Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den listad väl 110 k något?
?Har du någon att sälja för 110k? ??
Helt ok skulle jag inte påstå att någon har sagt. Kolla tidigare inläggAtt sälja en seiko för 500:- för mycket, då blir det ett jäkla liv! Att sälja en daytona 45.000:- över listpris är helt ok! Fattar nada.....
Du får ju ha i beaktning väntetiden hos AD för en ny keramisk Daytona och hur det procentuellt skiljer i rena pengar mot tex en billig Seiko.På en seiko är 500 över nypris (oavsett tillbehör ocker) på en daytona ja där finns igen gräns det blir aldrig ocker de ökar spikrakt uppåt efter att de blivit av med nyplasten
Så är det ju iofs, men 40% påslag, hm! Fattar inte grejen, men det måste väl vara myten daytona som gör det! Det är ju snart en dussinklocka..183 st på c24 redan.......Du får ju ha i beaktning väntetiden hos AD för en ny keramisk Daytona och hur det procentuellt skiljer i rena pengar mot tex en billig Seiko.
Jag håller med om att 40k mer än listpris är saftigt men om det är runt där priserna ligger så är det där priserna ligger för att få tag på en. Just eftersom du inte kan gå in en butik och plocka ut en på dagen.
Så är det ju iofs, men 40% påslag, hm! Fattar inte grejen, men det måste väl vara myten daytona som gör det! Det är ju snart en dussinklocka..183 st på c24 redan.......
Tack för input, jag ska prata med honom imorgon om priset!https://klocksnack.se/threads/seiko-skx007-3500kr.63885/
Lite väääl för mycket för en skx utan extra vand och även fel med bezeln. Din klockkunige vän är antagligen inte alltför kunnig som du tror
@Harman Kardon
Du kan hälsa honom att jag köpte min för 2000:- i ny skick.Tack för input, jag ska prata med honom imorgon om priset!
Det här är ändå ganska irrelevant.Du kan hälsa honom att jag köpte min för 2000:- i ny skick.
Ironi!!!!Du får ju ha i beaktning väntetiden hos AD för en ny keramisk Daytona och hur det procentuellt skiljer i rena pengar mot tex en billig Seiko.
Jag håller med om att 40k mer än listpris är saftigt men om det är runt där priserna ligger så är det där priserna ligger för att få tag på en. Just eftersom du inte kan gå in en butik och plocka ut en på dagen.
Är det? Köpte den för ca 3v sen här på KS och min bezel funkar. Förklara för mig hur min klocka som är i bättre skick är billigare än hans som är i sämre? Patina på en SKX tavla eller?Det här är ändå ganska irrelevant.
För det första så kunde jag inte se annonsen då den var borttagen. Hade därför inte all information, spelar dock ingen roll. För det andra så tillför du information i det här inlägget som du inte hade med i ditt första inlägg. Min kommentar gällde enbart det inlägget och informationen som du gav oss i det. För det tredje så har det sålts både billigare och dyrare Skx än den du köpte, så i så fall skulle man kunna säga samma sak om annonsen som du nappade på.Jag
Är det? Köpte den för ca 3v sen här på KS och min bezel funkar. Förklara för mig hur min klocka som är i bättre skick är billigare än hans som är i sämre? Patina på en SKX tavla eller?
Hur kan du kommentera en klocka du inte ens sett annonsen på?För det första så kunde jag inte se annonsen då den var borttagen. Hade därför inte all information, spelar dock ingen roll. För det andra så tillför du information i det här inlägget som du inte hade med i ditt första inlägg. Min kommentar gällde enbart det inlägget och informationen som du gav oss i det. För det tredje så har det sålts både billigare och dyrare Skx än den du köpte, så i så fall skulle man kunna säga samma sak om annonsen som du nappade på.
Det trista med att det finns 116500 till salu för mkt mer än list är att det står väldigt mkt folk i kö som vill ha klockan o ej köpa för att tjäna pengar. Nu hade jag lite flyt o hamnade långt fram i kön...men hade jag stått på vänt fortfarande hade jag varit tokig...Så är det ju iofs, men 40% påslag, hm! Fattar inte grejen, men det måste väl vara myten daytona som gör det! Det är ju snart en dussinklocka..183 st på c24 redan.......
Huvudet på spiken; de som köar och köper en Daytona enbart för att direkt sälja den vidare till ockerpriser gör det på bekostnad av de som verkligen är intresserade av klockan i sig och därför köar hos AD..Det trista med att det finns 116500 till salu för mkt mer än list är att det står väldigt mkt folk i kö som vill ha klockan o ej köpa för att tjäna pengar. Nu hade jag lite flyt o hamnade långt fram i kön...men hade jag stått på vänt fortfarande hade jag varit tokig...
Det gjorde jag inte. Kommenterade @indepthis inlägg.Hur kan du kommentera en klocka du inte ens sett annonsen på?
För övrigt har jag köpt 3st SKX007 och aldrig betalat mer än 1800kr-2200kr någon gång. Nya.
Är väldigt nyfiken på vem din kunniga kompis är.Tack för input, jag ska prata med honom imorgon om priset!
Hej! Dags för mig att sälja min fantastiska Seiko SKX007.
Den tickar på bra och håller tiden väl. Som ni kan se på bilden så är den i bra skick, men med lite repor på glaset. Det är jag säker på att det går bort med lite puts. Den är något fel på bezeln dock, jag tror förrförra ägaren bytte packningar utan succé, därför glappar bezeln och låter lite konstigt när man snurrar på den. Detta kan man nog fixa själv om man är kunnig, annars kan man åtgärda detta hos urmakaren för vad jag antar skulle vara en ganska liten peng.
Box och cert följer med. Priset sätter jag till 4000kr. Jag vet att detta låter mycket men efter lite övervägande med min klockkunnige vän så bestämde vi att 4000kr är fullt rimligt eftersom att denna klocka, enligt honom, kommer vara en framtida raritet och ett samlarobjekt i klass med vissa vintage Rolex och Omega. Han säger att om 25 år är den här klockan värd mer än en vintage Speedmaster, men detta tar jag med en nypa salt, och eftersom att det är först om 25 år så sätter jag därför priset till 4000kr. Det diskuterades i en tråd här på forumet att det ursprungliga priset på 3500kr var för mycket, men min vän sa åt mig att höja priset vilket jag nu gör. Han jobbar inom branschen så jag litar på honom.
Bytesvärdet sätter jag till 4500kr, kan tänka mig byte mot Longines Hydroquest men är öppen för andra förslag. Kan mötas f2f eller så kan jag skicka den. Om den skickas sätter jag returen på 24h, vid f2f ingen retur.