• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Mycket hellre den här tråden än en massa jidder i säljesannonserna. Sen kan man ha åsikter om den borde finnas alls egentligen.
 
I den bästa av världar (imo) hade vi sluppit denna tråden och haft annonserna öppna för kommentarer, men då behövs ju disciplinen att endast kommentera tveksamheter i annonserna. Fördelen med det är ju att det är enkelt att se just för det objektet vad tveksamheten är, jmf med att behöva plöja hela denna tråd.

Fast om man är osäker på en klocka i en annons så kan man fråga (nästan) vart som helst på forumet. Det behöver ju inte ske i den här tråden.
 
I mina ögon så räcker det med att tråden har hjälpt en enda person från ett dåligt köp, för att tråden ska få vara kvar...
 
Något jag irriterar mig på är de helt betydelselösa "prisbumparna". Att sänka priset med en knapp procent kommer inte få någon att helt plötsligt vilja köpa.
 
Minst prisvärd just nu bordeväl vara den Sistem51 som ligger ute just nu?
260 spänns avdrag från nypriset på 1160, dessutom med ett trasigt gångjärn (av plast såklart ) på boxen.
Vart är världen på väg? ?
 
NEj men hälften är väl rimligt för Certinan, här i Malmö är det numera en normal pruttning :D
Mvh
Ola G
 
Vet inte om den är minst prisvärd, men jag skulle inte ge i närheten av 15.000 kronor för en smått sliten Certina DS. Spelar ingen roll att det ligger en för 19kkr på Chrono24, det är lika galet i mina ögon. Någonstans långt, långt under det utsatta priset når märket i sig sitt tak.

https://klocksnack.se/threads/certina-ds-2-chronolympic-aramar.38374/

Sött att du tror varumärket Certina har ett pristak långt under 15'. Alltid farligt att uttala sig när man inte är påläst.
 
Vet inte om den är minst prisvärd, men jag skulle inte ge i närheten av 15.000 kronor för en smått sliten Certina DS. Spelar ingen roll att det ligger en för 19kkr på Chrono24, det är lika galet i mina ögon. Någonstans långt, långt under det utsatta priset når märket i sig sitt tak.

https://klocksnack.se/threads/certina-ds-2-chronolympic-aramar.38374/

Samma annons innehåller en Aramar för 5500:-. En ny kostar 249 euro.

http://www.aramar.nl/index.php?item...icle&group_id=38&aid=670&lang=en#.VTzORpN4a4o.
 
Vet inte om den är minst prisvärd, men jag skulle inte ge i närheten av 15.000 kronor för en smått sliten Certina DS. Spelar ingen roll att det ligger en för 19kkr på Chrono24, det är lika galet i mina ögon. Någonstans långt, långt under det utsatta priset når märket i sig sitt tak.

https://klocksnack.se/threads/certina-ds-2-chronolympic-aramar.38374/
Tror inte denna tråd är till för att berätta vad du (eller jag) är beredd att betala för en viss klocka. Jag inbillar mig att tråden är till för att berätta om något objekt annonseras till avsevärt högre pris än vad som är rimligt utifrån MARKNADSVÄRDET. Vilket är ganska stor skillnad.

Vilket värde objektet i sig har har jag ingen aning om.
 
Prisvärt kanske men fattar bara inte hur GMT kostar mer än 10tkr mer nu jämfört med mindre än 1 år sen. Möjligtvis alla utom 116710 som man kan byta insert på kan jag förstå går upp i pris. Gick att hitta med b&p för närmre 30 förut och nu begär folk över 40 utan b&p. Eller just 116710 som gick för 42-45 som folk nu begär 52+ för..
 
Rolex har stigit kraftigt i pris, under dom sista 12 mån. men då ska ni titta på hur mycket har vintage Rolex stigit..:) Finns knappt någon Submariner att hitta/köpa som är i bra skick. Priset är då 50-60 K +
 
Prisvärt kanske men fattar bara inte hur GMT kostar mer än 10tkr mer nu jämfört med mindre än 1 år sen. Möjligtvis alla utom 116710 som man kan byta insert på kan jag förstå går upp i pris. Gick att hitta med b&p för närmre 30 förut och nu begär folk över 40 utan b&p. Eller just 116710 som gick för 42-45 som folk nu begär 52+ för..

Verkar generellt sett som att vi klocknördar är sist att "fatta" det där.

Just nu är det inte ovanligt att man får mer betalt hos handlare än här på köp&sälj. Det säger rätt mycket. :)
 
Chokladasken är såld och 750kr till bcf
Det måste ju betyda att den där chkladasken var synnerligen prisvärd om pengarna kommer bcf till gagn. :)


Helt missat den här tråden och yonsson inlägg. La ut chokladasken till ett dyrt pris och skrev en rolig text, har gjort så förut massa gånger både för mig själv och för BCF. Det stämmer att den inte var för BCF initialt, dock skänkte en trevlig medlem pengarna dit istället.

Tycker det var ett tråkigt och plumt påhopp av mig i den här tråden, skärp er.
 
Sött att du tror varumärket Certina har ett pristak långt under 15'. Alltid farligt att uttala sig när man inte är påläst.


Ja absolut, för MIG så når Certina sitt tak långt under 15kkr. D.v.s jag personligen skulle aldrig betala i närheten. Jag har inget emot Certina i sig, jag tycker det är dugliga klockor. Men kommer vi upp runt 10kkr strecket så skulle jag ALDRIG köpa det märket. Sedan ser jag inte den klockan bli såld för 15kkr heller, möjligen utomlands men tveksamt även där. Folk som lägger dem pengarna väljer andra märken helt enkelt.
 
Verkar generellt sett som att vi klocknördar är sist att "fatta" det där.

Just nu är det inte ovanligt att man får mer betalt hos handlare än här på köp&sälj. Det säger rätt mycket. :)


Har extremt svårt att tro du fått bättre betalt av handlade än om du säljer här på forumet och har en hyfsat attraktiv klocka. Kan du ge något exempel och hänvisa till annonsen?
 
Ja absolut, för MIG så når Certina sitt tak långt under 15kkr. D.v.s jag personligen skulle aldrig betala i närheten. Jag har inget emot Certina i sig, jag tycker det är dugliga klockor. Men kommer vi upp runt 10kkr strecket så skulle jag ALDRIG köpa det märket. Sedan ser jag inte den klockan bli såld för 15kkr heller, möjligen utomlands men tveksamt även där. Folk som lägger dem pengarna väljer andra märken helt enkelt.
Känner du att detta är allmännyttig information i en tråd som är till för att beskriva verkligheten? Vad du tycker är irrelevant.
 
Har extremt svårt att tro du fått bättre betalt av handlade än om du säljer här på forumet och har en hyfsat attraktiv klocka. Kan du ge något exempel och hänvisa till annonsen?

Du behöver inte tro mig.

Säger inte att detta gäller alla, men många lever kvar i prisbilden som existerade för ett halvår sedan. Och klocknördar tenderar att vara extremt prismedvetna, såpass mycket att det ofta ligger dem i fatet.

Sedan finns det handlare, som vet precis hur mycket de kan sälja för - ofta har de säkert kunder som står i kö.
 
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2746/vara/1081243
14 200 innan avgifter till Kaplans för en Certina förra året.

5
 
Gick inte den där (eller liknande?) för några slantar till sen? Eller jag som blandar ihop med något? Cool är den oavsett
 
Att man inte får luras skrämmer bort användare? Vilken sort då kan man undra.
Är du en sån som tycker det är okej att kränga mobilabonnemang till pensionärer på demensboende eller?
Förutsätter förresten inte en korekt värdering på den fria marknaden informationssymmetri osv?

Intressant att du jämför medlemmarna på ett klockforum med dementa pensionärer?

Tycker nog att man som medlem på ett klockforum kan bedöma skicket och vad man själv är villig att betala för en klocka utan att självutnämnda experter skall ha åsikter om andras annonser.

Har själv inget emot att man som potentiell köpare kan fråga någon av de kunniga på forumet om ett specifikt ex. men att vem som helst skall kunna såga eller sänka andras annonser öppnar enligt mig för att andra säljare med liknande objekt kan göra sig av med konkurrensen.

Inget alls emot värdering men då av någon opartisk och inte minst med erkänd kompetens inom området.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp