• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ihärdigt rykte? Har själv fått det bekräftat både från SEIKO och via AD.
Jag har hört motsatsen från Seiko-AD för någon vecka sen. I övrigt har det ju spekulerats om den påstådda nedläggningen av all produktion av SKX007 sen 2015. Jag säger inte att du har fel, jag konstaterar bara att det är ett rykte som snurrat rätt länge med påståenden från båda sidor. Klockan är iaf fortfarande relativt lätt att från marknaden få tag på, men det skulle ju kunna bero på överlager, who knows...

https://klocksnack.se/threads/seiko-skx007-4000kr.63897/#post-1639269
Jag tror att vi kan kora vinnaren av denna tråd och därefter stänga ned den. Särskilt eftersom det mest tycks vara ett ihärdig rykte att SKX007 verkligen ska sluta produceras till fullo.
Förlåt men jag tror att vi har att göra med ett troll, då den låg uppe för 3.5k igår och då sålde du den åt din vän, om klockan nu ökar med 500kr i värde per dag så kanske du borde hålla kvar i den istället då den kommer vara värd 4 566 000:- om 25år @Harman Kardon

Men alltså har jag fattat rätt här @Harman Kardon du vill kränga en defekt SKX007K för 4 lax när man kan få en ny för 2 lax! Vad motiverar att din defekta klocka skall kosta mer? Mitt tips är pudla, sänk priset till 2 lax och låtsas som att det här aldrig har hänt.

Jag vet att jag är 100:e gubbe på bollen, men jag måste skriva av mig lite.

Men alltså har jag fattat rätt här @Harman Kardon du vill kränga en defekt SKX007K för 4 lax när man kan få en ny för 2 lax! Vad motiverar att din defekta klocka skall kosta mer? Mitt tips är pudla, sänk priset till 2 lax och låtsas som att det här aldrig har hänt.

Jag vet att jag är 100:e gubbe på bollen, men jag måste skriva av mig lite.
Kan bara finnas två alternativ:
1) Han är efterbliven - vilket är mindre sannolikt
2) Han driver med oss - vilket är mer sannolikt

Jag har hört motsatsen från Seiko-AD för någon vecka sen. I övrigt har det ju spekulerats om den påstådda nedläggningen av all produktion av SKX007 sen 2015. Jag säger inte att du har fel, jag konstaterar bara att det är ett rykte som snurrat rätt länge med påståenden från båda sidor. Klockan är iaf fortfarande relativt lätt att från marknaden få tag på, men det skulle ju kunna bero på överlager, who knows...
Det är skillnad på AD och AD, din AD har fel.

Nej, det lovar jag. Jag går bara på vad min kompis har sagt till mig. Dessutom har han erbjudit mig 3200kr för klockan om jag inte får den såld för priset jag har satt, alltså 4000kr.
f3aa3ff2413b9f87ebd98ce6c0f32e8b.jpg

Men du glömmer att @Harman Kardon s klocka har ett fel med bezeln, den glappar. Alltså är den patinerad. :D

Sälj den omedelbart!!

Jag kan ju inte sälja den till honom om den inte är värd 3200kr. Det är väl inte så att ni säger att den är värd >2000kr för att sedan höra av er och visa intresse för klockan. Jag kan ju säga såhär, om det är någon som kommenterat priset så är det ingen idé att skicka PM.

Jag kan ju inte sälja den till honom om den inte är värd 3200kr. Det är väl inte så att ni säger att den är värd >2000kr för att sedan höra av er och visa intresse för klockan. Jag kan ju säga såhär, om det är någon som kommenterat priset så är det ingen idé att skicka PM.
Kan du väl, om han erbjudit sig att betala det. Han är ju ändå expert på värdebedömning av Seiko.

Ingen kommer att PM:a..... Ingen försöker lura dig.... Sälj klockan till din kompis då han är en av få i världen som vill betala 3200:- för en defekt SKX007K

Vad menar du? Han säger att den är värd över 3000, låt honom få köpa den för över 3000 kr.

Jag har nu satt priset på 3500kr. Ingen har hört av sig på 4000kr, så provar 3500kr istället. Däremot har en på 7k hört av sig och en med ett byte på en Omega, men budet på 7k var nog inte seriöst och Omegan var uppenbart fake. Vet inte hur man ändrar annonsrubriken dock, admin får gärna göra det! :)

Nya besked sen Basel alltså?
Ja. Modellen var satt under limiterad produktion när Basel var, efter det har den satts som utgående modell vilket betyder att de tillverkar de sista. Det var under sommaren. Givetvis kommer de finnas att tillgå ett tag men det kommer inte tillverkas fler.

Jag har nu satt priset på 3500kr. Ingen har hört av sig på 4000kr, så provar 3500kr istället. Däremot har en på 7k hört av sig och en med ett byte på en Omega, men budet på 7k var nog inte seriöst och Omegan var uppenbart fake. Vet inte hur man ändrar annonsrubriken dock, admin får gärna göra det! :)
Jag är mer nyfiken på hur det kommer sig att igår skulle du sälja klockan åt en kompis och idag så säljer du den för egen räkning?

Jag är mer nyfiken på hur det kommer sig att igår skulle du sälja klockan åt en kompis och idag så säljer du den för egen räkning?
För att hela storyn är påhittad?
Det enda som är sant är är att nån försöker sälja en SKX för ett rövarpris och sedan när han blev tagen med byxorna nere så är det helt plötsligt en klockintresserad kompis som stått för värderingen. Trodde vi inte höll på med trams på det här forumet.

Den bittra sanningen är att den är inte ens värd 2000 kr om den har felen som du beskriver, tyvärr. Man kan få en ny för runt 2000 kr så din med defekter runt tusenlappen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp