• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Aha kan vara så att jag missar lite här nu. Är som sagt ingen C-Shape jag har (mig veterligen) så då kanske det är en annan sak. Bifogar en, om än dålig så i varje fall en bild på min för att räta ut eventuella felaktigheter :)
20160406_123613.jpg

Jag tror, tyvärr för min del som inte äger någon, att din Pie-Pan betingar ett, rätt avsevärt, högre värde än en C-shape (alltså med C-boett) - som det alltså pratades om ovan (även om de är sjukt coola klockor också).

C-connie:

37404-523b06b237cb4a462bd7132097431f96.jpg

Första inlägget av mig i den här tråden med innehåll enligt trådstart.
Denna:
https://klocksnack.se/threads/omega-constellation-c-shape.61786/
är väl typ 2000 för dyr enligt min (ganska dåligt pålästa) åsikt. Lite trött skick utvändigt och så.
Det borde motsvara typ 30% överpris, jämfört med random sub ni tipsar om som är 5k för dyr så det ju mycket.
Kommentarer @Vic ?

Ja, nu är det ju bli svårt att får något för den, tack som f-n ;)

Skämt å sido, du kan få en motsvarande C för mindre pengar, men då är den inte dokumenterat nyservad och håller tiden +-5/sek/dygn.
Tavla och visare är i perfekt skick. Boetten och baklocket är i så som en klocka ser ut efter ~50 år, om man inte har polerat den, vilket imo förstör charmen med en vintage klocka.

Ja, nu är det ju bli svårt att får något för den, tack som f-n ;)

Skämt å sido, du kan få en motsvarande C för mindre pengar, men då är den inte dokumenterat nyservad och håller tiden +-5/sek/dygn.
Tavla och visare är i perfekt skick. Boetten och baklocket är i så som en klocka ser ut efter ~50 år, om man inte har polerat den, vilket imo förstör charmen med en vintage klocka.
Jag har all respekt för din rätt att sätta det pris du tycker är det rätta. Jag håller dock inte med dig här. Nyservat är alltid bra, men med den boetten så tycker jag att priset är för högt satt. Ingen skulle dock bli gladare än jag om priserna på dessa ur ökade. Sorgligt undervärderade enligt mig.

Om du får sålt den för det priset så rub-it-in på mig. Helt ok.
Sen tror jag inte att du behöver vara orolig över exponeringen här. Mest surgubbar som läser.

Jag har all respekt för din rätt att sätta det pris du tycker är det rätta. Jag håller dock inte med dig här. Nyservat är alltid bra, men med den boetten så tycker jag att priset är för högt satt. Ingen skulle dock bli gladare än jag om priserna på dessa ur ökade. Sorgligt undervärderade enligt mig.

Om du får sålt den för det priset så rub-it-in på mig. Helt ok.
Sen tror jag inte att du behöver vara orolig över exponeringen här. Mest surgubbar som läser.
Tycker skicket är riktigt bra.

Tycker skicket är riktigt bra.
Jag har stor respekt för din förmåga att bedömma skick på ur, men här håller jag inte med dig. Den är inte på något sätt i risigt skick, men priset placerar den uppe på en nivå där skicket borde vara bättre.
Jag vill inte - av repekt för @Vic - gå in på detaljgnäll, för det är absolut en fin klocka.

Ok, men det är ingen välgörenhet. :) Dels är de svåra att få tag i (om du inte vill ha en tidigare upplaga) samt fullset. Ligger runt 55' på c24 exklusiva deras fee. Tycker absolut att priset är rimligt.

Ok, men det är ingen välgörenhet. :) Dels är de svåra att få tag i (om du inte vill ha en tidigare upplaga) samt fullset. Ligge runt 55' på c24 exklusiva deras fee. Tycker absolut att priset är rimligt
Måhända något högre pris än vad motsvarande prissatts här på forumet under hösten, men knappast värdig denna tråd.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp