• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det är ju tur att han är modest och sätter priset till 4000 idag iaf, om 25 år är den ju faktiskt värd 30 000 :D. Det är ändå en vinst på 1040 kr per år.

Min vän jobbar inte som säljare på Ur&Penn, han är timanställd säljare på en av Stockholms bättre och välansedda klockaffärer i mellansegmentet. Därför litar jag på det han säger.

Min vän jobbar inte som säljare på Ur&Penn, han är timanställd säljare på en av Stockholms bättre och välansedda klockaffärer i mellansegmentet. Därför litar jag på det han säger.
Jag jobbar själv på en klockaffär och säljer tiotals seikos varje vecka och många andra kända märken. Din vän har tyvärr ingen vidare kunskap om prisutvecklingen på seikos.

IMG_0044.JPG

Får kritik och höjer priset ytterligare. Vilken boss :cool:

Inget i tråden kommer att toppa detta, någonsin. :D

Btw. Jag har en seiko 6309-7040. Endast 16000kr. Om den är i samma skick om sisådär 50-100 år kommer den vara värd mkt mer. Strunt i vad de kostar idag, tänk på framtiden! Kan ev byta mot rolex, livstidskort på gröna lund eller hemmasolarium. Seriösa bud (uppåt) tas på pm.

Jag försöker absolut inte lura någon. Nu reder vi ut det här, om det visar sig att min kompis är helt fel, ja då sänker jag såklart priset. Eller behåller klockan.
Med all respekt; du verkar hysa en enorm tilltro till din kompis i relation till en mängd forummedlemmar här, inkluderande sådana som tydligen själva jobbar med att sälja berört märke. Du viftar helt sonika bort alla åsikter (och dessutom priserna i en mängd avslutade SKX007-annonser) eftersom din kompis åsikt är avvikande. I all välmening; bjud till på en relevant prissänkning redan innan du stämmer av med polaren..

Men varför inte sälja för "låga" 3.500 direkt till den klockkunnige vännen? Betydligt mer än den ger här, men mindre än vad köparen anser att den är värd. Alla blir vinnare :)

Tänkte just posta SKX annonsen men det var redan gjort såg jag :)
@Harman Kardon Priset är helt galet oavsett vad din vän säger. Kommer inte vara någon raritet på begagnat marknaden med tanke på hur många som sålts av denna modell. Dessutom med repor i glaset och ej fullt fungerande bezel. Skulle aldrig ge mer än 1500kr för den, speciellt eftersom det faktiskt går att få tag på nya än så länge för under 2000kr. Så du får nog sänka priset rejält om du ska bli av med den eller behålla den.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp