Har funderat under dagen över dessa kommentarer och vill faktiskt "försvara" min kära exp.
Jag tycker det är en mycket tråkig attityd och ton från några KS medlemmar, man kan få fram sin personliga åsikt på bättre och trevligare sätt, oftast ger det också bäst effekt.
Hursomhelst; jag köpte själv denna klocka för ca 33000kr (3550 EUR), kvitto finns, och därmed tycker jag att klockan är värd detta pris. Jag letade väldigt länge efter detta ex, och har/är väldigt nöjd med den, den går hur bra som helst och Rob E kikade på den senast igår och konstaterade inget service behov finns.
Om eller hur den är polerad är inget jag har kunskap om, eller har stört mig på - då skulle jag inte köpt den, och valt just detta ex av de hundratals som finns på chrono.
Klockan ser jättebra ut på armen enligt mig, och vare sig om bandhornet är "sönderpolerat" som några påpekat, eller ej, är det inget som jag reflekterat över, eller stört mig på. Den ser även fin ut även när den inte sitter på armen.
Nu är jag en hyvens person och vill göra rätt för mig, känner mig faktiskt anklagad över att jag skulle försöka lura någon, och det är det värsta i dessa kommentarer.
Jag tog lite bilder när jag satt i bilen innan och väntade, tycker den ser ok ut.
De spekulanter som fanns har jag meddelat att klockan vart upp för diskussion, givetvis vill de inte köpa den för mitt begärda pris efter den totalsågats här.
Jag skulle själv köpte detta ex för 33´- vilket jag gjorde - efter jag fått säkerligen 20 bilder på klockan, har och är supernöjd!
Som de kunniga antyder är värdet inte så högt, därför borde jag själv känna mig lurad (vilket jag inte gör), men även behöver jag justera priset för att nu kunna få klockan såld.
Jag kommer dra ned priset med ca 20% i annonsen , och se om någon är intresserad då, annars behåller jag den själv.
För mig är den super!
Trevlig Helg!
Bilder från idag: