• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag har nu satt priset på 3500kr. Ingen har hört av sig på 4000kr, så provar 3500kr istället. Däremot har en på 7k hört av sig och en med ett byte på en Omega, men budet på 7k var nog inte seriöst och Omegan var uppenbart fake. Vet inte hur man ändrar annonsrubriken dock, admin får gärna göra det! :)
3500!!!!! Vafan du säljer en defekt klocka som kostar 2000 i nyskick. Antingen är du en blåsare som vill lura folk eller så är du svagbegåvad.

Det är tråkigt att bli beskylld för att vara troll. Det är väl inte så konstigt att jag sätter priset till 4k när min klockkunnige vän säger åt mig att det är ett rimligt pris. Dessutom har jag sänkt priset nu till 3.5k, så jag förstår faktiskt inte vad folk tjatar om. Jag menar inte att låta provocerande eller arg, utan uppriktigt sagt, så förstår jag faktiskt inte vad ni tjatar om.
Din klockkunnige hit och dit, du kan väl göra lite research själv eller?

Jag tyckte det var tillräckligt med research att fråga min kompis vad han rekommenderade att sätta för pris. Nu kommer du svara "Uppenbarligen inte!". Nä, uppenbarligen inte.

Du tkr inte själv att dubbla Nypris är saftigt nog?? Dessutom när den dessutom är defekt?

Vill du köpa min bil? lätt krockad, men går ur produktion nästa år. du får den för dubbla nypriset.

Jag tyckte det var tillräckligt med research att fråga min kompis vad han rekommenderade att sätta för pris. Nu kommer du svara "Uppenbarligen inte!". Nä, uppenbarligen inte.
I och för sig, om din kamrat är timanställd på en butik som säljer Seiko i Sverige lär väl SKX:en ha legat på 3,5'-4' ny? Om man utgår ifrån det listpriset och bortser från att den kostar halva priset ny på bukten så är ju inte 3,5' för en utgången SKX ett ockerpris(i relation till butikspris i Sverige dvs). Problemet kanske ligger där?

Vad pratar vi för bilmärke? Är den en Ferrari LaFerrari? Ja, då är den förmodligen värd det dubbla om den endast är lätt krockad.
jfpopcorn.gif

I och för sig, om din kamrat är timanställd på en butik som säljer Seiko i Sverige lär väl SKX:en ha legat på 3,5'-4' ny? Om man utgår ifrån det listpriset och bortser från att den kostar halva priset ny på bukten så är ju inte 3,5' för en utgången SKX ett ockerpris(i relation till butikspris i Sverige dvs). Problemet kanske ligger där?

Så kan det mycket väl vara. Det stämmer att priset på en ny Seiko i butik låg runt det priset, ja. De säljer inte modellen längre som ny, däremot har de ibland begagnade exemplar inne i affären.

Nej, det lovar jag. Jag går bara på vad min kompis har sagt till mig. Dessutom har han erbjudit mig 3200kr för klockan om jag inte får den såld för priset jag har satt, alltså 4000kr.
Är han din kompis så säljer du inte den till honom för 3200. Man lurar nämligen inte sina vänner som är mindre vetande.
Ett kompispris för din trasiga seiko är möjligen 1000 spänn.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp