• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jo, men en AD ringer ju inte polisen varje gång de får in en klocka för att kontrollera om serienumret hör till en klocka som är anmäld stulen. Att serienumret är reggat hos polisen har enbart värde för den situationen att det finns tillräcklig bevisning som pekar ut innehavaren. För så gott som samtliga stulna klockor från märken som inte har ett stöldregister AD enkelt kommer åt är det således bara att serva och reparera så att det sprutar reservdelar.
Det är sant, men jag vet inte om Tudor håller ett sådant register. Klockan kan säljas privat men fastnar direkt om en handlare skulle försöka sälja klockan, där hjälper polisanmälan till. Men en klocka med ETA urverk kommer troligen servas av en enkel uris och aldrig avslöjas som stulen.

I det fallet är det mycket mindre risk för problem om man INTE skulle slipa bort ett nummer :D Om det nu verkligen är slipat, eller saknas. Eller vad det är vi pratar om. Eftersom allt är spekulation och inga bilder finns så är detta bara mer prat om vad som generellt händer i olika situationer - superintressant och bra i min mening! Men i #korvgate händer det inte mycket just nu :)

Det är sant, men jag vet inte om Tudor håller ett sådant register. Klockan kan säljas privat men fastnar direkt om en handlare skulle försöka sälja klockan, där hjälper polisanmälan till. Men en klocka med ETA urverk kommer troligen servas av en enkel uris och aldrig avslöjas som stulen.

I det fallet är det mycket mindre risk för problem om man INTE skulle slipa bort ett nummer :D Om det nu verkligen är slipat, eller saknas. Eller vad det är vi pratar om. Eftersom allt är spekulation och inga bilder finns så är detta bara mer prat om vad som generellt händer i olika situationer - superintressant och bra i min mening! Men i #korvgate händer det inte mycket just nu :)

hahah älskar #korvgate

Beroende på köparen givetvis. Gissningsvis så går de flesta här mest igång på Stockholmare...
Nej, jag förstod inte varför något av alternativen skulle påverka ett pris på en klocka och varför någon ens vill nämna att förra ägaren arbetar på TV. Det känns bara helt irrelevant för mig. Det är mer viktigt om den är nyservad och i bra skick.

En klocka från resten av landet kan ju riskera lukta dynga/ladugård eller liknande, man vet aldrig var den varit, klart man betalar mer för en Stockholmsklocka.
Ja självklart. Det är sen gammalt. Enda undantagen jag kan komma på är Breitling och Gbg samt svårt misshandlade klockor där helsingborgare av någon konstig anledning verkar vara kungarna på marknaden...

Jag jobbade tillsammans med hans son på restaurang för många år sen, det höjer värdet på min klocka med några tuss också då va?
Absolut. Det gäller ju alla dina klockor från och med nu. Kan också tillägga att Harald himself rörde min vänstra fot vid tillfället. Vilket borde vara riktigt hett ur samlarsynpunkt.

Tack. går lite i jomashop tankar :p

Vet inte om du var ironisk ang jomashop, har själv aldrig handlat där. Men vad är fördelen, skickas inte klockorna från USA vilket ger tull och moms? Har dom inte även sin "egna" garanti och lagar klockorna själva? Tycker att pluswatch och iconic står högre i kurs då allt jag köpt haft riktig garanti osv. Kanske helt offtopic iofs.

Vet inte om du var ironisk ang jomashop, har själv aldrig handlat där. Men vad är fördelen, skickas inte klockorna från USA vilket ger tull och moms? Har dom inte även sin "egna" garanti och lagar klockorna själva? Tycker att pluswatch och iconic står högre i kurs då allt jag köpt haft riktig garanti osv. Kanske helt offtopic iofs.
tull blir det inte då jag bor i USA. var är pluswatch och iconic placerade? du kan dra ett pm så vi inte kapar tråden :)

Verkligen, att klockan är gravt överskattad kan man ju se med dess utveckling på forumet dels aktivitet i trådar, dels utveckling på köp & sälj.
Nja, alltså, om man var vän med boettformen hade jag lätt köpt den. Den är prisvärd. Men den är inte så hypead att den kostar enbart 300-800kr under listpris på begagnatmarknaden. Inte ens med ett extra sketet gummiband.

Verkligen, att klockan är gravt överskattad kan man ju se med dess utveckling på forumet dels aktivitet i trådar, dels utveckling på köp & sälj.
Okej - ingen nämnd ingen glömd, men jag såg fan en PADI i skyltfönstret på step in förra veckan, det är ORIMLIGT att den ska kosta 4000-4500kr begagnat nu.
Utveckla gärna. Kan dock hålla med om att 4500 är att ta i, går att få tag i billigare. Men den listar väl ca 4800 på step in?
Edit: Missade ditt inlägg ovan Apansson.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp