodguy/badguy-tråd.

Några exempel vore intressant! Totalt okunnig på detta och vill bara förstå.
Stulen lastbil med klockor och boxar är ju en möjlighet men att klockan kommer från en AD som säljer till exempelvis Jomashop i ett säljområde där tillverkarna är väldigt hårda med ADs som säljer till gråhandlare skulle kunna vara en annan anledning.

Stulen lastbil med klockor och boxar är ju en möjlighet men att klockan kommer från en AD som säljer till exempelvis Jomashop i ett säljområde där tillverkarna är väldigt hårda med ADs som säljer till gråhandlare skulle kunna vara en annan anledning.
Stulna var avhandlat innan. Aldrig hört tidigare att någon köp en, i princip, ny från en etablerad gråhandlare där de skrapat bort serienumret. Är det vanligt? :confused:

Stulna var avhandlat innan. Aldrig hört tidigare att någon köp en, i princip, ny från en etablerad gråhandlare där de skrapat bort serienumret. Är det vanligt? :confused:
Jag vet att det förekommer men vanligt lär det inte vara och inget jag skulle köpa medvetet oavsett varifrån.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp