Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
I den bästa av världar (imo) hade vi sluppit denna tråden och haft annonserna öppna för kommentarer, men då behövs ju disciplinen att endast kommentera tveksamheter i annonserna. Fördelen med det är ju att det är enkelt att se just för det objektet vad tveksamheten är, jmf med att behöva plöja hela denna tråd.
"Vad är denna värd" - tråden är bäst för sådana frågor tycker jag.Fast om man är osäker på en klocka i en annons så kan man fråga (nästan) vart som helst på forumet. Det behöver ju inte ske i den här tråden.
Chokladasken är såld och 750kr till bcfÄr du på riktigt Jakobb ?
https://klocksnack.se/threads/chokladask-från-rolex.38157/
Chokladasken är såld och 750kr till bcf
Det måste ju betyda att den där chkladasken var synnerligen prisvärd om pengarna kommer bcf till gagn.![]()
Vet inte om den är minst prisvärd, men jag skulle inte ge i närheten av 15.000 kronor för en smått sliten Certina DS. Spelar ingen roll att det ligger en för 19kkr på Chrono24, det är lika galet i mina ögon. Någonstans långt, långt under det utsatta priset når märket i sig sitt tak.
https://klocksnack.se/threads/certina-ds-2-chronolympic-aramar.38374/
Vet inte om den är minst prisvärd, men jag skulle inte ge i närheten av 15.000 kronor för en smått sliten Certina DS. Spelar ingen roll att det ligger en för 19kkr på Chrono24, det är lika galet i mina ögon. Någonstans långt, långt under det utsatta priset når märket i sig sitt tak.
Tror inte denna tråd är till för att berätta vad du (eller jag) är beredd att betala för en viss klocka. Jag inbillar mig att tråden är till för att berätta om något objekt annonseras till avsevärt högre pris än vad som är rimligt utifrån MARKNADSVÄRDET. Vilket är ganska stor skillnad.Vet inte om den är minst prisvärd, men jag skulle inte ge i närheten av 15.000 kronor för en smått sliten Certina DS. Spelar ingen roll att det ligger en för 19kkr på Chrono24, det är lika galet i mina ögon. Någonstans långt, långt under det utsatta priset når märket i sig sitt tak.
Samma annons innehåller en Aramar för 5500:-. En ny kostar 249 euro.
http://www.aramar.nl/index.php?item...icle&group_id=38&aid=670&lang=en#.VTzORpN4a4o.
Eller just 116710 som gick för 42-45 som folk nu begär 52+ för..
Prisvärt kanske men fattar bara inte hur GMT kostar mer än 10tkr mer nu jämfört med mindre än 1 år sen. Möjligtvis alla utom 116710 som man kan byta insert på kan jag förstå går upp i pris. Gick att hitta med b&p för närmre 30 förut och nu begär folk över 40 utan b&p. Eller just 116710 som gick för 42-45 som folk nu begär 52+ för..
Chokladasken är såld och 750kr till bcf
Det måste ju betyda att den där chkladasken var synnerligen prisvärd om pengarna kommer bcf till gagn.![]()
Sött att du tror varumärket Certina har ett pristak långt under 15'. Alltid farligt att uttala sig när man inte är påläst.
Verkar generellt sett som att vi klocknördar är sist att "fatta" det där.
Just nu är det inte ovanligt att man får mer betalt hos handlare än här på köp&sälj. Det säger rätt mycket.![]()
Känner du att detta är allmännyttig information i en tråd som är till för att beskriva verkligheten? Vad du tycker är irrelevant.Ja absolut, för MIG så når Certina sitt tak långt under 15kkr. D.v.s jag personligen skulle aldrig betala i närheten. Jag har inget emot Certina i sig, jag tycker det är dugliga klockor. Men kommer vi upp runt 10kkr strecket så skulle jag ALDRIG köpa det märket. Sedan ser jag inte den klockan bli såld för 15kkr heller, möjligen utomlands men tveksamt även där. Folk som lägger dem pengarna väljer andra märken helt enkelt.
Känner du att detta är allmännyttig information i en tråd som är till för att beskriva verkligheten? Vad du tycker är irrelevant.
Har extremt svårt att tro du fått bättre betalt av handlade än om du säljer här på forumet och har en hyfsat attraktiv klocka. Kan du ge något exempel och hänvisa till annonsen?
Minst prisvärd just nu bordeväl vara den Sistem51 som ligger ute just nu?
260 spänns avdrag från nypriset på 1160, dessutom med ett trasigt gångjärn (av plast såklart ) på boxen.
Vart är världen på väg? ?
Absolut tycker jag det, det var därför jag postade det.
Att man inte får luras skrämmer bort användare? Vilken sort då kan man undra.
Är du en sån som tycker det är okej att kränga mobilabonnemang till pensionärer på demensboende eller?
Förutsätter förresten inte en korekt värdering på den fria marknaden informationssymmetri osv?