• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det glassen försöker säga är att han jagat och sålt DD senaste halvåret. Utgår ifrån att han har lagt ett antal 100 timmar på det och har bra koll på de priserna. Sen sätter ju alltid tedlapidus vansinnespriser på sina grejer för att därefter bumpa sönder dem.

Det var ju bauuer som sålde den för 32, som diskuteras. :) Som sedan hamnade hos handlare för några tusen mer.
 
Kanske måste förklara det tydligare för dig..

Vad du tycker är inte intressant, när marknaden talar sitt klara språk. Speciellt inte när du refererar till att du följt priserna i 35 år. Då borde ju allt kännas dyrt, eller hur?
Men det är inte trådens syfte, utan det är snarare att uppmärksamma de klockor som har ett annonspris som bedöms orimligt i förhållande till vad liknande exemplar brukar kosta.

32k för den DD som vi pratar om är dessutom ett bra pris, och då blir det ännu dummare att du kastar ur dig att den var för dyr.
Köper vad du säger - och skall inte tycka mer. Ha en bra vecka.
 
Kan tycka att det smakar lite illa att sänka andra forummedlemmars annonser. Visst, om en klocka är prissatt rent åt fanders är det väl en sak men en hel del av priserna som påtalas här är medlemmarna inte ens överens om. En tycker det är högt, medan en annan tycker att det är helt ok. Ska den annonsen då sänkas genom att tas upp här? I say not.

I min värld är det upp till köparen att undersöka och sedan bestämma sig. Vad jag vet råder inget köptvång här.

Mindre hat, mer kärlek.
 
startar man en tråd med denna rubrik så är det klart att det blir gnabb.
Är tråden relevant på något sätt?


Själv så har jag lärt mig massor!
Jag gillar också att den som like:ade din kommentar är den som brukar vara känd för att sätta ett högt pris på sina klockor, och sedan bumpa ned priset en massa någon dag senare :)
 
Men helt seriöst tedlapidus, det är inte helt ovanligt att du prissätter galet högt initialt. Jag vet ej vad du säljer klockorna för men sätter man ett extremt högt pris för att sedan bumpa ner det med 30 % framstår man bara som en Pellejöns
Men visst råder helt fri prissättning.
 
Tidigare klagade medlemmarna direkt i trådarna på köp/sälj. Vad som hände var dock att överprisade objekt låg alltid på topp då de bumpades automatiskt vid varje klagomål.
Har det blivit någon stor skillnad jmf förut? Det är ju fortfarande de överprisade objekten som bumpas in absurdum. Å andra sidan får de inga gratisbumpar längre, det är väl en fördel iofs.
 
:) ojoj vilket litet rabalder det blev!
jag tyckte bara det vara tråkigt om det blev bråk och gnabb i forumet. Å andra sidan är det väl bra om det koncentrerar sig till en tråd. En annan sak:
Hur kommer det sig att vissa klockor bumpas upp utan att annonsen förändras?
går man in i annonsen och editerar med ett mellanslag eller hur funkar det?
 
:) ojoj vilket litet rabalder det blev!
jag tyckte bara det vara tråkigt om det blev bråk och gnabb i forumet. Å andra sidan är det väl bra om det koncentrerar sig till en tråd. En annan sak:
Hur kommer det sig att vissa klockor bumpas upp utan att annonsen förändras?
går man in i annonsen och editerar med ett mellanslag eller hur funkar det?


Finns en knapp som bumpar åt en.
 
Tycker hela denna tråd är rätt trist, vilka är "vi" att sitta och berätta för alla andra vad vi tycker om skicket på våra medlemmars klockor.
Är det så att en potentiell köpare har frågor eller är osäker kring ett objekt och vill ha medlemmars åsikt så finns möjligheten för denne att själv starta en tråd alt. skicka PM till någon av alla rävar här.

Leaving this thread now.

Håller med! Vi har en fri marknad som reglerar värdet på saker och ting inkl klockor. Den här typen av trådar som syftar till att få folk att bete sig som andra anser rätt kommer på sikt bara minska intresser för forumet och göra det mindre intressant!

Låt folk sätta vilka priser de vill så pratar tjötar vi om sånt som höjer stämningen istället. Deal?
 
Håller med! Vi har en fri marknad som reglerar värdet på saker och ting inkl klockor. Den här typen av trådar som syftar till att få folk att bete sig som andra anser rätt kommer på sikt bara minska intresser för forumet och göra det mindre intressant!

Låt folk sätta vilka priser de vill så pratar tjötar vi om sånt som höjer stämningen istället. Deal?


Jag ser inte problemet med tråden. Det har varit ett par sneda bedömningar av vad som är "minst prisvärda klockan" på KS, men detta har påpekats och personen bakom annonsen behöver således inte ta åt sig. Har man däremot slagit till med ett rövarpris är det helt rättvist att detta diskuteras öppet, sen får enskilda medlemmar själva fundera på om klockan i fråga erbjuder något som motiverar ett högt pris för just dem. Transparens skadar ingen ärlig.

Möjligtvis kan man uppmuntra att folk funderar en extra gång innan man hänger ut en annons i tråden, men det borde ju vara sunt förnuft.
 
Håller med! Vi har en fri marknad som reglerar värdet på saker och ting inkl klockor. Den här typen av trådar som syftar till att få folk att bete sig som andra anser rätt kommer på sikt bara minska intresser för forumet och göra det mindre intressant!

Låt folk sätta vilka priser de vill så pratar tjötar vi om sånt som höjer stämningen istället. Deal?


Att man inte får luras skrämmer bort användare? Vilken sort då kan man undra.
Är du en sån som tycker det är okej att kränga mobilabonnemang till pensionärer på demensboende eller?
Förutsätter förresten inte en korekt värdering på den fria marknaden informationssymmetri osv?
 
Det är precis såna hetsiga reaktioner som din som skrämmer bort folk från trådar. Givetvis är det så att eftersom jag tycker att en tråd bidrar med negativ energi så är jag för folk som säljer mobiler till dementa.....o_O:banghead:

Lämnar denna tråden. Out.
 
Har det blivit någon stor skillnad jmf förut? Det är ju fortfarande de överprisade objekten som bumpas in absurdum. Å andra sidan får de inga gratisbumpar längre, det är väl en fördel iofs.

Ja, det är enorm skillnad. Eftersom 99,9% av alla kommentarer i annonserna var av typen "åh, jättesööt", "lycka till med säljet" och "säljaren är jättesnäll, spelar tennis med hens pappa"... ;)
 
Jag tycker denna tråd är bra då man som färsking kan klara sig från att bli blåst av giriga säljare. Hatar människor som bara tänker "win" och inte win win. Det ska vara bra både för köpare och säljare. Vill man blåsa folk så kan man göra det med resten av skojarna på blocket.
 
Jag tycker denna tråd är bra då man som färsking kan klara sig från att bli blåst av giriga säljare. Hatar människor som bara tänker "win" och inte win win. Det ska vara bra både för köpare och säljare. Vill man blåsa folk så kan man göra det med resten av skojarna på blocket.

Köper ditt första resonemang om att tråden är bra för färskingar men att tro att de resterande annonserna som inte nämns här är "win-win" deals känns aningen naivt, tyvärr.
 
Ja, det är enorm skillnad. Eftersom 99,9% av alla kommentarer i annonserna var av typen "åh, jättesööt", "lycka till med säljet" och "säljaren är jättesnäll, spelar tennis med hens pappa"... ;)
I den bästa av världar (imo) hade vi sluppit denna tråden och haft annonserna öppna för kommentarer, men då behövs ju disciplinen att endast kommentera tveksamheter i annonserna. Fördelen med det är ju att det är enkelt att se just för det objektet vad tveksamheten är, jmf med att behöva plöja hela denna tråd.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp