• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vad baserar du det på?
Tycker inte den ligger så fel i pris med tanke på att man får en knippe band till och som alltid så tror jag inte att några priser är huggna i sten.
Nu är vi där igen :rolleyes:

I den här tråden behöver man inte argumentera för sin åsikt i det inledande inlägget. Det går utmärkt att vräka ur sig i princip vad som helst, tex "För dyr", "Inte prisvärd" och klassikern "Skojar du?". Det är första när den stackars annonsören ställer en direkt fråga om vad som är fel med priset som det kan komma en förklaring men det kan lika gärna bli ett "Kändes dyr", "Såg en billigare på C24" eller "Jag vet att du köpte den 100:- billigare för fyra månader sedan här på KS, din jävla kapitalist!".

Baserar man den på att man kunde jaga fatt på en ny SKX009 för under 1500:- för några månader sedan så kan jag hålla med ..

I den här tråden behöver man inte argumentera för sin åsikt i det inledande inlägget. Det går utmärkt att vräka ur sig i princip vad som helst, tex "För dyr", "Inte prisvärd" och klassikern "Skojar du?". Det är första när den stackars annonsören ställer en direkt fråga om vad som är fel med priset som det kan komma en förklaring men det kan lika gärna bli ett "Kändes dyr", "Såg en billigare på C24" eller "Jag vet att du köpte den 100:- billigare för fyra månader sedan här på KS, din jävla kapitalist!".
Ok, då är jag med:eek:

https://klocksnack.se/threads/seiko-skx007.62106/
Sålde min 007 i näst intill nyskick inkl superoyster för 2300kr inkl frakt förra månaden. Så ja, 3,5 är dyrt.

Nej verkligen inte. Bara tvåfunktionersklocka. Inte mycket för pengarna där. Inget alarm ens och ingen tidtagning. Går fetbort direkt.
Du har redan klargjort din avoga inställning gentemot ur med endast tid/dag/datum -komplikationer. Känns inte som att du behöver kommentera varenda ur ur den aspekten framledes, det är inte trådens syfte.

Det går utmärkt att hitta helt nya SKX007 för runt 2000:-. 1500 spänn för ett par band extra? Nä.
En Wjean oysterlänk kostar dock runt 1000 kr men det kanske är lite dyrt ändå.
https://klocksnack.se/threads/seiko-skx007.62106/
Sålde min 007 i näst intill nyskick inkl superoyster för 2300kr inkl frakt förra månaden. Så ja, 3,5 är dyrt.

Priset ligger kanske lite i överkant, dock så kostade som sagt banden och länken en del, men som någon sa, priset är kanske inte slagit i sten.

Gör man en sökning efter skx007 på köp- och säljdelen på forumet så ser man rätt snart att priset ligger runt 2000 kronor.
Så ja, 3500:- är fortfarande dyrt (som många andra redan har sagt). Det är till och med lite extra sniket att försöka mjölka på ett entusiastforum.

Framförallt är det obegåvat iom att de allra flesta har någolunda koll på prisläget. Men precis som vanligt, än är inte den sista idioten född osv.. :)

Att ta ut mer än dubbla nypriset pga. en eftermarknasdslänk och några tygbitar, Hmm. det är rätt häftigt tycker jag. DÅ creationwatches sålde dem för 1500 förra veckan iaf..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp